Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Det handler iallefall ikke om rasjonell BMW interesse... heller et svulstig ønske om å være størst i gata. X6 er internasjonalt en fiasko (litt avhengig av hvordan man vurderer det), men det overasker meg faktisk ikke at den er populær i en mindre norsk provinsby... #-o

Så det å ha en M3, Hartge stylet 525 og X6 er for deg kun for å flotte seg. Hva er ordentlig BMW interesse for deg da? det er ikke alle som har tid og mulighet til å ligge å skru på en 3,0 CSL eller 2002. Vedkommende her har jeg selv snakket med og han har hatt BMW interesse fra guttedagene og etter å ha jobbet hardt og slitt i 20 år med å bygge opp et firma i Data bransjen så kan han med god samvittighet unne seg slike biler. Husker for ikke alt for mange år siden han kjørte rundt i en sliten E34 525ix Touring, så her er det snakk om å realisere drømmer som han ikke hadde mulighet til å realisere før.

Når det gjelder salgstall for X6 så synes jeg du skal ta deg en titt på OFV (Opplysningsrådet for veitrafikk) eller bare en titt i f eks Oslos gater. Var helt overasket over hvor mange X6er det gikk der sist jeg var der. I Arendal er et aldri så lite "monaco" når det gjelder tettheten av luksusbiler. Dette kommer av at de som har litt penger i denne byen er VELDIG glad i å vise det, og derfor er det en god del X6, X5, Range Rover, Q7, Cayenne osv. Gjør ikke meg noe med et litt "fargerikt" trafikkbilde, i allefall i forhold til Danmark der alle kjører hvite og triste Franske biler :roll:

Sporet litt av her men

Skrevet
Hvor liten penis må man ha for å kjøre en Lumma-styla SUV-coupe med V8? :roll:

Syns uansett den der var tøff jeg :) Men vet at dette ikke er forumet for å slenge ut bilder av en BMW med noe annet enn M-tech,Alpina eller AC shnitzer ;)

Skrevet

Så det å ha en M3, Hartge stylet 525 og X6 er for deg kun for å flotte seg. Hva er ordentlig BMW interesse for deg da?

Poenget folk prøver å få frem er vel det at x6 ikke har noe mening annet enn å være størst i gata. Vil man ha en "fornuftig" 4x4 velger man x5, vil man ha en sportslig, komfortabel, rask og stor bil så velger man m5. En m3 har sitt område, og den fyller sin rolle bra. Det samme har en Hartge 525. Vanskelig å finne en rolle for x6, ihvertfall en rolle som bmw ikke har fylt med ett bedre alternativ fra før...

Skrevet
Okei, jeg har ikke peiling på bil!

Men fortell hva poenget med å kjøpe en X6 er! Hvorfor kjøpe den foran en X5? Har ikke den de samme kjøreegenskapene?

Bagasjeluke som åpner oppover og innlasting 1.5m opp i luften.. Hvordan går det an å bruke bagasjerommet til noe som helst?

Edit: Og ja, jeg klarer bare ikke utseende på den.. Jeg er misunnelig på de som har en million eller to å bruke på bil, men samtidig så må jeg smile litt når de ser så dum ut i trafikken..

Hehe, hele poenget med en X6 er jo at bilen er kjøpt fordi den er det det er.. Hadde de ønsket seg en X5 hadde de kjøpt en :P

Jeg har fått kjøre flere forskjellige X6'er ganske hardt på skogsveier etc, og digger den bilen! Da den først kom,syntes jeg den var brytal og rar, nå synes jeg den er brutal og dritkul :D

Bilen er IKKE praktisk, den er IKKE vanlig, den er IKKE økonomisk (bruker lite suppe v snill kjøring,men dog) den er BMW X6. Enten så liker du den,eller ikke.

Heldigvis er det lov å ha forskjellige meninger :)

- ellers hadde det blitt lite diskusjoner i dette forumet.

Skrevet

Så det å ha en M3, Hartge stylet 525 og X6 er for deg kun for å flotte seg. Hva er ordentlig BMW interesse for deg da?

Poenget folk prøver å få frem er vel det at x6 ikke har noe mening annet enn å være størst i gata. Vil man ha en "fornuftig" 4x4 velger man x5, vil man ha en sportslig, komfortabel, rask og stor bil så velger man m5. En m3 har sitt område, og den fyller sin rolle bra. Det samme har en Hartge 525. Vanskelig å finne en rolle for x6, ihvertfall en rolle som bmw ikke har fylt med ett bedre alternativ fra før...

Ja ser den.Men sånn helt logisk sett så burde denne ligget midt imellom X3 og X5 i pris.

Skrevet

Når det gjelder salgstall for X6 så synes jeg du skal ta deg en titt på OFV (Opplysningsrådet for veitrafikk) eller bare en titt i f eks Oslos gater. Var helt overasket over hvor mange X6er det gikk der sist jeg var der. I Arendal er et aldri så lite "monaco" når det gjelder tettheten av luksusbiler. Dette kommer av at de som har litt penger i denne byen er VELDIG glad i å vise det, og derfor er det en god del X6, X5, Range Rover, Q7, Cayenne osv. Gjør ikke meg noe med et litt "fargerikt" trafikkbilde, i allefall i forhold til Danmark der alle kjører hvite og triste Franske biler :roll:

Akkurat... hva i alle dager har bilene i Danmark å gjøre med hvorvidt X6 er en rasjonell teknisk konstruksjon eller ikke?... :roll:

Jeg er norsk og for meg er en X6 et tenisk brilliant misfoster av en bil. Den tilfredstiller ønsker ingen har fremsatt og den eksisterer kun fordi BMW har et prekært økonomisk behov for å differensiere allerede eksisterende teknikk på flere modeller (les: X6 er egentlig en X5 med et annet korosseri). Dette er fattigmans løsningen når det gjelder bilproduksjon. Istedenfor å bruke penger på å utvikle skikkelige konsepter som f.eks M3, M5 og M6 (eller f.eks en ny M1) har dessverre BMW valgt å tilby oss hybrider som er konseptmessig mindreverdige. Jeg er ganske sikker på at BMW ville ha fått vesentlig mer respekt blandt bilinteresserte hvis de f.eks hadde utviklet en M7. Dette er akkurat hva Porsche har gjort med Panamera, men selvfølgelig... det krever at BMW utvikler en helt ny modell og det koster mange penger. Det er derfor fristende å ta snarveien med bl.a en X5M og en X6M... :x

Skrevet

Ja ser den.Men sånn helt logisk sett så burde denne ligget midt imellom X3 og X5 i pris.

Nei,det er nettopp det den ikke burde..

Du skjønte ikke poenget du..

Den bilen,samt 5'er GT er ikke for volumsalg. Det er biler som er sære,heftige og omdiskuterte. Dyre og ekslusive,men samtidig ikke så forbanna standard som mye annet er blitt.

BMW har alltid laget sånne biler.. bare scroll litt tilbake i historien, de har fått sånn kjeft flere ganger før :)

Freude am fahren og gleden av å skille seg ut...

Skrevet

Hvorfor det? gjelder dette 6 serien imellom 3 og 5 serien også da?

Sånn som jeg har forstått det så skal x6 være ett "tøffere" alternativ til x5. X6 er vel også beregnet for å kapre marked i disse suv tidene vi er i, så x6 er vel mer ett forsøk på å selge litt flere biler enn å dekke ett område.

Sånn jeg ser det ihvertfall :)

Selv så vet jeg ikke helt hva jeg syns om x6, annet enn det at jeg syns det er en ubrukelig bil som taper på alle områder om man sammenligner den mot x5 :?

Den bilen,samt 5'er GT er ikke for volumsalg. Det er biler som er sære,heftige og omdiskuterte. Dyre og ekslusive,men samtidig ikke så forbanna standard som mye annet er blitt.

Selv tror jeg det er nettopp det x6 er til for. Altså volum salg...

Skrevet
en X6 kan kun best brukes til å KJØRE BIL...

Og det er derfor den ikke har noe marked. Vil man ha en bmw for å KJØRE BIL så kjøper man seg en z4, m3, m5 eller m6. Ikke en bil som leker fornuftig...

Skrevet

en 2002tii er ikke verdens vakreste perle den heller,men jævlig tøff..

Gi litt rom for flere meninger,ikke sitt med huet oppi ræva og fis BMWClassic-midtskill på dere selv :P

Skrevet
en X6 kan kun best brukes til å KJØRE BIL...

Og det er derfor den ikke har noe marked. Vil man ha en bmw for å KJØRE BIL så kjøper man seg en m3, m5 eller m6. Ikke en bil som leker fornuftig...

hehe,det er jo en av de tingene som er fett med X6.. Den leker ikke fornuftig en gang..

Det er bare en bil. - for sjåføren :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...