bmwkizn Skrevet Desember 15, 2009 Skrevet Desember 15, 2009 Jaja. Norge slår til igjen. Vurderer å flytte over grensen jeg ihvertfall. Er for dyrt å ha bil som hobby i norge uansett..
jonr- Skrevet Desember 15, 2009 Skrevet Desember 15, 2009 Et glimrende innlegg oddis!!"oddis for president" + 1000
asv Skrevet Desember 15, 2009 Skrevet Desember 15, 2009 Noe jeg stusser på og synest her helt bak mål, det er at det er vi som bilister som skal brødfø dette landet. De tapte 3mrd, av de 40-50? mrd de går i overskudd på bil i året, buhu sier nå jeg. HVORFOR skal vi som kjører bil betale for barnehagen til de som ikke gjør det? Jeg kan skjønne dette med solidaritetsprinsippet, men det er da grenser for hvor mye det skal gå ut over bilister? Hadde man vert noe til tess, så hadde man utført litt "offentlig ulydighet" på den derre x5'en stortingsrepresentantene råner rundt i.. og fått hele regjeringen i gapestokk på skytebanen.. Jeg drev med politikk noen år, men jeg slutta med det. Jeg fant ut at ingenting er mulig å få gjennom i dette gudsforlatte landet! Det eneste regjeringen og stortinget gjør er å manipulere oss, ta pengene våre, også ta enda litt mer, og når vi bare har til brød og vann: så tar de jaggu det også. Også sender de oss til NAV. OM pengene absolutt må komme fra transport: SAS, Braathens, Norwegian etc. de har penger, de forurenser mye mer enn vi gjør, så hvorfor kan ikke de ta en litt større del av regninga? Hadde dette vert i gode gamle frankrike under revolusjonen, så hadde samtlige medlem av regjeringen allerede vert hodeløse!
NiklasJa Skrevet Desember 15, 2009 Skrevet Desember 15, 2009 Veldig bra skrevet Oddis! Tro ikke at politikerne ikke hadde tatt penger fra fly hvis de ikke kunne. Problemet er det at flyindustrien ikke er et internasjonalt marked. Hadde politikerne begynt å kødde med avgiftene på fly hadde flyselskapene lagt ned mesteparten av driften i Norge og Landvetter hadde mangedobbelet sine avganger. Så vidt jeg vet gikk vel sas med underskudd så det suste 3. kvartal i år. Jeg klarer å leve med at bil skal dryppe litt over på andre ting som omsorg og barnhage. Men at politikerne skal budsjettere opp bil som en stor inntektskilde blir bare feil. Veiavgift og 10-12kr literen går å leve med. Drøssevis av bom stasjoner, "luksus" avgifter blir helt feil i mine øyne. Noen andre som fikk med seg hva jens sa til sitt forsvar da han ble spurt om hvorfor han tok privat jet'en til køben? "Alle andre gjorde det" fy f... for en j... idiot og hykler.
Fredrik 90 Skrevet Desember 16, 2009 Skrevet Desember 16, 2009 HAHA Hvem stemte arbeiderpartiet ?????????????????????????????????????????? Det sier jeg også, j..... idioter som stemte det. Unnskyld meg men nå ser dere hva dere har stelt i stand. Og ikke kom drassende med alt det der andre Regjeringa kommer til å tvinge oss til å kjøre grise STØGGE biler som Toyota Prius, Toyota IQ og andre små japsebiler med symaskinmotorer. De få som har råd til stor BMW blir vel tvungen til å kjøpe en nedstrupa 116 hesters 5-serie som sikkert kommer til å hete 516D Men når det er sagt, hvis regjeringa vil at rike folk skal kjøpe en Lexus LS600h i stede for en Mercedes S500 eller 750I så må de fjerne vekt og hk avgiftpå Lexusen. Det må de også gjøre på store amerikanske SUVer som går på E 85 i tillegg til at de tilbyr E 85 på de fleste bensinstasjoner slik som i Sverige. Nå viser bilfabrikantene vellvilje til å redde miljøet og da må ikke regeringene skatte disse bilene ihjel. Nå kommer bla X6 Hybrid, Chevrolet Tahoe Hyrid og Mercedes S400 Hybrid, et bevis på at hybridbiler ikke behøver å se ut som støvsugere Men en ting er sikkert, jeg kommer ALDRI i livet til å kjøpe en Toyota Prius, Think ol. Da flytter jeg til USA og kjøper meg X5M, som koster like mye som en velutstyr Prius i Norge
viplash Skrevet Desember 16, 2009 Skrevet Desember 16, 2009 Det som er rart og tenke på er at FRP fikk 40000 fler stemmer enn AP.
Fredrik 90 Skrevet Desember 16, 2009 Skrevet Desember 16, 2009 Det som er rart og tenke på er at FRP fikk 40000 fler stemmer enn AP. Veldig rart! selv stemte jeg Frp og det kommer jeg til å gjøre i framtiden også
viplash Skrevet Desember 16, 2009 Skrevet Desember 16, 2009 Jeg har alltid stemt FRP, og kommer alltid til og gjøre det. men selv om FRP fikk 40.000stk fler stemmer enn AP, så fikk AP mer stemmer på landet somnord i landet og slikt. og de stemmene teller mer visst nok.
Fredrik Skrevet Desember 16, 2009 Skrevet Desember 16, 2009 Jeg har alltid stemt FRP, og kommer alltid til og gjøre det. men selv om FRP fikk 40.000stk fler stemmer enn AP, så fikk AP mer stemmer på landet somnord i landet og slikt. og de stemmene teller mer visst nok. Sånn er det... én stemme teller ikke like mye over hele landet og i Oslo området teller den minst. Jeg liker det ikke, men jeg tror faktisk ikke at det er en annen fornuftig måte å gjøre dette på (les: mandatutjevning) hvis man ønsker en fornuftig sammensetning av Stortinget. Flertallsvalgordningen ble opphevet allerede i 1919 fordi man ønsket en bredere representasjon av partier på Stortinget. Hvis vi hadde hatt en ren flertallsvalgordningen ville vi trolig kun hatt to store partier og FrP ville ikke ha vært et av disse. I USA har de flertallsvalgordning og resultatet er kun to store partier... tilsvarende også i de fleste andre engelsktalende land.
oddis Skrevet Desember 16, 2009 Skrevet Desember 16, 2009 Jeg nevner da igjen at inndeling i egne stater hadde vært på tide her i Norge. Syns også valgordningen slik den er nå er på trynet, ennå jeg i en ideel verden hadde dratt fordel av den siden jeg bor utpå landet. Da er det ekstra viktig at vi her ute stemmer riktig, noe ihvertflall jeg ser på som en viktig borgerplikt. Men spesielt Hedmark og Oppland er jo tradisjonelle AP fylker. MEN, her ute er det mye tradisjoner, og lokalpolitikken som AP fører her er MYE mer fornuftig og edruelig enn den de fører sentralt. I min hjemkommune er jeg mer enige med AP enn med FRP, som faktisk har mange saker stikk i strid med sentralt hold (mot nedlegging av grendeskoler etc). Veldig synd AP sentralt styrer på den måten de gjør, som er et hån mot den gamle arbeiderklassen. SV er et parti som ikke skulle fått lov å eksistere, og SP går på så mange kompromisser at de ikke har tilliten sin i behold, bondeparti eller ei.
Hawkon88 Skrevet Desember 16, 2009 Skrevet Desember 16, 2009 Jeg nevner da igjen at inndeling i egne stater hadde vært på tide her i Norge. Ja, så kunne endelig oljepengene blitt brukt her på vestlandet hvor de blir skapt, slik at også vi kan få 100 sone og hvertfall "litt" bedre infrastruktur. Selvom det for all del kunne vært bedre på østlandet også, er vestlandet helt horribelt.
Fredrik Skrevet Desember 16, 2009 Skrevet Desember 16, 2009 Vel... nå er det jo relativt strenge straffer for forsøk på oppvigleri og landsforæderi (Vidkun Quisling ble f.eks skutt)... og Norge er et rike med en felles konge siden år 865. Poenget her er at vi som kommer fra den sentrale østlandsregionen må ofre noe for at dere andre skal kunne få tilstrekkelig med innflytelse på Stortinget... og slik er det.
oddis Skrevet Desember 16, 2009 Skrevet Desember 16, 2009 Vel... nå er det jo relativt strenge straffer for forsøk på oppvigleri og landsforæderi (Vidkun Quisling ble f.eks skutt)... og Norge er et rike med en felles konge siden år 865. Poenget her er at vi som kommer fra den sentrale østlandsregionen må ofre noe for at dere andre skal kunne få tilstrekkelig med innflytelse på Stortinget... og slik er det. Kan du forklare sammenhengen mellom oppvigleri og landsforæderi til hva vi diskuterer her? Jeg er lost.
Werther Skrevet Desember 16, 2009 Skrevet Desember 16, 2009 Når folk stemmer AP får de takke seg selv. Ingen bombe at de vil putte på enda flere luksusavgifter (som ikke årsavgift, bilavgiftene og bomringer er nok), men det VERSTE av alt er at de vurderer GPS-løsningen fra Nederland. Dette er sykt, og det er ganske alvorlig at personvernet går en så dårlig framtid i møte. Det er rart å se hvordan scenariene fra diverse framtidsfilmer fra 80-90- tallet sakte, men sikkert er på vei inn i samfunnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå