Gå til innhold

740il e38 "Alpina" - Solgt

740AV
 Share

Anbefalte innlegg

La på shadowlinefolie på e34'en min i går. Brukte av den matte typen. Skulle bare ha på en list for å prøve egentlig, men det ble til at jeg la på alle listene :lol: Det ble en del arbeid for å si det sånn. Resultatet er jeg sånn passe fornøyd med dette er bare en bruksbil, så det er ikke så viktig. Jeg vet iværtfall nå at jeg aldri kommer til å gjøre dette på e38'n min #-o

ffebrw9wwe77gunm3wxy.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så greit ut på avstand men. enig, 7ern må få holde en høy standard ;) så da spørs det om jeg gidder folie likevell ass..

Vil ikke anbefale deg å gjøre det på e38'en din nei. Jeg sto inne på romtemperert verksted og brukte varmluftspistol og greier der jeg trengte det. Må innrømme det var litt vanskelig å legge på folie på e34'en alikevel. e34 og e38 har omtrent samme fasongen og oppbygging av vinduslistene, så det blir samme utfordringene.

Resultatet ble greit nok til en gammal e34, men ikke til en e38 :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Monterte originalspeila på igjen idag :D Speilfotene var opprinnelig matte, men etter et par strøk med klarlakk ble di fine og blanke. Dette for matche vinduslistene som jeg har byttet til blank sorte.

fvtpqb5u5wxkfa8gspf5.jpeg

93e0fk2mugjq89x1lejm.jpeg

Kjøpte et par brukte halvherpa speil på ebay, der det var et elektrocrom speilglass som var i orden og 2 powerfoldmotorer som fungerte, ressten søppel. Akkurat det jeg trengte for å få mine gamle speil til å fungere. Bytta over motorene og speilglass, og speilene ble som nye :D.. foruten litt steinsprutskader på speilkåpene da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gromt, hvordan er det og få powerfold til og funke på biler som ikke har det?

trenger speil med autofold funksjon.

nytt bryter panel i førerdør med autofold funksjon.

og styringsboks i passasjerdør med styring til autofold i speilet i passasjer døren.

har hørt noen ikke har trengt og bytte boksen i passasjerdøren og speilet har virket likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ganske enkel oppgradering, men kostbar også. De selger komplette sett med speil og moduler på ebay til rundt 400USD.

Jeg driver å leter etter en sånn releboks som gjør at speilene går inn av seg selv når jeg låser bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da setter jeg straks igang med enda en oppgradering, og det er ettermontering av original navi :D

I og med at det mest sansynlig ikke kommer ettermarkedsenheter sånn som dynavin og Hualingan til e38, velger jeg å montere original navi istedet.

Jeg har prøvd å montere multimediaenheten fra Hualingan, som er beregnet for e39 og e53, og det viser seg at det blir for trangt om plassen i bakkant av spilleren. Dette pga at det er en ventilasjonskanal med en spjeldmotor på toppen som kommer i konflikt i høyre nedre hjørne. Dette kan ikke modifiseres uten at det skader varme/ventilasjonsanlegget.

I første omgang blir det "bare" MK3 navigasjon og 4:3 skjerm, så blir det oppgradering til MK4 og 16:9 skjerm ved en senere anledning.

Dette fordi jeg har skaffet meg MK3 navi og 4:3 skjerm til en veldig billig penge.

Delene jeg skal skaffe/har skaffet er:

- Originalt navi ettermonteringssett med alle nødvendige monteringsdeler, holdere, kabler, GPS antenne, monteringsanvisning og skruer mm, men uten skjerm navicomputer og radio.

Delenr. 65900025170 (X)

- MK3 navi computer. Delenr. 65906920759 (_)

- 4:3 on-board monitor (X)

- Radio BM54 med 17pins runde kontakter. Delenr. 65126933455 (X)

- Antenne forsterker beregnet for BM54. Delenr. 65256906082 (X)

- Antenneadapter fakra - iso til BM54. Delenr. 61126913955 (X)

- Videomodul (_)

Jeg vil vurdere om jeg skal montere videomodul eller ikke. Mest sansynlig kommer jeg til å skaffe meg en sånn istedet: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... MEWAX%3AIT da den originale tv tuneren er beregnet for analoge tv signal.

CD-skifteren må også byttes ut eller erstattes med et iPod interface sånn som dette: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... K:MEWAX:IT

Monteringsanvisning ettermontering navi til e38: http://www.e38.org/e38_nav_retrofit.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende :) Ere noe du IKKE setter inn i denna bilen? ;)

Hehe :lol: Og mere blir det vel etter hvert. Har blitt en slags mani dette med oppgraderingene. :lol:

Angående "releboks" til speilene dine. Har du sett på Schmiedmann?

De har denne: http://www.schmiedmann.no/PF46393853/produkt-type/New/sok-med-produktnummer.aspx

Har sett på schmiedmann ja. Synes bare prisen er litt drøy, da jeg har sett den andre steder til en 1/3 av prisen tidligere. Finner di bare ikke igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...