Gå til innhold

Multifunksjonsratt til e46

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ja, men på 318 uten original cruisecontrol er det ikke opplegg for dette når man skal ettermontere, noe det er på de mer motoriserte.

Dette er jeg ganske sikker på at ikke er korrekt. Vår 2003 E46 318d Touring (produsert 11/2002) har kun 115 HK og hadde i utgangspunktet hverken cruisecontrol, OBC eller automatisk klima. Allikevel var det plug & play å oppgradere dette utstyret på et autorisert BMW verksted. Samtlige E46 modeller vil jeg derfor mene er forberedt på dette utstyret og det har intet med motorstørrelse å gjøre.

Skrevet

Jeg skal ikke krangle noe på det jeg. :)

Jeg har bare lest flere steder at det har vært slikt, men har ingen erfaring med noe av dette selv.

...det kan også hende at det er forskjell på dieselmotorer og bensinmotorer på dette området, evt. forskjell på årsmodellene.

Skrevet

Jeg har bare lest flere steder at det har vært slikt, men har ingen erfaring med noe av dette selv.

...det kan også hende at det er forskjell på dieselmotorer og bensinmotorer på dette området, evt. forskjell på årsmodellene.

Ja... som jeg skrev er jeg slettes ikke sikker på noen ting i denne sammenhengen. På min modell var det enkelt og relativt billig å oppgradere utstyret... på andre modeller kan det være annerledes. Jeg tror imidlertid at det er nogenlunde likt på samtlige E46 modeller.

Skrevet

Ja... som jeg skrev er jeg slettes ikke sikker på noen ting i denne sammenhengen. På min modell var det enkelt og relativt billig å oppgradere utstyret... på andre modeller kan det være annerledes. Jeg tror imidlertid at det er nogenlunde likt på samtlige E46 modeller.

På de 6-sylindrede bensinmotorene er det bare å koble til en ledning til motorstyringen for å få cruisekontrollen til å virke, mens man på de 4-sylindrede, som ikke har elektronisk styrt gasspjeld, må montere en egen styring av gasspjeldet, slik jeg har forstått det.

Er altså fult mulig på alle modeller, men noe mer arbeid på enkelte modeller enn det var på min hvor det var veldig enkelt.

Skrevet

På de 6-sylindrede bensinmotorene er det bare å koble til en ledning til motorstyringen for å få cruisekontrollen til å virke, mens man på de 4-sylindrede, som ikke har elektronisk styrt gasspjeld, må montere en egen styring av gasspjeldet, slik jeg har forstått det.

Er altså fult mulig på alle modeller, men noe mer arbeid på enkelte modeller enn det var på min hvor det var veldig enkelt.

Det er kanskje enklere på de mindre dieselmodellene enn på de mindre bensinmodellene? På vår E46 318d Touring var det iallefall rimelig enkelt og ikke kostet det stort heller å få oppgradert bilen.

Skrevet

Inntresant tråd, mye vil det koste å få dette påmontert på feks min bil?

Har en herlig M-ratt nå,men hadde vært digg med cruisekontroll enda.

< - - - - - Bilen

Skrevet
Inntresant tråd, mye vil det koste å få dette påmontert på feks min bil?

Har en herlig M-ratt nå,men hadde vært digg med cruisekontroll enda.

< - - - - - Bilen

Du trenger ett ratt med knotter og ett ledningsnett til 200kr ca.... Veldig enkel jobb, gjorde det på min i sommer :)

Skrevet

Det er kanskje enklere på de mindre dieselmodellene enn på de mindre bensinmodellene? På vår E46 318d Touring var det iallefall rimelig enkelt og ikke kostet det stort heller å få oppgradert bilen.

Var det jeg og lurte litt på, og formulerte meg derfor slik jeg gjorde. Kan være en kombinasjon av at det er diesel og en av de senere årgangene du har også?

• 2 weeks later...
Skrevet

Har vært uten nett en stund så har hatt vanskeligeher med å skrive tilbake i denne tråden.

Jeg har ikke slik trekantet airbag nå nei, har en slik forkantet en. Vil det ha noe og si?

Synest disse er så mye styggere enn de runde.

Hvor vil dere anbefale og kjøpe fra?

Funker GSbildeler bra i forhold til pris etc?

Edit! slik som denne her http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-e38- ... ccessories det ser jo bare gromt ut, ser også veldig behagelig ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...