Gå til innhold

Thomas (20) mistet lappen fordi han fester for mye (BMW)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hah, det er søren meg ikke mange i orginalpolizei her inne! Er vel kanskje bare Fredrik som aldri får summet seg til å kjøpe ny bil selv om han nå har bablet om det siden dinosaurenes tid og dermed fortsatt kjører rundt i den gamle umodifiserte 318d-en. Omtrent alle andre kjører rundt i noe mer eller mindre modifiserte greier.

At enkelte i E36-klanen får magesår av noe annet enn m-tech kan dog være. :)

• Svar 109
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Moderatorer har en vanskelig ballansegang i slike fora. Vi skjuler oss bak àlias og noen få tror da at det bare er å ture fram som man vil. I andre tråder utarter diskusjoner i tråder som startet som en bagatell, til noe som innimellom nesten kan virke som en heksejakt. Det er ikke enkelt, og jeg må selv ta meg selv i nakken nå og da for ikke å bli "for" engasjert. Jeg synes forumet er bra, jeg er litt av og på, men har vært her titt og ofte noen få år nå, med variabelt engasjement.

Når det gjelder saken så er det umulig for oss her, uten skikkelig bakgrunnsmateriale, å konkludere med rett eller feil. Politiet har som noen nevner full rett til å konfisikere førerkort mm under gitte omstendigheter.

At politiet her både har tatt stereo ved en anledning, gitt ett forelegg på 8000,- og nå tatt førerkortet lyser det i utgangspunktet "rebell" av. Jeg får inntrykk av at dette er en motstander av systemet vi har i Norge og at personen kanskje er blottet for respekt for autoriteter. Det skulle kommet sterke kort på bordet før jeg hadde tort å ansette ham, for å si det slik.

MEN! Jeg kjenner heller ikke saken skikkelig, som kanskje alle andre her inne. Venner og bekjente har selvsagt en versjon, politiet en annen. Jeg tror faktisk politiet vinner fram i denne saken, utifra det jeg kan lese meg fram til.

Jeg er faktisk litt skremt av den mangel på respekt for autoriteter som gror blant mange unge idag. De som bl.a skriver "dette kunne bare skjedd i norge osv". Ta en tur ut i verden som dere påberoper dere å ha opplevd. Prøv en fyllekjøring i USA, eller gå og sleng kjeft til en politimann i Brasil. Drikk deg til krypestadiet og lag bråk i Mexico og finn ut om du får behov for en returbillett. Hvilket land tror dere man kommer best ut av det i om man skal vise fram slike adferder?

Reiser en hel del selv i arbeid, og vi har arbeid i alle verdensdeler. Vi har i skrivende stund folk i Nigeria, jeg kom nylig hjem fra Korea. Vi har folk i Brasil, Australia og jeg skal trolig til Mexico igjen om en liten stund.

Hvis jeg ikke hadde oppført meg på en sømmelig måte på disse stedene, respektert deres skikker og historie så hadde jeg blitt en svært lite populær mann mange plasser, for å si det slik.

Hvis en nabo hadde sendt politiet på døra mi for støy, så hadde jeg selvsagt redusert volumet. Men jeg har såpass bra forhold til mine naboer at jeg, for det første prøver å holde meg innenfor rimelighetes grenser når det gjelder å plage naboen. Og skulle det først utarte så kommer naboen selv å sier ifra (PS! da blir dem som regel sittende med en øl selv) Men kjerringa hans får sove, og alle er fornøyd. Respekt heter det, det er ikke noe man får, man må opptjene den. Mange forveksler desverre respekt med frykt. Noe som er noe helt annet. Hvis Mike Tyson hadde vært ukjent for meg, og truet meg med juling, hvis ikke........ så hadde han ikke vunnet respekt fra min side, frykten hadde nok kommet ;)

Samma blir det nesten med politi og visse personer også virker det som. Respekten skulle vært der, det er den ikke, og da kommer den frykten for å miste førerkortet siden man "ikke skal" rette seg etter samfunnet forøvrig, osv osv.

Til slutt, jeg håper det løser seg for gutten tilslutt, men at han har fått seg en lærepenge (virker ikke som at han tenker i de baner, men) og at han kanskje skal lære seg å respektere at det finnes naboer eller andre i samfunnet som ikke setter pris på støy hver enda helg. Hvis det er dette som er saken da, selvsagt ;)

Skrevet

Pkaill,- Du har vært her 2uker lengre enn meg, og jeg har over 12ganger så mange innlegg som deg. Hvordan skal jeg kategorisere deg som aktiv? Jeg leste selv mye her inne før jeg meldte meg inn, men i mine øyne må man bidra for å være en del av noe.. Jeg påstår at de fleste innleggene mine er saklige, og en del er i tulletråden,- men jeg føler at mitt bidrag er berikende for forumet, hvertfall i forhold til deg. Jeg føler uansett at du egentlig hadde bestemt deg for å slutte å lese her inne uansett. Jeg oppfatter derimot deg som at du nå "puster ut" dine siste ord. Men jeg beklager hvis jeg har bidratt til at du ikke har følt deg velkommen her, som sagt tidligere har forumet en stor takhøyde, og moderatorene gjør egentlig mye mer enn hva det ser ut som ved første øyekast. I tillegg til at jeg får inntrykk av at du ikke har fulgt like godt med her inne som meg. (da hadde du selv visst om eksemplene mine og flere som motbeviste argumentene dine)

Jeg prøver ikke å henvise deg til noen andre forum mer enn at du må forvente å få litt reaksjoner om uorginale deler på et entusiast forum. De fleste her inne liker nok bedre mtech enn rieger i motsettning til "riskokerptysj.no"

Dersom du har vært et (selvutnevnt) aktivt medlem her inne lengre enn meg, hvorfor har du ikke reagert i selve diskusjonene før? Når du mener at moderatorene har gjort overtramp- og folk har vært usaklige? (Det kan hende du har gjort det i kjøp/salg, prosjekt og showoff delene da jeg følger lite med der) Jeg mener at du ikke kan klage på noe, uten at du selv tar initiativ til å rette på det du kaller et problem.

Du kan jo lese litt på bike.no forumet.. Så ser du i hvilken grad bimmers egentlig er et bra forum..

Skrevet

Diesel power: Dette var et fint innlegg som på mange måter trolig oppsummerer hva som er problemet i forhold til trådens egentlige tema og ikke minst hvorfor jeg plutselig uttrykket meg relativt kraftig i forhold til at mange nordmenn er noen bortskjemte drittunger. Vi (eller kanskje mest dere) har i det hele tatt lite å klage over i Norge. Kanskje er også den generelt manglende respekten for autoriteter blandt nordmenn også et resultat av at dere har det for godt.

Vi har det bra her i Danmark også, men ikke like bra som i Norge. Den økonomiske forskjellen blandt folk er mye større enn i Norge og de fattigste er betydelig fattigere enn de fattige i Norge. Her i Danmark må man bl.a selv betale en arbeidsløshetsforsikring gjennom en fagforening for å være berettiget til dagpenger. Dette koster 700-1000 kroner i måneden og det er det mange som ikke har råd til når alle skatter og avgifter er betalt. Er du ikke medlem av en A-Kasse (arbeidsløshetsforsikringen) får du heller ikke dagpenger før du selv har brukt opp alle dine økonomiske midler (bil, hus og andre verdisaker). Det finnes ulike støtteordninger for bl.a enslige med barn og uføre, men er du frisk, kan arbeide og har verdier får du ingenting.

Som tidligere nevnt i tråden har vi en av verdens høyeste marginalskatter i Danmark og nybilprisene er også blandt verdens høyeste. Dette gjør at man i økonomiske krisetider (det er nesten en kvart million reelt arbeidsledige i Danmark) sparer der man kan. Derfor er en ny BMW for vår del utsatt på ubestemt tid. Vi hadde også et flytteprosjekt på gang til Norge, men det måtte vi droppe fordi huset her i Danmark ikke kunne selges til en fonuftig pris. Boligmarkedet er mer eller mindre helt dødt fordi bankene ikke låner ut penger. Situasjonen i Norge er derimot nesten helt motsatt (iallefall i de store byene) og økonomien går meget bra. Mye tyder nå på at vi må vente helt til 2012 før den økonomiske situasjonen i Danmark blir merkbart bedre. Nei... dere har det bra i Norge... noe annet er tullball å påstå.

Skrevet

Å være bølle og lage bråk for naboer ol er en ting (noe jeg spesielt misliker til ekstreme grader), og å være bilsjåfør er en helt annen. Rett burde være rett, og uansett hvor stort eller lite **** denne karen er så burde han bli straffet for bråk og ikke noe usaklig som dette. Det går ikke ann å drive slik utpressing bare fordi rettsystemet ikke er designet til å straffe bøllete adferd godt nok. Det virker som dette bare er en one-way stream i favør av påtalemakten.

Hadde han vært en bølle av enorm karakter hadde han aldri i verden hatt så lavt sykefravær som han har.. (det er veldig lavt!). Jeg kjenner lusa på gangen, og de er mye verre enn det her.

Juster heller straffene for bråk og respektløs framferd ovenfor andre mennesker, og ditto med trafikkforseelser, landforæderi, voldtekt og liknende. Først da vil myndigheter få min respekt tilbake.

Politiet som utøver disse lovene burde forlengst nektet å utført sin jobb og gått inn for massiv streik om det hadde vært opp til meg, pga av hårreisende lovverk som ikke hører NOEN steder hjemme. Kunne utmerket godt vært politi jeg, men ikke i en omvendt kardemommeby anno Norge på 90 og 2000 tallet.

Jeg vil igjen sitere en klok IT sjef jeg snakket med en gang om innføring av regler for databruk. "Hvis nordmenn ikke er enige i den logiske framgangsmåten vil de bare la være å utføre endringene". Dette er spot on kommentar for dagens lovverk kontra innbyggerne. Jeg kjører jo nettopp 20 km/t over fartsgrensen normalt fordi jeg, sammen med de fleste andre rundt meg på veien også har den samme oppfattelsen, nemlig at dette er trygt.

Skrevet

dette syns jeg var drøyt. jeg drikker også i helgen om jeg føler for det. men kunne ikke falle meg inn å kjøre. var på fest langt vekk hjemme fra. brukte vel 1 time å kjøre. enkleste da hadde vel vært å kjøre hjem. siden jeg hadde drukket 1 glass. og jeg følte meg jo helt edru. men jeg vet at man ikke kjører etter man har drukket. så det gjore jeg heller ikke. ventet 1,5 timer på å bli hentet. og måtte kjøre 2 timer og hente bil dagen etter.

blir for dumt å ta lappen av den grunn. kan jo henne denne fyren også tenker likt som meg. at man ikke rører et bilratt etter inntak av alkohol. man kan ikke bare annta at denne fyren meget sansynelig vil kjøre i fylla.

og litt OT som det meste i denne tråden.

jeg syns også bimmers er et meget bra forum. men er veldig mye dritt her inne også.

et eksempel har jeg jo her.

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=1 ... 30&start=0

nesten en hel tråd gikk til dritt om min gammle bil bare fordi jeg la ut bilder av min E30 med rieger styling, siden trådstarter spurte etter styling til E30.

noen moderatorer er også ramme til å stenge tråder. stort sett er de flinke. men noen ganger går det fort.

er en tråd i annet bil og motor prat. er spørsmål om audi fra selveste gunnar. senere i tråden skriver han også at bil og motor prat ikke er bare for bmw.

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=124703

så er det en annen tråd i samme kategori som blir stengt pga den ikke handler om bmw. men er spørsmål om et annet bilmerke.

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=136476

igrunn er disse trådene klin like. men om forskjellige bilmerker

det blir da litt feil og stenge den ene.

min mening er da at dette er kun for bmw. men jeg bestemmer ikke her. men lar de en audi slippe inn. så må de la en toyota slippe inn når det er samme saken, men i annet bilmerke.

Skrevet

noen moderatorer er også ramme til å stenge tråder. stort sett er de flinke. men noen ganger går det fort.

er en tråd i annet bil og motor prat. er spørsmål om audi fra selveste gunnar. senere i tråden skriver han også at bil og motor prat ikke er bare for bmw.

så er det en annen tråd i samme kategori som blir stengt pga den ikke handler om bmw. men er spørsmål om et annet bilmerke.

min mening er da at dette er kun for bmw. men jeg bestemmer ikke her. men lar de en audi slippe inn. så må de la en toyota slippe inn når det er samme saken, men i annet bilmerke.

Litt flytende overganger her nå, men disse trådene er ikke helt like iom. at Gunnar poengterer at han vurderer Audi som et alternativ til BMW fordi BMW ikke har et tilbud som han kan gjøre bruk av. Ergo åpner han opp for en diskusjon der Audi diskuteres i relasjon til BMW. Dette var nok ikke tilfellet i tråden om en Toyota MR2.

Hvorvidt Gunnar ser seg tilfreds med denne grensedragningen må han nesten selv gi uttrykk for, men jeg mener at det er slik reglene bør tolkes. Jeg har personlig intet imot å diskutere andre bilmerker her inne, men det bør være i en sammenheng der også BMW er relevant. Hvor bredt dette skal favne kan man alltid diskutere, men vi har f.eks diskutert WW2 via BMW´s deltagelse i krigen og flymotorproduksjon. Noen mener at dette er på grensen til hva som er relevant her inne, mens andre mener at det er OK. Vi har også hatt tråder der i prinsippet alle bilmerker kan diskuteres... f.eks Barockengelen´s eminente -Før bilen fikk airbag - med E12-bildespesial. Spørsmålet er med andre ord ikke om man kan diskutere andre bilmerker eller relaterte temaer her inne, men om hvordan man gjør det.

Skrevet
Å være bølle og lage bråk for naboer ol er en ting (noe jeg spesielt misliker til ekstreme grader), og å være bilsjåfør er en helt annen. Rett burde være rett, og uansett hvor stort eller lite **** denne karen er så burde han bli straffet for bråk og ikke noe usaklig som dette. Det går ikke ann å drive slik utpressing bare fordi rettsystemet ikke er designet til å straffe bøllete adferd godt nok. Det virker som dette bare er en one-way stream i favør av påtalemakten.

Hadde han vært en bølle av enorm karakter hadde han aldri i verden hatt så lavt sykefravær som han har.. (det er veldig lavt!). Jeg kjenner lusa på gangen, og de er mye verre enn det her.

Juster heller straffene for bråk og respektløs framferd ovenfor andre mennesker, og ditto med trafikkforseelser, landforæderi, voldtekt og liknende. Først da vil myndigheter få min respekt tilbake.

Politiet som utøver disse lovene burde forlengst nektet å utført sin jobb og gått inn for massiv streik om det hadde vært opp til meg, pga av hårreisende lovverk som ikke hører NOEN steder hjemme. Kunne utmerket godt vært politi jeg, men ikke i en omvendt kardemommeby anno Norge på 90 og 2000 tallet.

Jeg vil igjen sitere en klok IT sjef jeg snakket med en gang om innføring av regler for databruk. "Hvis nordmenn ikke er enige i den logiske framgangsmåten vil de bare la være å utføre endringene". Dette er spot on kommentar for dagens lovverk kontra innbyggerne. Jeg kjører jo nettopp 20 km/t over fartsgrensen normalt fordi jeg, sammen med de fleste andre rundt meg på veien også har den samme oppfattelsen, nemlig at dette er trygt.

Er jo bråk han er straffet for!

Skrevet

Eh, ja. Og de ønsker å ta fram han lappen! Det har ingenting med den bråkete oppførselen hans å gjøre. Totalt urimelig uansett hvor **** eller ikke fyren er.

Tenk deg selv om du blir utsatt for noe slik. La oss si du er en notorisk råkjører, så vil staten straffe deg, først ta fra deg førerkortet og gi deg bot (standard prosedyre) og ilegge deg forbud mot å kjøpe alkoholholdige drikker for de mener dine holdninger bak rattet blir forflyttet inn i beruset tilstand. Det er like latterlig den veien.

Skrevet
Eh, ja. Og de ønsker å ta fram han lappen! Det har ingenting med den bråkete oppførselen hans å gjøre. Totalt urimelig uansett hvor **** eller ikke fyren er.

Tenk deg selv om du blir utsatt for noe slik. La oss si du er en notorisk råkjører, så vil staten straffe deg, først ta fra deg førerkortet og gi deg bot (standard prosedyre) og ilegge deg forbud mot å kjøpe alkoholholdige drikker for de mener dine holdninger bak rattet blir forflyttet inn i beruset tilstand. Det er like latterlig den veien.

Hvis de hadde klart å finne en hjemmel i loven som gav de rett til dette og de trodde at det var et fungerende virkemiddel så hadde forsåvidt det også kunne være en fungerende straff (å ta fra meg et gode).

Ikke at jeg har gjort det, men blir egentlig det samme som om jeg tar fra min datter goden å få lørdagsgodt en gang fordi hun banket opp noen i barnehagen så er det ingen direkte sammenheng mellom disse to handlingene, men jeg tror likevel hun vil forstå hvorfor hvis jeg forklarer det; at et tillitsbrudd kan føre at et gode kan bli fratatt.

Om de så hadde sagt til han at han ikke har vært snill i år for så tatt alle julegavene hans hadde prinsippet også blitt akkurat det samme! (Noe å tenke på kanskje?? 8) )

Skrevet

Jeg vet som sagt nada om denne guttungen, men jeg har en del psykologi og en hel del trening i konflikthåndtering. Odis, når du snakker om å kjenne lusa på gangen så vet du da kanskje hvem dette er da.

En arbeidsplass er ikke for alle bare en institusjon for å kunne finansiere det du har hjemme. Jeg tenkte at denne personen har en jobb han trives med i det minste, og det er selvsagt meget viktig. Kanskje det er arbeid i ett miljø som også inkluderer helgekompiser, en familiebedrift eller kanskje noe som er litt mer "show-off"? Hva vet jeg....? Forhåpentligvis er han bare utagerende i helgene, setter seg aldri bak rattet med rus og er aldri ute for å sloss. Da er det bare å korrigere bittelitt i forhold til resten av samfunnet rundt seg. Respekter at naboer kanskje har barn som sover, kanskje de har helgevakt, er svinesyk eller rett og slett bare trenger å slappe av etter en hard arbeidsuke. Skal ikke så mye til, og jeg kjenner personlig til andre som har lært "the hard way". Han viste ikke at nabojenta som klagde hadde besøk av kjæresten, en 2`metring på 130kg. Det utartet, og man fikk 3.stk personer, blottet for respekt for naboer, som ble hente av ambulanse. Og så var det en 2 meter som ble hentet av de svarte og hvite.

Jenta burde ringt politiet istedet :roll:

PS! Sitatet til IT-sjefen din er jo helt på tuppa. Æ skjønner heller ikke mobilforbudet på fly, så den lar jeg stå på, bare sånn på trass! Det der må være ett lite hippie-etterslep ;)

Sjøbuse, den tråden din er ett godt eksempel for hvor lite flink noen personer er på div forum. Det brukes ord og setninger som kan få en langt mindre betydning, om man bare kjente eller hadde sett ansiktet på personen samtidig.

Hvis en kompis sier til meg at jeg er stygg i trynet, tas dette på en helt annen måte en hvis en fremmed "àlias" bruker de samme ordene til meg ute på byen.

Når det gjelder dine kriterier for straffeforfølgning er jeg uenig da. Er du klar over hvor stor andel av dødsulykker som idag skyldes rus? Nesten 1/3!!! Hvor stor andel av bilene du ser på veien har en påvirket person bak rattet tror du? Ikke 1/3 ihvertfall, det hadde blitt stygt :(

Jeg vet heller ikke hva person du er, men guttungen virker å være noe over snittet utagerende, og det er ingen tvil om at hvis det stemmer, så er barrieren for å sette seg bak rattet langt lavere en den er for meg og tydeligvis deg også, og resten av folka inne på forumet :lecture:

Vil også forsvare politiet litt. Det virker som at svært få skjønner hvordan det er å ha fått tildelt makt og ansvar til å opprettholde ro og orden, til beste for en suveren majoritet av befolkningen, for så å møte opprørske grupper eller enkeltpersoner. I politi og også militæret har man noe som kalles ROE (Rules og engagement). Dette er svært strenge føringer i bl.a en ballansert maktanvendelse. Det betyr da selvsagt at politiet (Her i Norge ;) ), ikke kan trekke våpen mot en person som hytter med neven mot seg. Det er faktisk så strengt at hvis en person angriper deg med en brannøks, han løsner skudd, så har tjenestemannen automatisk en personalsak mot deg. Det som er ekstra ille er at denne tjenestemannen/kvinnen selv må arrangere ett forsvar. Politi/militæradvokaten skal bare legge fram bevis for at tjenestemannen har tilstrekkelig opplæring, for å holde sin rygg fri.

Hvem har ikke opplevd en liten drittunge som man bare har såååååå lyst til å gi en ørefik. Det kan man ikke gjøre uten selv å havne i trøbbel. Tenk dere da Mike Tyson som jeg nevnte lengre oppe, han truer med å slå deg helselaus, mens du står der med en AG3. Hvis du forsvarer deg med AG`en da ryker DU rett inn for drap. Alternativet er å ta noen gratisdager på ett sykehus. Det er ikke noen lett sak å avgjøre på 5sek. Derfor bruker tjenestemenn en motvekt, for å slippe slike valg. De er og bør være i overtall når de skal anvende makt. Om overtall ikke lar seg gjøre kan hunder, hester, vannkanoner, pepperspray, batong mm være en løsning. Hvorfor nevner jeg så slike ytterpunkt i denne saken. Jo, det er ytterpunkt, men like fult handler det om å få en person til å forstå at dette kan ikke fortsette, lovene er der for å gi den "stakkars" naboen rett til å kreve ro, makten han bruker er onkel politi.

Dem har snakket med ham flere ganger tydeligvis, gjort beslag, gitt forelegg og sist nå indratt førerkort. Jeg tror politet har sett at denne personen ikke kommer til å endre oppførsel med mindre man bruker sin hjemmel hvor det svir som mest. Å ikke få kjøre sin BMW er verdens hardeste straff ;) Jeg tror heller ikke at denne personen har sterke nok barrierer mot kjøring i rus, han virker rett og slett litt umoden for ansvaret, men det blir bare en synsing, og den kan være farlig om man ikke opplyser om at det nettopp er synsing, eller tro. Hvis jeg hadde vist at en kompis hadde hatt psykiske problemer og at våpenet hans kanskje ikke burde stått i skapet lett tilgjengelig, så hadde jeg selvsagt tatt afære på ett eller annet vis. Vært en kompis først, og hadde ikke det holdt måtte jeg selvsagt sørget for at barriere for tilgang til våpen hadde blitt større. Og det er ikke ett ytterpunkt, rus og bil er ytterpunktet der, det skjer LANGT oftere. Man skal ikke ha store saken på seg før man kan miste retten til å ha våpen, av prinsipielt noenlunde samme årsaker faktisk. Hva som tar mest liv i norge derimot er det ingen tvil om. Våpen e fali d!

Æ har selv vært gjennom denne "obligatoriske" festperioden i min ungdom. Vi holdt det da gående minst 2 dager i uka. Men jeg har aldri vært i klameri med politi, aldri blitt kastet ut fra ett utested og aldri tatt meg bryet med en slosskamp, den tar vi på treningen. Har aldri hverken kjørt eller sitti på en ruspåvirket sjåfør, og har heller aldri vært inne på tanken på å prøve noen andre rusmidler en alkohol. Jeg har bare gode minner fra den tiden, og jeg har god samvittighet også. I ettertid ser jeg faktisk at en evt dom fra den tiden ville satt en stopper for den fine jobben jeg har idag. Visse stater er ikke enkel å entre med en dom på papiret, for å si det slik.

Skrevet

og litt OT som det meste i denne tråden.

jeg syns også bimmers er et meget bra forum. men er veldig mye dritt her inne også.

et eksempel har jeg jo her.

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=1 ... 30&start=0

nesten en hel tråd gikk til dritt om min gammle bil bare fordi jeg la ut bilder av min E30 med rieger styling, siden trådstarter spurte etter styling til E30.

Noe som også er ganske rart er, hvorfor i alle dager er denne tråden fortsatt oppe å går? Har jo ikke noe med bmw å gjøre i det hele tatt. Ja, jeg ser at trådstarter har skrevet (bmw) i overskriften, men om det er alt som skal til så kan man jo lage tråder om hva som helst, og bare slenge på: (bmw) så er alt bra...

Er riktignok likegyldig for meg... hehe

Skrevet

Nå har det seg slik at media ofte blåser opp slike saker for å få flere lesere. Politiet har sikkert sine grunner, og vi vet bare det som avisen skriver. Nå kjenner mesteparten ikke til denne karen, men hvis politiet har grunner til å tro at denne karen blir så idiot i fylla at han kan være til fare for liv og helse, så ja, ta lappen for min del.

Skrevet
Jeg vet som sagt nada om denne guttungen, men jeg har en del psykologi og en hel del trening i konflikthåndtering. Odis, når du snakker om å kjenne lusa på gangen så vet du da kanskje hvem dette er da.

En arbeidsplass er ikke for alle bare en institusjon for å kunne finansiere det du har hjemme. Jeg tenkte at denne personen har en jobb han trives med i det minste, og det er selvsagt meget viktig. Kanskje det er arbeid i ett miljø som også inkluderer helgekompiser, en familiebedrift eller kanskje noe som er litt mer "show-off"? Hva vet jeg....? Forhåpentligvis er han bare utagerende i helgene, setter seg aldri bak rattet med rus og er aldri ute for å sloss. Da er det bare å korrigere bittelitt i forhold til resten av samfunnet rundt seg. Respekter at naboer kanskje har barn som sover, kanskje de har helgevakt, er svinesyk eller rett og slett bare trenger å slappe av etter en hard arbeidsuke. Skal ikke så mye til, og jeg kjenner personlig til andre som har lært "the hard way". Han viste ikke at nabojenta som klagde hadde besøk av kjæresten, en 2`metring på 130kg. Det utartet, og man fikk 3.stk personer, blottet for respekt for naboer, som ble hente av ambulanse. Og så var det en 2 meter som ble hentet av de svarte og hvite.

Jenta burde ringt politiet istedet :roll:

PS! Sitatet til IT-sjefen din er jo helt på tuppa. Æ skjønner heller ikke mobilforbudet på fly, så den lar jeg stå på, bare sånn på trass! Det der må være ett lite hippie-etterslep ;)

Jeg kjenner ikke vedkommende i denne saken. Å kjenne lusa på gangen er bare en forteller/skrivemåte fra min side. Nemlig at jeg har omgått min andel av "lus" og slaskefanter uten oppførsel. Og at denne fyren er på jobb så støtt og stadig som han er sier meg såpass mye at vi umulig kan ha med en slik type lus/bølle/slask å gjøre. De hadde brukt sykemelding så det holder. Det krever en stor andel disiplin å gå på jobben hver dag. Men for all del, man kan fint være sprengt i hode på et område for det. Men umulig så håpløs at man burde tas fra lappen for å være utagerende i helgene.

Sitatet til IT sjefen er helt sant. Helt på tuppa kan det nok være, men jeg opplever det som veldig sant, ut fra egne erfaringer og diskusjoner med andre.

Mobilforbud på fly skjønner jeg utmerket godt ;) Men mulig flymekanikerne og de som faktisk setter sammen systemene ikke syns det. Jeg kan ikke nok til å ha en bastant mening, men jeg forstår ut fra hva jeg vet av allmenkunnskap på elektriske systemer at mobil _kan_ være farlig i nærheten av visse systemer. Ut fra det velger jeg å følge flyselskapenes anvisninger. Hadde jeg bygd slike fly så kanskje jeg hadde fnyst av det.

Dette er litt av hva jeg vil fram til... skal man få noe igjennom må man få folk til å forstå hvorfor det er slik. Og legger man det fram på en logisk (!) og fornuftig måte vil folk flest respektere det. Jeg skulle ønske noen kunne gjøre det når det gjalt fartsgrenser og politiresursser i Norge, og spesielt langs veiene, så kanskje jeg kunne forstått. De forklaringene jeg har hørt så langt i livet henger ikke på greip.

Det du sier om maktutøvelse av politi i form av vanskeligheten med å forsvare seg, er også helt borti veggene idiotisk pr. idag. I USA derimot, der har vektskåla tippa HELT over (for langt - der er det nok å dulte borti en person så kan man bli arrestert for ufrivillig fysisk kontakt). Vi trenger å vippe litt på skåla vi og, og gjøre det legitimt å bruke brutalt, og til dels dødelig kraft om man føler seg i livsfare ovenfor andre mennesker som ved advarsel ikke vil gi seg. Blir man redd nok er det svært enkelt å ta livet av hverandre i ren redsel og ukontrollert adrenalinrush. Det har vi sett flere bevis på opp igjennom. Uskyldige slag som endte opp som dødelige etc. Det burde også være lov å skyte innbruddstyver som tar seg inn i låste hus og ikke vil følge eiers anvisning ved konfrontasjon.

Jeg har jo tidligere nevnt at også er for gjeninnføring av gapestokk.

Skrevet

Må innrømme jeg ikke gadd lese alt det som er skrevet...Er lokal og har litt kjennskap til saken/personen.

For de som måtte lure er han vurdert til å ha "manglende edruelighet", og derfor ikke skikket til å kjøre bil - en egentlig fair dom dersom vurderingen er korrekt. Det er opp til rettsapparat å vurdere, ikke opp til meg. MEN, skal jeg si en personling mening, så finner jeg det litt besynderlig at han kan dømmes ettersom han bare er observert full i helgene - enda vi i dette tilfellet snakker om overstadig beruset gang på gang...

For se hva som skjer i rettsaken.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...