Gå til innhold

Dissing av BMW?

Bjorni92
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 266
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmmm BMW M3 er noe alle har ? jeg har aldri hatt noen M3, men jeg har hatt en haug med gamle 240, måten du skriver på minner meg om en fjott som pleide å vanke på et offroadforum jeg er innom, han strødde også om seg med usakligheter og pissprat og hadde egentlig null peiling på bil

Enig. :)

Og forresten ser volvo 240 ut som en firkanta dritt. Men en ting som er sikkert, varme apparatet i en 240 er ikke no spøk. :)

Volvo, SAAB og Lada har varmeapparat som er beregnet på skikkelige vintre, mulig alt annet er dårlig på disse bilene men varmeapparatet er som sagt ingen spøk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg skulle på hjulstillingskontroll, måtte jeg bytte:

-Hjullager venstre bak

-Spissingstag høyre bak

-Begge bærekuler "knirkeforinger" bak

-Casterstag

-"Kyllingbein" høyre side

-Hjulstillingskontroll

Dette skulle dem ha 24500,- for! Flirte litt og sa jeg fiksa det selv. Kosta meg et par tusen tilslutt.

Vil si dem er ganske dyre på orginale deler, og reprasjoner. Jeg fikk også bytta simring på utgående aksling på automatkassa, + olje bytte. 10000,-

Så min erfaring er at dem er ganske dyre på arbeid og noen orginale deler. Spesielt understells deler! M-tech støtdempere og fjærer til 18000? Hallo..... Men faktisk så var topplageret på støtdemperene mye billigere på min E39, i forhold til V70en jeg hadde før! Der kosta det rundt 1200,- for øvre fjærskål og lager, mens på bmwen fikk jeg alt det for 500 :)

Men er uansett kjempe fornøyd med min E39! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De prisene du opererer med der høres helt sinnsykt ut. Vet ikke helt om jeg tror på alt etter mine erfaringer med BMW i Tromsø.

Var det jeg fikk i prisoverslag på et papir! :)

Og det med girkassa har jeg kvittering på :P

Jeg er vertfall glad jeg fikser det aller meste selv, syns litt synd i dem som må bruke verksted til det meste.. Da hadde jeg ikke hatt råd til nyere bil tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Jeg har hørt veldig mye negativt om BMW, er oppdratt til at det er "kebabtralle" og har alltid trodd dette. Men da jeg fikk se kameraten min sin E46 i fjor høst, og fikk sitte i den, skjønte jeg at dette er nok bare tull! Og dette er bilen jeg snart skal overta, hihi :D

Jeg kommer fra Andebu. Der er det en hel haug med blodtrimmede Volvo 240'er som kjører rundt. De er firkantede, stygge, tunge, men de tåler nok en del juling, ja. Men hvorfor skal alle ha det? Uff, er ikke direkte stolt av å være fra "rånerstedet med alle 240'ene på rekke og rad" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mao hadde jeg nokså rett da jeg skrev at en 240 turbo holder følge med en 325. Hvor mange meter er 0,7 sekunder i 100 km/t? Ikke mange. :P

Vet det er lenge siden den ble posta, men 1 sekund i 100km/h er 19,4 meter:)

Guri, jeg må slutte å lese det justturbodiesel sier, tåler det ikke:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mao hadde jeg nokså rett da jeg skrev at en 240 turbo holder følge med en 325. Hvor mange meter er 0,7 sekunder i 100 km/t? Ikke mange. :P

Vet det er lenge siden den ble posta, men 1 sekund i 100km/h er 19,4 meter:)

Guri, jeg må slutte å lese det justturbodiesel sier, tåler det ikke:p

1 sekund i 100km/h er ikke 19,4 meter, men 27.78 :)

0.7 sekunder resulterer da i 19.4 :P Regner med at det var det du mente :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skummet gjennom tråden og kommet frem til at om folk bare hadde ignorert det Just-turbodiesel skriver så hadde denne tråden vært halvparten så lang.

Don't feed the troll!

1292190053.jpg

On topic så kan jeg si at jeg ikke bryr meg noe særlig om hva folk kaller BMW. kaller bilen min "kebabtralle" og "pakkisporsche" selv jeg. Litt selvironi kommer man langt med. :wink: Og så er det mindre morsomt for andre å mobbe bilen din når du gjør det selv. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...