Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker ikke å inrømme det men Mercedes lager bra biler for tiden, og AMG modellene står ikke tilbake for noe altså :) Råere hverdagsbiler skal du lete lenge etter, skulle ønske BMW også satsa sånn. M6 har jo "bare" 507 hk i forhold til konkurrenten CL 65 AMG med 612 hk :shock:

Skrevet

Mercedes kan virkelig sakene sine, det er jeg ikke redd for å si. Skulle av og til ønske M-divisjonen tok den like langt ut som AMG.

Skrevet
Jeg liker ikke å inrømme det men Mercedes lager bra biler for tiden, og AMG modellene står ikke tilbake for noe altså :) Råere hverdagsbiler skal du lete lenge etter, skulle ønske BMW også satsa sånn. M6 har jo "bare" 507 hk i forhold til konkurrenten CL 65 AMG med 612 hk :shock:

Dette er jo ikke akkurat noe nytt. Allerede i 1967 kom Mercedes-Benz med W109 300 SEL 6,3 (forøvrig utviklet i et samarbeide med gutta bak AMG som den gangen jobbet for Mercedes-Benz) som med trimsatsen fra W100 600 "Pullman" ytet 300 HK og rundt 500 Nm. BMW´s alternativ på denne tiden var E3 2800 som hadde en M30B28 motor som ytet 170 HK og 236 Nm. Går vi lengere tilbake i historien blir forskjellene bare større i Mercedes-Benz' favør.

Jeg er forøvrig helt enig i at dagens Mercedes-Benz modeller er skikkelig fine. Mercedes-Benz er helt klart på vei opp igjen etter noen år i skyggenes dal.

Skrevet

Dette er jo ikke akkurat noe nytt. Allerede i 1967 kom Mercedes-Benz med W109 300 SEL 6,3 (forøvrig utviklet i et samarbeide med gutta bak AMG som den gangen jobbet for Mercedes-Benz) som med trimsatsen fra W100 600 "Pullman" ytet 300 HK og rundt 500 Nm. BMW´s alternativ på denne tiden var E3 2800 som hadde en M30B28 motor som ytet 170 HK og 236 Nm. Går vi lengere tilbake i historien blir forskjellene bare større i Mercedes-Benz' favør.

Jeg er forøvrig helt enig i at dagens Mercedes-Benz modeller er skikkelig fine. Mercedes-Benz er helt klart på vei opp igjen etter noen år i skyggenes dal.

Jeg har heller ikke sagt at det var noen nytt at AMG har litt hissigere biler enn BMW M seien. Men når det kommer til W109 SEL 6,3 så må jeg si at det er en bil som fasinerer meg veldig, særlig med tanke på bilens ytelser som selv i dag er ganske imponerende(0-100 6,5 sek). Da den kom så hadde jo ikke verden sett maken, den var jo raskere enn mange av datidens sportsbiler og superbiler. Alt dette pakket inn i en anonym luksus sedan for over 40 år siden. Og dette var jo lenge før BMW begynte å tenke på M serien

Skrevet

Den SLS'en er rett og slett fantastisk! Mercedes lager flotte biler for tiden, men min personlige favoritt er CLK 63 AMG Black Series.

vqcleiu1kvaw8kx5h3jz.jpg

hnq2sxgvt0e6978p22n3.jpg

Skrevet

Jeg har heller ikke sagt at det var noen nytt at AMG har litt hissigere biler enn BMW M seien. Men når det kommer til W109 SEL 6,3 så må jeg si at det er en bil som fasinerer meg veldig, særlig med tanke på bilens ytelser som selv i dag er ganske imponerende(0-100 6,5 sek). Da den kom så hadde jo ikke verden sett maken, den var jo raskere enn mange av datidens sportsbiler og superbiler. Alt dette pakket inn i en anonym luksus sedan for over 40 år siden. Og dette var jo lenge før BMW begynte å tenke på M serien

Jeg har heller ikke påstått at du mener at det er noe nytt at AMG har hissige biler. Det var kun en måte å uttrykke seg på... jeg kommer bare med informasjon jeg.

W109 300 SEL 6,3 var forøvrig ingen AMG modell, men en 100% Mercedes-Benz modell. Ingeniørene Hans Werner Aufrecht og Erhard Melcher (Aufrecht kommer fra byen Großaspach i Baden-Württemberg) - altså initialene AMG - jobbet imidlertid hos Mercedes-Benz på denne tiden og hadde ansvaret for den tekniske utviklingen av modellen.

Mercedes-Benz har laget mange fantastiske bilmodeller og en av de aller tidligste var Mercedes-Benz SSK "Papler" fra 1930. Den hadde en 7065 cm3 stor rekkesekser som ytet 250 HK ved 3300 rpm og 562 Nm ved 1900 rpm. Denne modellen var trolig mer teknisk sofistikert i relasjon til samtidige bilmodeller enn Bugatti Veyron er idag. Mrk. at coachbuilding (karosserimakere) var alminnelig på denne tiden... Mercedes-Benz bygget ikke selv karosseriet på SSK modellene... allikevel utrolig elegant.

1930 Mercedes-Benz SSK "Papler"

7szgv3s7i4fz89aiy353.jpg

63f86vzf3uecr113dv0g.jpg

Skrevet

Jeg har heller ikke påstått at du mener at det er noe nytt at AMG har hissige biler. Det var kun en måte å uttrykke seg på... jeg kommer bare med informasjon jeg.

Sorry! jeg var litt rask på avtrekkern der :wink:

Skrevet

det første jeg tenkte på når jeg så denne.

uk8wa39oub98w3587n2a.jpg

var denne

3bsdy9nfn687n6ovpl65.jpg

men ser ut som de har vært hos nissan og kjøpt frontlykter da.

kyvwcks34c2u75l1dtve.jpg

Skrevet

126'n er verst! Gamal bil med helt riktig stuk, blir glad at det finns personer som er så intelligente som han som har den 126'n..Sånne personer er forbildet mitt kan jeg vel si.

ellers så må jeg si at jeg har mer sansen for gamal måkevinge enn ny, men den nye er absolutt pen til å være en roadster. Roadstere er utrolig stygge i 99% av tilfellende.. et godt tegn på dette er BMW sine nyere roadstere..

Jeg syns BMW har vært heeeelt på bunn fra 2006-2009, men løfta seg litt med e92 og nå løfter de seg litt mer med ny 5 og 7-serie.

Det som er mer skremmende er bilene til andre bilmerker, små forhjulstrekker som ikke ser ut i måneskinn og med ingen form for kjøreglede.. men focus rs f.eks, den er veldig tøff igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...