Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, ser i mange tråder at folk skriver om svakheter på e39.

Er det noen som vil ramse opp noen feil?

Min erfaring er at det lett kommer stein i bakbremser.

og at knappene på varme aparatet sprekker.

Skrevet

På min sedan sliter jeg med Airbag sensormatter, foringer bak knirker (travers?) og rust nede på bagasjelokket en av sidene. Dette er feil jeg har som jeg har sett andre sliter med og. Stor fornøyd,kjempe bil!! :D

Skrevet

Rust ved spyledyse bakluke e39 touring.

Har sett mange som har problemer med dette. Ikke her inne på forumet, men ser meg litt rundt når jeg er å handler osv :P

Er det noen mulighet for å demontere spyledysen uten å ødelegge den, for å slipe ned å lakkere?

Skrevet

ABS styringsenheter som tar kvelden. Lett for og få rust nedi bensinpåfylling. Ingen drenering så vannet samler seg der.

Skrevet

rust i bunn av dører og bakluke (spes på touring), rust under nyrene på panseret, helt i kanten der.

pixelfeil i dash og stereo

slapt håndbrekk

div foringer i forstilling lager ubehagelige vibrasjoner

kan slite dekkene skevt (pga foringer?)

airbaglampe lyser (beltestrammer eller sensor i setet som oftes)

det gjelder å finne en velholdt bil. dette er jo feil som ikke kommer tilbake med det første dersom det er fikset.. ; )

rusta er litt vanskelig å gjøre noe med dog, da det er i plateskøytene, så det vil komme tilbake før eller siden.har tilgode å se rust ved tanklokket på e39.

hadde e39 touring selv tidligere, var kjempefornøyd!

Skrevet

I tillegg til det som er nevnt over her:

-Deffekt lysmodul, som gjerne kjennetegnes av ett hovedlys som ikke lar seg skru av. ( Henger, selv om man skrur av tenning )

-Deffekt sluttsteg ( motstand ) på klima, som kjennetegnes med tull med viftehastighet, eller at denne surrer og går selv om tenning er av.

-Kabelbrudd på ledninger ved hengsler på bakluke. ( Touring )

-Deffekt Inlinepumpe på dieselutgavene, med påfølgende bytte av trykkvakt ved dieselfilter, grunnet spon som kom fra deffekt pumpe.

Skrevet
Subframe disaster? Synes jeg har lest om at dette kan forekomme på e39. Ikke skyt om jeg tar feil.

:angry:

Dette er et Z3/E36/E46-problem. Aldri hørt om på 5er. :wink:

Ellers er det meste nevnt her. Kan jo nevne at M52 ikke liker å bli starta for så å bli stoppa igjen etter noen sekunder. Kan bli et helsikke uten like å få den til å starte igjen da...

Skrevet
Heisann, ser i mange tråder at folk skriver om svakheter på e39.

Er det noen som vil ramse opp noen feil?

Min erfaring er at det lett kommer stein i bakbremser.

og at knappene på varme aparatet sprekker.

Steinene kommer vel helst bak bremseskjoldet foran vil jeg tro, men hvordan i all verden klarer du å sprekke knappene til varmeapparatet???

Forøvrig synes jeg svært få av feilene som er ramset opp her kan betegnes som svakheter på modellserien generellt.

Skrevet

Det synes jeg også, Andreas1.

Dessuten så innbiller jeg meg at de fleste slike feil tilhører pre-facelift.

(minus rust, pixelfeil)

Skrevet
, foringer bak knirker (travers?) .... Dette er feil jeg har som jeg har sett andre sliter med og. Stor fornøyd,kjempe bil!! :D

Knirkeforinga sitter nede på bærearma ute ved hjulet. Står som "knirkeforing" i datasystemet på GS, så det er et kjent problem. :) billig og enkelt å bytte, men de kan sitte jæææævlig fast av og til. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...