opt Skrevet Desember 18, 2009 Share Skrevet Desember 18, 2009 Dette er den første elbilen jeg ikke hadde skammet meg over å bli sett i. Ytelsen og rekkevidden er akseptabel til daglig bruk i følge tallene i artikkelen. Men det var det med lyden da... Døm selv:http://www.tu.no/motor/article231835.ece Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Desember 18, 2009 Share Skrevet Desember 18, 2009 Halve landet kjører jo rundt i dieselbil, så lyden kan umulig bety så mye. Den dagen rekkevidden og ladetiden matcher en normal bil skal jeg glatt kjøre elbil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet Desember 18, 2009 Share Skrevet Desember 18, 2009 Den dagen rekkevidden og ladetiden matcher en normal bil skal jeg glatt kjøre elbil. Det er det som "skremmer" de fleste. Kunne ikke vert mer enig selv (med forbehold om at de ser normal ut slik som denne). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Highway61 Skrevet Desember 18, 2009 Share Skrevet Desember 18, 2009 De fleste elbiler ser jo ut som de er produsert av oljeselskap.. Denne var fin da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Just-turbodiesel Skrevet Desember 18, 2009 Share Skrevet Desember 18, 2009 æsj og atter en gang æsj!!! el-bil er kun for skinkiser! Finns overhode IKKE noe som jeg hater mer enn pedofile og el-biler!! Det er samma klassen. Trimma turbodiesel som har grommaste låta og enkelte bensinbiler har også småtøff låt, men på el-biler som må ha en høytaler og cd for å "lage" lyd som er henta fra en annen bil. Livet er over om man må ha el-bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Desember 18, 2009 Share Skrevet Desember 18, 2009 Haha, du ekke sann. Gromlåt fra trimma turbodiesel? Denne f.eks er langt i fra perfekt, men når det gjelder ren akselerasjon skal jeg like å se den trimma 300tdt'en som henger på. Fantastisk bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Desember 18, 2009 Share Skrevet Desember 18, 2009 Jeg syns det der så virket som en genial bybil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet Desember 18, 2009 Share Skrevet Desember 18, 2009 æsj og atter en gang æsj!!! el-bil er kun for skinkiser! Finns overhode IKKE noe som jeg hater mer enn pedofile og el-biler!! Det er samma klassen.Trimma turbodiesel som har grommaste låta og enkelte bensinbiler har også småtøff låt, men på el-biler som må ha en høytaler og cd for å "lage" lyd som er henta fra en annen bil. Livet er over om man må ha el-bil. http://www.youtube.com/watch?v=369h-SEBXd8 Dette er kult Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
code13 Skrevet Desember 18, 2009 Share Skrevet Desember 18, 2009 frode: Sykt kult! Ingen kan si at elbiler = tregt og kjedelig. Jeg er også overbevist at el-biler er kommet for å bli, og kommer til å eie en i framtida når dette er blitt bedre og mer tilrettelagt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet Desember 18, 2009 Share Skrevet Desember 18, 2009 Jepp, de må bare få lenger rekkevidde på de.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Just-turbodiesel Skrevet Desember 18, 2009 Share Skrevet Desember 18, 2009 dere beviser jo bare at dere ikke er ekte bilinteresserte, noe so beviser fordommen mine mot mange bmw-eiere, at de ikke er entusiaster.. bil= forbrenningsmotor, så enkelt og greit er det..lukter det ikke diesel eller bensin eller alkohol, da passer det best på dynga. Men jeg er jo gamaldags heldigvis tross mine 20 år. Men men, jeg skal gjøre alt for å få fortsette å kjøre de bilene jeg har, siden det er drømmebilene mine og jeg trives utrolig godt med dem.. Om en el-bil akser fortere enn 0.2 sekund til 300km så hadde jeg fortsatt hatet den like mye, siden jeg er bilinteressert og ikke spesielt glad i elektronikk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Desember 18, 2009 Share Skrevet Desember 18, 2009 dere beviser jo bare at dere ikke er ekte bilinteresserte.. bil= forbrenningsmotor, så enkelt og greit er det..Men men, jeg skal gjøre alt for å få fortsette å kjøre de bilene jeg har, siden det er drømmebilene mine.. Hvis jeg på en eller annen måte MÅ ha el-bil så skal jeg finne meg en annen hobby(selv om bil aldri blir gitt opp) Av en el annen grunn så skjønte jeg hvem som hadde skrevet dette innlegget da jeg såg tråden og de første fire ordene på forsiden til bimmers.. Men, jeg tror ikke at el-bil er framtiden, brenselcelle er nok tingen å satse på! Kunne fint kjørt en el annen miljø-bil med grei komfort til daglig og hatt en "ordentlig" bil til sommer-bil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Desember 18, 2009 Share Skrevet Desember 18, 2009 det er jo det dummeste jeg har hørt. Hva er fasinasjonen med å kjøre rundt med noe som bråker så sinnsykt som diesel. Handla akkurat diesel selv og stå med den på tomgang når den er kald gjør at hms avdelingen ringer med engang og ber meg skru den av. 99% av de som kjøper bil kjøperen den for komfort og ikke at lyden er kul, dermed så vil en el-bil tilfredstille de, og det er markedet som gjelder. At noen klarer å kjøre rundt med 3" eksosanlegg på bilen som gjør at man ikke klarer å prate sammen inni bilen er meg totalt uforståelig + at det er helt ubrukelig å kjøre lengre en til den nærmeste lokalbutikken. Kjøretur overlengre strekninger med diesel med 3" eksos kan jeg aldri noen sinne tenke meg å utføre hvis man ikke har hørselsvern, og det ser jo litt dumt ut å sitte med hørselsvern i bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Just-turbodiesel Skrevet Desember 18, 2009 Share Skrevet Desember 18, 2009 det er jo det dummeste jeg har hørt. Hva er fasinasjonen med å kjøre rundt med noe som bråker så sinnsykt som diesel. Handla akkurat diesel selv og stå med den på tomgang når den er kald gjør at hms avdelingen ringer med engang og ber meg skru den av. 99% av de som kjøper bil kjøperen den for komfort og ikke at lyden er kul, dermed så vil en el-bil tilfredstille de, og det er markedet som gjelder. At noen klarer å kjøre rundt med 3" eksosanlegg på bilen som gjør at man ikke klarer å prate sammen inni bilen er meg totalt uforståelig + at det er helt ubrukelig å kjøre lengre en til den nærmeste lokalbutikken. Kjøretur overlengre strekninger med diesel med 3" eksos kan jeg aldri noen sinne tenke meg å utføre hvis man ikke har hørselsvern, og det ser jo litt dumt ut å sitte med hørselsvern i bilen. Sant det du sier, at markedet teller.... en el-BMW er jo FAKTISK bedre enn en Toyota Yaris med forbrenningsmotor. SÅ ille er de fleste små og nye biler.. Også litt enig med beetle, går jo an med en stygg drittbil av en el-bil, til og fra jobben, så dra ut grom redskap i helgene:) Men man vil ikke kjøpe en el-bil, siden en el-bil ikke er verdt pengene de vil ha for den, UANSETT. Kjipt å måtte punge ut 400 laken for noe man ikke liker uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Desember 18, 2009 Share Skrevet Desember 18, 2009 hehehe...nå får jeg vel komme litt i mellom her! Det finnes jo en mellomting mellom å være kun opptatt av komfort og støynivå og like bråkete svære motorer.. Jeg syntes en Nissan 200sx med 3" rakrør og 5" bakpotte er ufattelig kult å kjøre... Men å kjøre i mange timer med en eksos som skaper resonans i hele bilen er jeg ikke helt sikker på.. Men jeg må nok være litt enig med BMW-745iA på noen ting, selv om vi sikkert ikke liker de samme kjøretøyene.. En bil er iallefall mer for meg enn forbruksmåling, støysvake dekk og sofafjærer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå