FredrikE24 Skrevet November 18, 2009 Skrevet November 18, 2009 Synes ikke skilt med flagg ikke er så verst, men liker best de som kom på biler på 80 og 90 tallet! De som har litt "rundere" bokstaver og tall
Sturlis Skrevet November 18, 2009 Skrevet November 18, 2009 blir bare produsert plastskilter nå, med flagg...
stiva Skrevet November 18, 2009 Skrevet November 18, 2009 Hvis du ikke har flagg på skiltet og kjører over landegrensen uten annen N bak på bilen kan du risikere bot! Jeg vil heller ha N på skiltet enn direkte på bilen ihvertfall! (hørte om noen som fikk 4000,- i bot i Sverige, vet ikke om det var skremselspropaganda eller reelt)
Sjøbuse Skrevet November 18, 2009 Skrevet November 18, 2009 Ok, da vet jeg det Den 7serien var forresten nydelig! hviss du ser ved 754IL merket så ser du skiltet er plast. verken svarte kanten rundt eller tallet er uthevet. er bare plast skiltene som er helt slette. ja. fin den. gammle M5 felgene mine også var jævlig pirkete han som eide den. så var ikke no tull med den. grunnen til at jeg kjenner han som eide den er litt moro. jeg kom kjørende hjemmover ca 1 på natten. og kjørte forbi rema 1000. da så jeg en 7er. og den begynnte å kjøre. når jeg stoppet hjemme så gikk det 30 sek. så stoppet den bak meg. han hadde sett bilen min. og jeg hadde gjort mye av det samme på bilen min som han ville gjøre med sin. vi snakket ute i gata i 1 time. og så på bilene til hverandre. og etter det begynnte han og gjøre mye av det jeg hadde gjort med min. og han fikk en del hjelp av meg Kanten rundt er uthevet jo. nei. det er plast ramme rundt. jeg har holdt i skiltet uten skilt holder. og det har ikke noen uthevet kant. slik er kanten og bokstavene uthevet på metall skiltet med N og flagg http://media.aftenposten.no/archive/004 ... 42029v.jpg
Larsinnj Skrevet November 18, 2009 Skrevet November 18, 2009 Jeg fikk ikke spørsmål om jeg ville ha med eller uten flagg tidligere i sommer vertfall. Og klisterlappe over flagget ser bare helt utrolig dumt ut da bokstavene ikke blir i senter av skiltet.
Thomaz Skrevet November 18, 2009 Skrevet November 18, 2009 Jeg bestilte uten flagg i fjor.. Mulig det ikke går nå lenger (?)
Gunnar Skrevet November 18, 2009 Skrevet November 18, 2009 Har aldri brydd meg om å bytte skilter på noen bil før, så hadde faktisk de eldste på 7eren, men så fort plastskiltene kom bestilte jeg nye til begge bilene. Syns de er kjempefine jeg, glinsende blanke og billige i tillegg. Skilter uten flagg ser eldgammelt ut - og de nye ser det bare dumt ut på, siden det blir usymmetrisk.
Fredrik Skrevet November 18, 2009 Skrevet November 18, 2009 Danskene har akkurat fått EU-skilter og de har i tillegg til EU-sjernene et hologram (en stripe mellom sjernene og bokstavene) som sikkerhet for at skiltene er autentiske. Har de norske skiltene dette?
Fredrik 90 Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 Synest det er finest med flagg jeg, ser jalla ut uten. Har flagg på skiltene til begge mine biler
Fredrik Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 Bare en liten kuriositet. I Danmark har man i likhet med Norge spesielle skilt for varebiler, men de er gule istedenfor grønne. Varebiler deles imidlertid opp i to grupper... varebiler til kun firmabruk og varebiler til både firmabruk og privat kjøring. Den siste gruppen skattelegges spesielt og skiltene kalles på folkemunne for "papagøjeplader" fordi de er både gule og hvite. I forbindelse med de nye EU-skiltene har disse skiltene nå intet mindre enn fire farger...
Torek Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 Synest det er finest med flagg jeg, ser jalla ut uten. Har flagg på skiltene til begge mine biler På nyere biler- ja.. Jeg synes alle biler som ble produsert FØR tidlig på 90-tallet kler de "originale" skiltene best. Blir mer tidsriktig
Fredrik 90 Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 Synest det er finest med flagg jeg, ser jalla ut uten. Har flagg på skiltene til begge mine biler På nyere biler- ja.. Jeg synes alle biler som ble produsert FØR tidlig på 90-tallet kler de "originale" skiltene best. Blir mer tidsriktig Der er jeg veldig enig med deg. Eldre biler skal ha orinalskiltene, det passer best. Hadde jeg f eks hatt en 82 mod 6-serie så hadde jeg prøvd å få tak i de orginale skiltene, passer ikke med "flagg"skilter på en sånn bil. Min 93 Audi 100 synes jeg ser ny nok ut til at den passer "flagg"skiltene, samme gjelder f eks E34 og E36. Men det er jo klart en smak sak
Yeah_dude Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 Ser jo bare dumt ut med det ekstra hvite mellomrommet til venstre hvis du kjøper uten flagg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå