Vegard Skrevet Desember 3, 2009 Skrevet Desember 3, 2009 Ettersom de ikke har noen andre å sende bota til kan du vel være sikker på at det er du som får den.
flobben Skrevet Desember 3, 2009 Skrevet Desember 3, 2009 Benytter tråden til et par spørsmål om trimchiping Følgende scenari: Jeg installere chip i bilen, 3 uker senere sjekker BT meg og finner ut at jeg har 30 hk mer enn i vognkort. Kan de bevise at det var jeg som installerte chipen? Jeg kan jo bare si at jeg handlet bruktbil i "god tro". De kan vel ikke straffe meg for noe da? Med mindre at de tar meg på "fersken" :P jo faktisk kan de det De har et regelverk som sier at eier at bilen er ansvarlig for at den stemmer overens med det som står i vongkortet. Om det er du eller noen andre som har gjort modifikasjonen er uvesentlig. Samme som med senkesett dette.
Lapin Kulta Skrevet Desember 3, 2009 Skrevet Desember 3, 2009 Faen, det er sykt da. Eneste måten de kan finne dette ut på er å benke bilen? Scenario 2: Jeg er involvert i en krasj/utforkjøring. Politiet og BT blir nyskjerrig om jeg har tuklet med bilen og finner en trimchip. Får jeg utbetalt penger fra forsikringa hvis de finner denne?
flobben Skrevet Desember 3, 2009 Skrevet Desember 3, 2009 Faen, det er sykt da. Eneste måten de kan finne dette ut på er å benke bilen?Scenario 2: Jeg er involvert i en krasj/utforkjøring. Politiet og BT blir nyskjerrig om jeg har tuklet med bilen og finner en trimchip. Får jeg utbetalt penger fra forsikringa hvis de finner denne? Les denne så blir du litt klokere http://www.klikk.no/motor/bil/article480591.ece og denne tråden http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=107605&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=landevei 2. Hvis de oppdager at du har trimmet bilen og de kan bevise at dette er skylden i ulykken kan de avkorte erstatningen din, med hvor mye vet jeg ikke. Tror det er forskjellig fra sak til sak.
Flextron Skrevet Desember 3, 2009 Skrevet Desember 3, 2009 Det e faen meg greit det...Hvis jeg skal importere meg en gammel bmw fra 1990 eller noe.. Km standen er ca300000km Ja da skal jeg jaggu benke bilen å dokumentere att det mangler 20-30 hk...Skal tro om det går den veien???? Hehe.. dagens..
bmwkizn Skrevet Desember 3, 2009 Skrevet Desember 3, 2009 Det e faen meg greit det...Hvis jeg skal importere meg en gammel bmw fra 1990 eller noe.. Km standen er ca300000km Ja da skal jeg jaggu benke bilen å dokumentere att det mangler 20-30 hk...Skal tro om det går den veien???? Vert morro å prøvd det tviler på at det har gått men
Azeton Skrevet Desember 3, 2009 Skrevet Desember 3, 2009 Kommer litt ann på hvor mange % drivverk tap de legger inn også.. 50% tap i drivverket! Da yter bilen din mye da..
larserso Skrevet Desember 3, 2009 Skrevet Desember 3, 2009 Et spørsmål: Hvor mange av dere som klager over denne saken har faktisk chippet bilen deres? Er jo en risiko man er fullt klar over når man chipper bilen det.
Otis Skrevet Desember 3, 2009 Skrevet Desember 3, 2009 Greit nok at kanskje mange av de som klager her har chippet bilen sin, men allikevel, utgjør ikke chiptrimming på en relativt vanlig dieselbil, den helt store trusselen, med noen her i Norge. Man får jo nesten aldri høyere toppfart, men oppnår lavere dieselforbruk ved fortsatt vanlig kjøring. Egentlig er dette ikke noe negativt, foruten at staten ikke får de pengene de hadde skulle ha hatt om man hadde kjøpt en slik bil med det HK som man oppnådde ved trimming.
Tom K Skrevet Desember 3, 2009 Forfatter Skrevet Desember 3, 2009 Det er ikke så lenge siden politiet fikk pepper fra toll og avgift fordi de fleste politibilene som går i Norge er chippet, vet ikke hvordan den saken endte
oddis Skrevet Desember 3, 2009 Skrevet Desember 3, 2009 Det sier jo litt om hvor avgiftsgråde staten er, da de pirker på sine egne. Grådigheten kjenner ingen grenser. Onkel og tantene på Gjøvik måtte jo betale avgift på 90 tallet en gang etter at de ble tatt i å ha mer hk enn i vognkortet. Ligger klipp ute på tuben fra den gang.
Tore Diesel Skrevet Desember 3, 2009 Skrevet Desember 3, 2009 Dobbeltmoral finner man hvertfall i hver eneste etat! Her i distriket går det en lastebil med Statens Vegvesen sine logoer på, som har montert akkurat slike markeringslys oppe på skapsidene, som de slår ned på selv! Av og til er de faktisk på ren jakt etter slike "ulovlig" monterte lys. Fantastisk, sier jeg bare!
316 Skrevet Desember 3, 2009 Skrevet Desember 3, 2009 Et spørsmål: Hva skjer om man blir tatt med for eks chippa bil? Om du skulle ha betalt 10 000 i hestekrefteavgift, får du en regning på 10 000 i posten?
oddis Skrevet Desember 3, 2009 Skrevet Desember 3, 2009 Et spørsmål: Hva skjer om man blir tatt med for eks chippa bil? Om du skulle ha betalt 10 000 i hestekrefteavgift, får du en regning på 10 000 i posten? Teoretisk ja. Men da må det bevises at du har mer enn oppgitt. Samtidig er det urealistisk at du skal betale en slik avgift da du ikke får godkjent bilen i etterkant med den økte effekten, noe du ikke får uten typegodkjenning. Bare metoden effekten måles på er omgitt av så mange faktorer at det er nok til å gå veien til høyere rettsinstans. Dere vet forresten at det er det samme med vektavgiften? Blir man tatt med for tung bil (integrert utstyr) er det samme leksa. Det er det ingen som nevner et fnugg. Se for deg ettermontert stereo, seter med elektriske motorer. Ikke la dere skremme av dette tullballet, det skal virkelig bli vanskelig for staten å bevise. Jeg gleder meg allerede til å se hvordan dette går.
316 Skrevet Desember 3, 2009 Skrevet Desember 3, 2009 Et spørsmål: Hva skjer om man blir tatt med for eks chippa bil? Om du skulle ha betalt 10 000 i hestekrefteavgift, får du en regning på 10 000 i posten? Teoretisk ja. Men da må det bevises at du har mer enn oppgitt. Samtidig er det urealistisk at du skal betale en slik avgift da du ikke får godkjent bilen i etterkant med den økte effekten, noe du ikke får uten typegodkjenning. Bare metoden effekten måles på er omgitt av så mange faktorer at det er nok til å gå veien til høyere rettsinstans. Dere vet forresten at det er det samme med vektavgiften? Blir man tatt med for tung bil (integrert utstyr) er det samme leksa. Det er det ingen som nevner et fnugg. Se for deg ettermontert stereo, seter med elektriske motorer. Ikke la dere skremme av dette tullballet, det skal virkelig bli vanskelig for staten å bevise. Jeg gleder meg allerede til å se hvordan dette går. Nettopp, var det jeg forestilte meg... Og må man teoretisk sett oppgradere bremser dersom man chiper bilen sin? Sett at man blir stoppet i teknisk kontroll, og må kjøre bilen sin på rullebåndet. Det blir påvist at du har 30 hester for mye, og at bremsene dine ikke står i stil med de 30 råskinnhestene... Dette kommer til å bli koas.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå