Just-turbodiesel Skrevet November 30, 2009 Skrevet November 30, 2009 du viser nettopp SAMME idioti bak rattet som nevnte sjåfører! IDIOTI! Det er slike som deg som gjør at folk som holder flyten oppe blir frusterte og tyr til drastiske virkemidler(f.eks forbikjøring) Du IRRITERER folk som ligger i normal flyt(ca 15-20 over fartsgrensa) Men men.. det er tydelig at du alltid har rett og vi andre som faktisk tør å holde hastigheten oppe er idioter, galskap, livsfarlige osv Du er en nordmann i ett nøtteskall, vet alltid best. Du overreagerer litt.. Det er ikke snakk om hva folk tørr og ikke tørr, men det virker for meg som om du også skal være en sånn bedreviter og mr.know-it-all kinda guy. Hvis det er en forbanna speilglatt vei midt på svarte vinteren, og grensa er 80, veien er svingete og nedoverbakke feks, og DU holer 15-20 km/t over fartsgrensa. - Så vil jeg mene at det er DU som er en forbanna idiot, som utsetter andre for den faren du utgjør, fordi DU mener at DU er best i verden til å kjøre bil, og aldri kommer til å gjøre noe feil. Da mener JEG at du er en dott! Men jeg er også enig med deg, i det du sier om Fredrik sin "metode" Den kan være effektiv for han, men de andre bilene som ligger bak, og ønsker å ligge i fartsgrensa, er det forbanna irriterende for. Har lagt merke til at du "rakker" ned på Fredrik i en rekke innlegg den siste tiden, og det synes jeg er barnslig, da vi er på et diskusjonsforum, og der oppfører man seg, og DISKUTERER!. Ellers var det forbanna bra at det gikk bra (til trådstarter) Håper du slipper flere sånne hendelser. nå var det snakk om e3 da, det er en holde-flyten-vei. Metoden til Fredrik sier vel alt om hva han forstår av risiko.. Hvis jeg kjører litt for sakte av en eller annen grunn, så slipper jeg forbi/blinker forbi.. stort sett overalt jeg har mulighet. Da blir alle fornøyde..
Fredrik Skrevet November 30, 2009 Skrevet November 30, 2009 du viser nettopp SAMME idioti bak rattet som nevnte sjåfører! IDIOTI! Det er slike som deg som gjør at folk som holder flyten oppe blir frusterte og tyr til drastiske virkemidler(f.eks forbikjøring) Du IRRITERER folk som ligger i normal flyt(ca 15-20 over fartsgrensa) Men men.. det er tydelig at du alltid har rett og vi andre som faktisk tør å holde hastigheten oppe er idioter, galskap, livsfarlige osv Du er en nordmann i ett nøtteskall, vet alltid best. Du er en hissigpropp... les innlegget mitt en gang til... Jeg bare følger trafikken på en pen og pyntelig måte helt til jeg får et vogntog på 30 tonn helt opp i rompa... og det vil jeg ikke ha noe av uansett hva slike kjekkaser som deg sier.
Andreasnicolai Skrevet November 30, 2009 Forfatter Skrevet November 30, 2009 Takk Magnus. Kan jo håpe at jeg slipper flere slike hendelser, men er nok redd for at det kommer til å skje lignende ting i framtiden. Er bare å håpe på at en har odsene på sin side gjennom fornuftig kjøring og konsekvent tankegang.
Mexos Skrevet November 30, 2009 Skrevet November 30, 2009 riksvei 3 er en farlig vintervei for nordmenn på piggfridekk. jeg har kjørt trondheim-oslo i januar og det er utrolig slitsomt å kjøre stykket fra tynset og ned mot elverum. Jeg kommer til å velge dovre neste gang da jeg ser for meg at det ikke er like glatt. Oppland må være et fylke de selger mye 4x4 og piggdekk
Just-turbodiesel Skrevet November 30, 2009 Skrevet November 30, 2009 du viser nettopp SAMME idioti bak rattet som nevnte sjåfører! IDIOTI! Det er slike som deg som gjør at folk som holder flyten oppe blir frusterte og tyr til drastiske virkemidler(f.eks forbikjøring) Du IRRITERER folk som ligger i normal flyt(ca 15-20 over fartsgrensa) Men men.. det er tydelig at du alltid har rett og vi andre som faktisk tør å holde hastigheten oppe er idioter, galskap, livsfarlige osv Du er en nordmann i ett nøtteskall, vet alltid best. Du er en hissigpropp... les innlegget mitt en gang til... Jeg bare følger trafikken på en pen og pyntelig måte helt til jeg får et vogntog på 30 tonn helt opp i rompa... og det vil jeg ikke ha noe av uansett hva slike kjekkaser som deg sier. jaja, rakk ned på meg du.. jeg skal le av deg den dagen du blir påkjørt av et vogntog som er uoppmerksom et lite øyeblikk, AKKURAT da du bremser ned foran han.
Fredrik Skrevet November 30, 2009 Skrevet November 30, 2009 jaja, rakk ned på meg du.. jeg skal le av deg den dagen du blir påkjørt av et vogntog som er uoppmerksom et lite øyeblikk, AKKURAT da du bremser ned foran han. Trafikkopplæring for Dummies: Hvis du følger trafikken på en vei, holder normal avstand til bilen foran, bremser lett for å kunne holde fartsgrensen og bilen/traileren bak deg ikke når å bremse fordi han lå opp i rompa på deg. Hvis skyld tror du ulykken da er?...
S.Arnesen Skrevet November 30, 2009 Skrevet November 30, 2009 jaja, rakk ned på meg du.. jeg skal le av deg den dagen du blir påkjørt av et vogntog som er uoppmerksom et lite øyeblikk, AKKURAT da du bremser ned foran han. Trafikkopplæring for Dummies: Hvis du følger trafikken på en vei, holder normal avstand til bilen foran, bremser lett for å kunne holde fartsgrensen og bilen/traileren bak deg ikke når å bremse fordi han lå opp i rompa på deg. Hvis skyld tror du ulykken da er?... Ikke kom med så vanskelige spørsmål til ham nå da
engen90 Skrevet November 30, 2009 Skrevet November 30, 2009 Bruker selv en lignened teknikk som fredrik når jeg får biler langt opp i ræva. Kjører selv somregel 10Km/t + - over grensa eller etter det jeg føler er forsvalig. Ikke mitt problem at andre er seint ute, men blir fort mitt problem hvis de ligger så langt oppi rompa på meg at de utsetter meg for fare også. Artig historie andgående dette faktisk: Fattern kjørte den svingete kystveien fra Drammen til Svelvik en gang. Så ringte en kar og spurte om han kjørte hiace med xxxxx reg nummer. Ja svarte fattern. Så spurte karen om han kunne sleppe han forbi, for han hadde dårlig tid. Da svarte fattern at han skulle dratt tidligere og gadd selvfølgelig ikke sleppe han forbi da han holdt fartsgrensa. Og akkuratt detta hørte fettern min på radioen faktisk. Husker ikke helt radiokanal, men tror det var power hit radio.
Hauso Skrevet November 30, 2009 Skrevet November 30, 2009 hehe, det er tydelig at vi har forskjellige meninger om dette. Håper likevel at de fleste kjører med vett på vinteren.. Ikke det at jeg er noen mester på vinterføre (Ikke sommerføre heller for den saks skyld) Men Jeg ligger hvertfall i den farta som passer MEG når det er glatt som faen og jeg ikke kjenner veiene osv. Seff slipper jeg forbi de som absolutt på død og liv må forbi for alt i verden, men regner med at de fleste er enige med trådstarter ang dette? =P
Random Hero Skrevet November 30, 2009 Skrevet November 30, 2009 jaja, rakk ned på meg du.. jeg skal le av deg den dagen du blir påkjørt av et vogntog som er uoppmerksom et lite øyeblikk, AKKURAT da du bremser ned foran han. Trafikkopplæring for Dummies: Hvis du følger trafikken på en vei, holder normal avstand til bilen foran, bremser lett for å kunne holde fartsgrensen og bilen/traileren bak deg ikke når å bremse fordi han lå opp i rompa på deg. Hvis skyld tror du ulykken da er?... +1 haha Håper han begynner å faktiskt LESE hva folk skriver..
Hauso Skrevet November 30, 2009 Skrevet November 30, 2009 nå var det snakk om e3 da, det er en holde-flyten-vei. Ja, det er mulig det er en holde-flyten-vei, det aner jeg ikke, jeg laga bare et eksempel på min oppfattning av det du skrev.
Larsinnj Skrevet November 30, 2009 Skrevet November 30, 2009 hehe, det er tydelig at vi har forskjellige meninger om dette. Håper likevel at de fleste kjører med vett på vinteren.. Ikke det at jeg er noen mester på vinterføre (Ikke sommerføre heller for den saks skyld) Men Jeg ligger hvertfall i den farta som passer MEG når det er glatt som faen og jeg ikke kjenner veiene osv. Seff slipper jeg forbi de som absolutt på død og liv må forbi for alt i verden, men regner med at de fleste er enige med trådstarter ang dette? =P Jeg er heller langt ifra noen mester i bilkjøring siden jeg har hatt lappen kun siden august, men tørr nesten å påstå at jeg er bedre enn mange andre allerede. Fy flate jeg ser mye rart etter veien når jeg er ute å kjører. Folk som legger seg helt baki bakfangeren din, folk som plutselig bremser hart midt i en brå sving er noen av tingene. Og en annen ting. Hvorfor kan ikke folk skru av langlysene sine når det kommer bil imot? Er da menge veier som er holde flyten veier, men også de kan bli glatte, og da må man litt ned i fart for å bevare sikkerheten.
Yngvejos Skrevet November 30, 2009 Skrevet November 30, 2009 Artig historie andgående dette faktisk: Fattern kjørte den svingete kystveien fra Drammen til Svelvik en gang. Så ringte en kar og spurte om han kjørte hiace med xxxxx reg nummer. Ja svarte fattern. Så spurte karen om han kunne sleppe han forbi, for han hadde dårlig tid. Da svarte fattern at han skulle dratt tidligere og gadd selvfølgelig ikke sleppe han forbi da han holdt fartsgrensa. Og akkuratt detta hørte fettern min på radioen faktisk. Husker ikke helt radiokanal, men tror det var power hit radio. Så tøff faren din er da. § 3. Grunnregler for trafikk. Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret. Vegfarende skal også vise hensyn mot dem som bor eller oppholder seg ved vegen. Endret ved lov 4 juli 1991 nr. 49. Å nekte å slippe forbi en som vil forbi resulterer bare i at vedkommede ender opp med å ta sjanser for å komme forbi. Du tjener ingenting på å hindre andre i å kjøre i den farten de ønsker. Og det er heller ikke din oppgave å passe på at andre overholder fartsgrensa. Personlig synes jeg det er så slitsomt å ha biler bak meg (spesielt i mørket) at jeg gjerne slakker av farten og blinker forbi eller om nødvendig svinger inn på en busslomme. Jeg taper minimalt med tid på det og jeg slipper å være til hinder for andre.
Ripper87 Skrevet November 30, 2009 Skrevet November 30, 2009 vel når lastebilen/bilen som ligger oppi støtfangeren din nekter å holde avstand er vel det enkleste for folk å slippe forbi/stoppe slik at de andre kan fortsette sin fryktløse ferd. dette gjør værtfal jeg vis det er dårlig føre,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå