Amzoch Skrevet Juli 28, 2010 Skrevet Juli 28, 2010 Vilken foringer er dere har byttet i forstillinga?
Flandy Skrevet Juli 28, 2010 Skrevet Juli 28, 2010 Kasterstag foringer og Støttestag. Bytt ut Kasterstag foringen med polyforing så er du kvitt problemet!
Amzoch Skrevet Juli 28, 2010 Skrevet Juli 28, 2010 Da tenker du på Powerflex foringer?.. Hørt det blir mer støy inni biln.. og ikke værd det.. Trenger man noe spesialvertøy før å ta av den gammle og sette på den nye kasterstag foringen?
Kjennern Skrevet Juli 28, 2010 Skrevet Juli 28, 2010 E39 er fine biler, men de koster en del å vedlikeholde om man ikke skrur litt selv. Automat kassa er grei den så lenge man bytter olje på den til tider. Bensin bilene er nok lettere å få service ved kjipe feil en på diesel. Hvertfall den erfaringen jeg har. Pixel feil kan fikses, google pixel error E39 så finner du nok en del tips. Alternativet er å kjøpe ny men koster dog litt. Ved 200K km må man vel som regel bytte litt foringer, traversforingen tror jeg mange må bytte rundt 200K. Fin bil, lykke til
Tom K Skrevet Juli 28, 2010 Skrevet Juli 28, 2010 Jeg har hatt min 99 523ia Touring i snart 2 mnd og jeg er kjempefornøyd med min, casterstagforingene begynte å bråke et par uker etter at jeg fikk den så de skal snart byttes
Robin L Skrevet Juli 28, 2010 Skrevet Juli 28, 2010 jeg hadde en 97 525 tds og fikk disse feilene -dyre nr.4 begynnte å lekke -begge casterstag -lenkestag -stabstagforinger -bremselys i bakluka (led.. koster litt) -rust på bagasjeluka -airbaglampe -slappt brekk -regnsensor tullet, måtte resettes -hardyforing -slet sykt skevt på dekkene (flere slitne foringer?) vil anbefale bensin jeg også. mindre feil på de og billigere om det skulle bli noe.. og gjerne manuellgir. myye mindre som kan gå galt da! finn en bil som er godt påpasset og med servicehistorikk osv...!
Flandy Skrevet Juli 28, 2010 Skrevet Juli 28, 2010 Da tenker du på Powerflex foringer?.. Hørt det blir mer støy inni biln.. og ikke værd det..Trenger man noe spesialvertøy før å ta av den gammle og sette på den nye kasterstag foringen? Jeg fikk ikke merkbart mere støy, og det er værd hver eneste krone! Powerflex foringene er ikke så stive. Finnes foringer i andre merker som er så stive at de gir mer støy! Trenger presse for å få ut den game foringen! De nye powerflex går inn uten verktøy! Orginale må nok presses inn igjen!
Robin L Skrevet Juli 29, 2010 Skrevet Juli 29, 2010 powerflex er genialt ja. brukte det på e39 når jeg skiftet casterstag. på e38n brukte jeg original da han på gs mente det ikke fantes powerflex til den (noe jeg fant på sida deres etterpå) og de var et helvette å få inn.. hadde ikke noe skillelig utstyr til å få de inn... syns bilen ble litt fastere når jeg byttet til powerflex, men kan ha noe med at de gamle var sliitne... merket ikke noe mer støy jeg heller.
Amzoch Skrevet Juli 30, 2010 Skrevet Juli 30, 2010 Så det er MYE enklere å sette powerflex i casterstagan enn orginal?
Robin L Skrevet Juli 30, 2010 Skrevet Juli 30, 2010 jepp. hvertfall i casterstagene. de er todelte så du stikker de bare inn fra begge sidene og trer inn en gjennomføring til bolten i midten om jeg ikke husker feil : )
Alpejohn Skrevet Juli 30, 2010 Skrevet Juli 30, 2010 Stabstag foringer, mener dere da staga fra stabstag til støtdemper eller foringa som holder staget til forstillinga?
stian1990_2 Skrevet Juli 31, 2010 Skrevet Juli 31, 2010 Runder snart 160 000 på min 96 modell.. Har byttet: *termostat og termostathus.. ( Det gammle fikk sprekke og lakk ) *Servopumpe *Foring i et ledd, husker ikke hvordan. *Handbrekkwire med følgende *Dørlåsemotor Skal byttes i nermeste framtid: *Hjullager bak *Casterstag foringene. *Airbag sensormatte og beltestrammer.. Har feilmelding på begge Koster litt å vedlikeholde.. Men det er verdt det. Er så mye kjøreglede av den til å være såpass gammel at det er meg enda et mysterium.. Hadde håpet noen her inne kunne fortelle om slike "ukjente" utstyr som er på e39, har hørt rykter om follow me home lights osv, men aldri snublet over det.. Er jo slike ting som kan være nyttig og dele mellom oss e39 eiere..
Robin L Skrevet Juli 31, 2010 Skrevet Juli 31, 2010 Stabstag foringer, mener dere da staga fra stabstag til støtdemper eller foringa som holder staget til forstillinga? stabstagforinger er foringene mellom staget og traværsen ja. De stagene fra stabstaget opp til demperen heter lenkestag, ofte kalt kyllingbein
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå