Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ja... de er litt spesielle, men 968 er allikevel svært gjennomførte konstruksjoner. Jeg ville nok heller ha valgt en Coupé, men de er dyre (spesielt Coupé Sport) og det finnes andre og mer spennende biler i den prisklassen. Fargesammensetningen på den aktuelle Cabrioleten var... uvanlig (og på ingen måte min smak), men den er trolig et godt pruteargument. Til den aktuelle prisen får man derfor en interessant sportsbil med gode ytelser og balanse.

Skrevet

Takk for mange (og noen gode) tips :)

En Porsche boxster 2.7 med litt utstyr og lav km tror jeg kunne vært et bra kompromiss om jeg først skal ha Porsche..

En eldre 911 er jeg ikke helt sikker på om budsjettet tillater. Regner ikke med at slitedeler og servicerelaterte ting (For ikke å snakke om større utgifter) er særlig rimelig.

Bilen skal jo være en bruksbil, iallefall i sommerhalvåret..

Har allerede vært innom RAM Srt-10, S4, Rx8, Nsx, S2000 og diverse andre eksotiske biler, hadde definitivt vært kult(og småharry) med en Srt10 :twisted: men noe mer meningsløs bil tror jeg er vanskelig å finne..

Når det gjelder nybil så begynner jeg å helle mot 1'eren etter å ha lest salgsbrosjyren :lol:

Men det er jo kulere å si at man har en Scirocco Tsi(ja med tuuurbo og alt) enn en 116...

Skrevet

Jeg er litt i samme situasjon, og for min del står det mellom Z4 og Boxster. Scirocco har jeg ikke kjørt, men har kjørt Golf. Fin å kjøre for å være gnager, men delepriser, lite skruvennlighet, forhjulsdrift og Møller er nok til at jeg styrer unna VAG.

(Porsche 968 forresten er en bil jeg digger, men de er dyre for alderen, og veldig vanskelig å oppdrive).

Skrevet
delepriser, lite skruvennlighet, forhjulsdrift og Møller er nok til at jeg styrer unna VAG..

Dette er jeg igrunn enig i og det er dette som er ankepunktet mot å kjøpe en slik bil....

Bmw har jeg etterhvert ganske god erfaring med, samt at jeg er verkstedskunde hos GS, så får ganske gode priser på det meste av ekstrautstyr og deler...

Skal ikke være lett iallefall :lol:

Skrevet

Update!

Tråler nettet daglig etter alt fra hummer h2, E65 7serie til Polo Gti... :roll:

Det begynner å bli mer og mer fristende med en 2010 E87, har sett på brukte også men er ingen som er akkurat slik jeg vil.

2007-2009 E92 320i er jo heller ikke så gale pris på igrunn.. Har også sett på et par Z4 og en slik skulle jeg likt å prøvekjøre.

Har og sett på E90 320Si og Alpina D3(jada, diesel) tror nok også at dette kan være morsomme biler..

Noen som vet om E87 har noen kjente feil og mangler?

edit: 3dørs versjonen heter visst E81 8)

Skrevet
Jeg er litt i samme situasjon, og for min del står det mellom Z4 og Boxster. Scirocco har jeg ikke kjørt, men har kjørt Golf. Fin å kjøre for å være gnager, men delepriser, lite skruvennlighet, forhjulsdrift og Møller er nok til at jeg styrer unna VAG.

(Porsche 968 forresten er en bil jeg digger, men de er dyre for alderen, og veldig vanskelig å oppdrive).

Du kommer langt med en Porsche 944 S2 (1988-91) iom. at den i praksis er 90% av en 968 (den største forskjellen er eksteriøret). Disse finnes det mange flere av og motoren er mer eller mindre den samme rekkefireren på 2990 cm3 som i 968. Dog yter den i 944 S2 211 HK istedenfor 240 HK som i 968. Dreiemomentet er også rimelig fornuftig med 281 Nm ved 4000 rpm. Dette er nok til at 944 S2 klarer 0-100 Km/t på rett over 6 sekunder og har en topphastighet på ca. 245 Km/t. Vi snakker stadig om 50/50 vektfordeling og nesten perfekte kjøreegenskaper.

Skrevet

Alfa ja....På Top Gear så sier de at man ikke kan regne seg selv som et "true petrol head" før man har eid en alfa.. Definivt kule biler! Men to nevneverdige minus fra min side..

1) Ryktene sier at Alfa Romeo kan bli kuttet ut av Fiats modellprogram og dermed opphøre som en bilprodusent.. (jeg tror jeg venter litt før jeg kjøper en pga samlerverdien)

2) Jeg har jobbet ved bilhuset kråkenes(som nylig kuttet ut Fiat/Alfa Romeo og begynte å selge Renault, enough said...) og har ved flere anledninger fått ta og føle på den ikke fullt så buono teknikken bak disse bilene :)

Fant ut at E87 hadde null feil i 97,8% av tilfellene i "en eller annen" spørreundersøkelse, så de er kanskje så mye feil med:)

Eneste "problemet" er egentlig å takke nei til alfaer, s2000, lotuser, 325-330 og andre eksotiske motorvalg og så kjøpe den minste bmwen med den minste motoren..

Screenshot av utstyrslisten:

garg8donhze2n5i5326o_thumb.png

ek71a16ybmui1wdinesb_thumb.png

Denne er litt misvisende, da jeg har fått en pris på denne bilen med utstyret for 312000 minus Idrive/navigasjon. Er bl.a en del av utstyret som er med i Advantage-pakken som jeg får gratis om jeg bestiller nå. F.eks Midtarmlene og klima automatikk..

Har i etterkant vurdert den største navigasjonen/Idrive og Bmw Performance frontfanger..

75_1729292342.jpg

Jeg har helst ikke lyst å overskrive 350000kr, men navigasjon er ikke fullt så lett å ettermontere som felger og ev en frontfanger, så jeg får se hvordan det løses..

Av felger så har jeg lyst på :

image_29221_big.jpg

eller

picture.php?albumid=1260&pictureid=7282

Begge i 19"

Jeg har valgt M-sport understellet mest pga ekstra avstivning/krengningshemmere. Kommer nok til å kjøpe et sett Eibach 35mm fjærer eller tilsvarende..

Skrevet

uff... en 116i er fryktelig kjedelig....

la det i det minste bli en 116d med 115 hestern, og få den inn på en Hartge Remap til 143 hester/315 NM...0-100 på 8.5 sec...

Skrevet
uff... en 116i er fryktelig kjedelig....

la det i det minste bli en 116d med 115 hestern, og få den inn på en Hartge Remap til 143 hester/315 NM...0-100 på 8.5 sec...

hmm....116d er jo ganske fin pris på:) Den var bittelitt tregere 0-100(0.1s) men var ganske mye raskere fra 80-120 samt 260nm istedet for 185 eller noe..

Men, jeg liker ikke helt karakteristikken til en diesel, syntes den har litt for snevert turtallsområde til min kjørestil..

Jeg har derimot ikke prøvd bmw med diesel, så kan jo være jeg har gått glipp av noe... :roll:

116i er nok ikke så sprekt, jeg har det igrunn med å velge utseende foran ytelser...men er derfor jeg er i tvil på om jeg skal kjøpe en ny dyr 116i eller en eldre bil med mer futt..

Når det gjelder brukte 1-serier så finner jeg ingen jeg liker, de minste bensinmotorene pleier å være temmelig sparsomt utstyrt og dieselene har ofte litt utstyr men ofte slik jeg har bevisst valgt vekk, som xenon, regnsensor, pdc et...

Skrevet

En helt ny 116i koster i utgangspunktet kun ca. 265 festblanketter (273K for 5-dører) og det er etter min mening en fin pris. Man får tross alt en rimelig fin rekkefirer på 1995 cm3 som yter 122 HK ved 6000 rpm og 185 Nm mellom 3000 og 4250 rpm. 0-100 Km/t klarer den på 9,8 sekunder og topphastigheten er 204 Km/t. Jeg vil tro at denne modellen går en god del bedre enn andre bilmodeller på rundt 1,6 liter når behovet for litt ekstra "lungekapasitet" gjør seg gjeldende over 140-150 Km/t... :wink:

Skrevet

Takk Fredrik:) nok en gang kan jeg si meg enig i hva du sier.. og jo, om jeg nå skal kjøpe min første nye bil så skal jeg være så kresen som bare det! Jeg er fullt villig til ofre litt effekt mot å få en bil helt etter mine spesifikasjoner... Men forstår at mange ikke er enig i dette, de fleste kameratene er også uenig med meg i dette..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...