aloebiz.net Skrevet Juli 31, 2010 Skrevet Juli 31, 2010 Follow me home lysa slår du på ved å dra i lyshornet når nøkkelen ikke er i Da lyser nærlysene i 1 min ellerno
Alpejohn Skrevet Juli 31, 2010 Skrevet Juli 31, 2010 Stabstag foringer, mener dere da staga fra stabstag til støtdemper eller foringa som holder staget til forstillinga? stabstagforinger er foringene mellom staget og traværsen ja. De stagene fra stabstaget opp til demperen heter lenkestag, ofte kalt kyllingbein Ok Har da bare et liite spørsmål ang dette, hvordan merkes det at disse er gåen? Mine virka litt bløte når jeg trykte på dem.. Og litt hulrom når bilen var oppjekka på eine sida fremme med hjulet av. Har kjøpt polyforinger til dette, men har bare ikke montert dem enda
kabeldeigen Skrevet August 3, 2010 Forfatter Skrevet August 3, 2010 Kult, andre små hemmeligheter ? Bumper jeg, kanskje andre har noen småtriks
Kennethe34 Skrevet August 3, 2010 Skrevet August 3, 2010 Stabstag foringer, mener dere da staga fra stabstag til støtdemper eller foringa som holder staget til forstillinga? stabstagforinger er foringene mellom staget og traværsen ja. De stagene fra stabstaget opp til demperen heter lenkestag, ofte kalt kyllingbein Ok Har da bare et liite spørsmål ang dette, hvordan merkes det at disse er gåen? Mine virka litt bløte når jeg trykte på dem.. Og litt hulrom når bilen var oppjekka på eine sida fremme med hjulet av. Har kjøpt polyforinger til dette, men har bare ikke montert dem enda Du røsker i stabstaget med begge hendene når det er belastning på hjulene og ser om det er slark
aloebiz.net Skrevet August 4, 2010 Skrevet August 4, 2010 Kult, andre små hemmeligheter ? Bumper jeg, kanskje andre har noen småtriks Du kan lukke opp og igjen alle vinduer og takluke ved å holde inne hhv låse opp og låse knappen på fjernkontrollen. Trykker du en gang til på laseknappen (tror jeg det var) etter du har låst bilen så deaktiverer du kupésensoren på alarmen. Kjekt om du skulle ha bikkje eller no i bilen.. Men hvem har bikkjer i BWM'n sin og ødelegger den? REST knappen på klimaanlegget betyr restvarme. Da kan du holde kupéen varm på restvarmen i motoren etter du har stoppet den slik at du har varm bil når du kommer ut igjen om du f.eks er en tur på butikken. den går i 15-20 minutters tid før den slår seg av automatisk. Ellers så står vel de fleste triks i bruksanvisningen til bilen
kabeldeigen Skrevet August 5, 2010 Forfatter Skrevet August 5, 2010 Kult, andre små hemmeligheter ? Bumper jeg, kanskje andre har noen småtriks Du kan lukke opp og igjen alle vinduer og takluke ved å holde inne hhv låse opp og låse knappen på fjernkontrollen. Trykker du en gang til på laseknappen (tror jeg det var) etter du har låst bilen så deaktiverer du kupésensoren på alarmen. Kjekt om du skulle ha bikkje eller no i bilen.. Men hvem har bikkjer i BWM'n sin og ødelegger den? REST knappen på klimaanlegget betyr restvarme. Da kan du holde kupéen varm på restvarmen i motoren etter du har stoppet den slik at du har varm bil når du kommer ut igjen om du f.eks er en tur på butikken. den går i 15-20 minutters tid før den slår seg av automatisk. Ellers så står vel de fleste triks i bruksanvisningen til bilen Ikke er det alarm så vidt jeg vet...hvordan finner jeg det ut???? Blinker ikke noe blinklys ved låsing/åpning av dører med fjernkontroll.....Programeres kanskje??? Og bruksannvisning er tysk.....sliter med å oversette kan man si Kan man finne utstyr som er levert denne bilen på nettet?????
aloebiz.net Skrevet August 5, 2010 Skrevet August 5, 2010 Har du alarm har du en rød lampe som blinker under speilet inni bilen når du låser bilen. Du kan også låse bilen med fjernkontrollen og låse den opp med nøkkelen og åpne døra. da hører du om du har alarm Du finner ikke ustyrslista på nettet nei, men det er en del her inne som har tilgang til BMW systemet som kan sende deg utstyrslista på din bil på mail. Det er en egen tråd på dette her PRøv å søk
Amzoch Skrevet August 5, 2010 Skrevet August 5, 2010 Follow me home lysa slår du på ved å dra i lyshornet når nøkkelen ikke er i Da lyser nærlysene i 1 min ellerno Blæææ sånn har ikke jeg.. snufs
Alpejohn Skrevet August 5, 2010 Skrevet August 5, 2010 Syns lysa er litt irriterende jeg, om jeg skal blinke på noen når jeg står parkert så begynder de bare å lyse Men er jo en kul funksjon å ha, og kan jo være nyttig av og til Ser ikke at det er nevnt funksjonene på kjørekomputeren Du kan lese av forskjellige verdier der, ved å opne de hemmelige menyene, eller er vel helder de låste menyene Vet ikke om det funker på den med lite display, men funker vertfall hos meg, men komputer på et langt stort display. Der finner du kjølevannstemp, ute temp, og mye annet fjas. Her er en link til hvordan man gjør det http://www.meeknet.co.uk/E38/OBC_Unlock.htm Står det er for E38, men jeg brukte samme metoden, og det funka knas på min E39 Ellers kan du lese om common faults her blant annet Er vel kanskje nevnt alt som står der men: http://edgemotorworks.com/index.php?opt ... &Itemid=55 Mvh. Fredrik
Yngvejos Skrevet August 5, 2010 Skrevet August 5, 2010 Kult, andre små hemmeligheter ? Bumper jeg, kanskje andre har noen småtriks Du kan lukke opp og igjen alle vinduer og takluke ved å holde inne hhv låse opp og låse knappen på fjernkontrollen. Trykker du en gang til på laseknappen (tror jeg det var) etter du har låst bilen så deaktiverer du kupésensoren på alarmen. Kjekt om du skulle ha bikkje eller no i bilen.. Men hvem har bikkjer i BWM'n sin og ødelegger den? Den funksjonen deaktiverer også jekkesensoren, så slipper du at alarmen går på ferjer.
Larz Skrevet August 6, 2010 Skrevet August 6, 2010 Kult, andre små hemmeligheter ? Hvis du setter inn nøkkelen uten å vri den om, og passer på at lysbryteren står på 0 kan du vippe blinklys bryteren opp eller ned for å få kun høyre eller venstre angel eye/parklys til å lyse.
kabeldeigen Skrevet August 14, 2010 Forfatter Skrevet August 14, 2010 Kult, andre små hemmeligheter ? Bumper jeg, kanskje andre har noen småtriks Du kan lukke opp og igjen alle vinduer og takluke ved å holde inne hhv låse opp og låse knappen på fjernkontrollen. Trykker du en gang til på laseknappen (tror jeg det var) etter du har låst bilen så deaktiverer du kupésensoren på alarmen. Kjekt om du skulle ha bikkje eller no i bilen.. Men hvem har bikkjer i BWM'n sin og ødelegger den? REST knappen på klimaanlegget betyr restvarme. Da kan du holde kupéen varm på restvarmen i motoren etter du har stoppet den slik at du har varm bil når du kommer ut igjen om du f.eks er en tur på butikken. den går i 15-20 minutters tid før den slår seg av automatisk. Ellers så står vel de fleste triks i bruksanvisningen til bilen Denne virket: Follow me home lysa slår du på ved å dra i lyshornet når nøkkelen ikke er i Da lyser nærlysene i 1 min ellerno Har ikke alarm montert................. Fikk ikke lukket/åpnet vinduer med fjernkontrollen,,,,,WHY?? Noen andre fancy "greit å vite" ting........
Mr fixit Skrevet August 7, 2011 Skrevet August 7, 2011 Hei, lurer på å gå til innkjøp av en e39 stasjonsvogn. Så da tyr jeg til ekspert hjelp til folk her inne på forumet som har eid/eier denne type bil. Som kan komme med innputs på hva som er bra/dårlig/svakheter osv med denne type bil.Og på hva som man må se etter ved kjøp på bruktmarkedet. Kommentarer mottas med stor takk Vil anbefale E39. God å kjøre, fint design. Problemer kan oppstå med disse som med alle andre biler. Mine problem har jeg forårsaket selv når jeg holder på å skru på andre ting og ikke tar hensyn til skjøre ABS sensorer f.eks Ellers så er jo en del av feilene som er ramset opp her en felles nevner for mange av bmw sine biler. Største feilen som plager meg på min er takluke som ikke går helt bak, og pixel feil i radioen. Har og en mystisk "turbo" sus i motoren som jeg ikke helt vet hva er men tilsynelatende ikke gjør noe skade. var borti en bil som hadde lekkasje på en vakumslange...den fikk en sånn turbosus i motoren
stian1990_2 Skrevet August 7, 2011 Skrevet August 7, 2011 Må bare få lov å si at E39 er dyrt ja. Jeg kjenner ingen som har påkostet en så gammel bil så mye.. Mye er jo unødvendig fra min side, men annet er vedlikehold og jeg sparer jo ikke på kruttet til min kjære så her er det kun bmw verksted.. Står inne nå og følgende skjer Bremseklosser og skiver framme Bremseoljebytte Oljeservice med tilbehør. Hjullager bak Radiator ( bilen gikk varm, dem sier radiatoren var tett ) vannpumpe ( tar den også, da det sies den orginale er søppel ) til den nette sum av 25k Bestillt dynavin spiller, E85 konverseringkit og ettermonteringkit for varme i baksetet. Tjohei, og jeg som enda ikke har fått kjøpt nye for og baklykter. Synes kjølesystemet til e39 er ræva, da jeg for ikke lenge siden måtte bytte ekspansjonstank ( ved siden av radiator ), radiator nå, og vannpumpa er som sagt et kjent problem. Nei kjøling av motor kan dem ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå