opt Skrevet Februar 1, 2010 Skrevet Februar 1, 2010 Med denne slipper du å parkere ved siden av en som er lik! 1 av 8 i verden. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17436616 En kamerat av meg hadde noe lignende, går helt ok og det var ikke noe tull med den.
opt Skrevet Februar 1, 2010 Skrevet Februar 1, 2010 Til sammen kan man vel kalle dette 3 dører http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19612086 Funky liten sak. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19494689 Det er de jeg kan komme på av morobiler i farten, foruten de som allerede er nevnt da. Personlig holder jeg en knapp 1-serie coupe med full performancepakke :whoa:
Superbeetle Skrevet Februar 1, 2010 Forfatter Skrevet Februar 1, 2010 Full performancepakke må nok bli på sikt tror jeg, men skal be om å få se litt i prislister og sånt...Var ikke så helt galne priser på Gs iallefall:) Har sett på den Civicen tidligere og det er en seriøs kandidat til "nyere brukt bil".. Vil tro at den er gøy å kjøre, men skulle likt å prøve den. Kan jo være litt slitsomt med max effekt på 7800rpm. Dessuten såg jeg et klipp på youtube hvor den hyyylte avgårde, mens en E36 M3 kom glidende forbi.. Da var det ikke så kult lengre... "Eneste" grunnen til å ikke kjøpe Rx8 er igrunn at jeg ikke stoler helt på wankelmotorene.. De sier jo at denne motoren skal være betraktelig bedre enn tidligere modeller, men når jeg ser annonser hvor motoren har blitt byttet på garanti ved 30000km så aner jeg litt ugler i mosen..
Lars89 Skrevet Februar 2, 2010 Skrevet Februar 2, 2010 Civicen blir beskyldt for å være kjedelig/dårlig av Top Gear så ville droppa den. S2000 må da være mye bedre hvis du skal kjøpe Honda
hagenisse Skrevet Februar 2, 2010 Skrevet Februar 2, 2010 Hva Top Gear måtte mene er vel ikke veldig relavant for annet enn underholdning. At en bil med 200hk blir frakjørt av en med 321 er vel heller ingen overraskelse. Jeg tipper civicen er kjempegøyal, men den er jo feilkonstruert... Den var bittelitt tregere 0-100(0.1s) men var ganske mye raskere fra 80-120 samt 260nm istedet for 185 eller noe.. Det var vel i et gitt gir? Det er en øvelse som jeg aldri har forstått. Hvis man skal komme raskest mulig fra 80-120 så bruker man da ikke 5. gir.. og hvis man absolutt skal gjøre det i 5. gir så er det vel ikke så himla nøye om det tar 5 eller 15 sekunder..
Lars89 Skrevet Februar 2, 2010 Skrevet Februar 2, 2010 Mulig, men er ikke uten grunn at de sier som de gjør...
Superbeetle Skrevet Februar 4, 2010 Forfatter Skrevet Februar 4, 2010 Hmm.....har sett den Topgear episoden noen ganger, om de har byttet ut irs-oppheng mot en torsjonsfjær så kan man jo begynne å lure litt... Men men... ser nå ut til at jeg bestiller en ny 116i Jeg kommer nok til å bestille den MED noen gromme felger. Litt av grunnen er at jeg vil ha bmw-felger samt at jeg mest sannsynlig får en bra pris på dem sammen med bilen kontra å kjøpe dem løst hos GS.. er det noen som har erfaring med 19" på E81? Er denne dimensjonen jeg har mest lyst på, men om det er like ubrukelig å kjøre med som f.eks 18" på E36 så må jeg nok vurdere litt.. Tror jeg heller mot Star Spoke 230, men har tilgode å se denne på en bil.. Vet ikke helt hvordan det vil passe heller. http://www.dinside.no/812190/test-bmw-1 ... mot-diesel Et felgforslag til:
flobben Skrevet Februar 4, 2010 Skrevet Februar 4, 2010 Hva Top Gear måtte mene er vel ikke veldig relavant for annet enn underholdning. At en bil med 200hk blir frakjørt av en med 321 er vel heller ingen overraskelse. Jeg tipper civicen er kjempegøyal, men den er jo feilkonstruert...Den var bittelitt tregere 0-100(0.1s) men var ganske mye raskere fra 80-120 samt 260nm istedet for 185 eller noe.. Det var vel i et gitt gir? Det er en øvelse som jeg aldri har forstått. Hvis man skal komme raskest mulig fra 80-120 så bruker man da ikke 5. gir.. og hvis man absolutt skal gjøre det i 5. gir så er det vel ikke så himla nøye om det tar 5 eller 15 sekunder.. helt enig her... helt dustete å se på hvor lang tid det tar, går ann å gire. Ser de gjør det samme på automatbiler og da blir det enda mer uforståelig
bujk1 Skrevet Februar 4, 2010 Skrevet Februar 4, 2010 Jeg var i sammen situasjon som deg. I mitt tilfelle stod det mellom A3, Scirrocco og 1 serien. Ble en alpinhvit 116d med m-sport og 18" felger på meg, angrer ikke et sekund på at jeg valgte 1 serien. Meget gode kjøreegenskaper og "greit" med krefter. Gå for BMW og bli fornøyd! Hva er prisen på bilen du vurderer? Hva har du valgt av utstyr?
Superbeetle Skrevet Februar 4, 2010 Forfatter Skrevet Februar 4, 2010 Jeg var i sammen situasjon som deg. I mitt tilfelle stod det mellom A3, Scirrocco og 1 serien. Ble en alpinhvit 116d med m-sport og 18" felger på meg, angrer ikke et sekund på at jeg valgte 1 serien. Meget gode kjøreegenskaper og "greit" med krefter.Gå for BMW og bli fornøyd! Hva er prisen på bilen du vurderer? Hva har du valgt av utstyr? Kjekt å høre fra noen i samme situasjon! Fornøyd med den altså? jeg har lagt ut en slags utstyrsliste på side 3.. Tror det meste er med der, minus navigasjon og felger tror jeg.. Navigasjon vil jeg ha mest pga idrive igrunn og styring av ipod etc... Har tenkt å max bruke 350000kr. Har fått en pris inkl det jeg vil på 312000 utenom felger og navigasjon. Skal ut å prøvekjøre bil imorgen og diskutere litt mer! Det utstyret jeg "må" ha er : Sportsstoler i skinn Sort taktrekk Sorte interiørslister Velourmatter Stereoanlegg med litt futt og tilkobling for ipod Midtarmlene Sorte ruter Grøftelys Msport ratt Og sikkert en hel del jeg ikke kommer på nå! Jeg har ikke valgt pdc, xenonlys, regnsensor etc..
bujk1 Skrevet Februar 4, 2010 Skrevet Februar 4, 2010 Jeg var i sammen situasjon som deg. I mitt tilfelle stod det mellom A3, Scirrocco og 1 serien. Ble en alpinhvit 116d med m-sport og 18" felger på meg, angrer ikke et sekund på at jeg valgte 1 serien. Meget gode kjøreegenskaper og "greit" med krefter.Gå for BMW og bli fornøyd! Hva er prisen på bilen du vurderer? Hva har du valgt av utstyr? Kjekt å høre fra noen i samme situasjon! Fornøyd med den altså? jeg har lagt ut en slags utstyrsliste på side 3.. Tror det meste er med der, minus navigasjon og felger tror jeg.. Navigasjon vil jeg ha mest pga idrive igrunn og styring av ipod etc... Har tenkt å max bruke 350000kr. Har fått en pris inkl det jeg vil på 312000 utenom felger og navigasjon. Skal ut å prøvekjøre bil imorgen og diskutere litt mer! Det utstyret jeg "må" ha er : Sportsstoler i skinn Sort taktrekk Sorte interiørslister Velourmatter Stereoanlegg med litt futt og tilkobling for ipod Midtarmlene Sorte ruter Grøftelys Msport ratt Og sikkert en hel del jeg ikke kommer på nå! Jeg har ikke valgt pdc, xenonlys, regnsensor etc.. Jeg er veldig fornøyd. .-) Overraskende god på vinterføre.
bujk1 Skrevet Februar 6, 2010 Skrevet Februar 6, 2010 Jeg var i sammen situasjon som deg. I mitt tilfelle stod det mellom A3, Scirrocco og 1 serien. Ble en alpinhvit 116d med m-sport og 18" felger på meg, angrer ikke et sekund på at jeg valgte 1 serien. Meget gode kjøreegenskaper og "greit" med krefter.Gå for BMW og bli fornøyd! Hva er prisen på bilen du vurderer? Hva har du valgt av utstyr? Kjekt å høre fra noen i samme situasjon! Fornøyd med den altså? jeg har lagt ut en slags utstyrsliste på side 3.. Tror det meste er med der, minus navigasjon og felger tror jeg.. Navigasjon vil jeg ha mest pga idrive igrunn og styring av ipod etc... Har tenkt å max bruke 350000kr. Har fått en pris inkl det jeg vil på 312000 utenom felger og navigasjon. Skal ut å prøvekjøre bil imorgen og diskutere litt mer! Det utstyret jeg "må" ha er : Sportsstoler i skinn Sort taktrekk Sorte interiørslister Velourmatter Stereoanlegg med litt futt og tilkobling for ipod Midtarmlene Sorte ruter Grøftelys Msport ratt Og sikkert en hel del jeg ikke kommer på nå! Jeg har ikke valgt pdc, xenonlys, regnsensor etc.. Hvordan gikk prøvekjøring?
Heimstad Skrevet Februar 7, 2010 Skrevet Februar 7, 2010 Jeg ville nok valgt xenon og pdc. Xenonlyktene ser mye bedre ut, lyser mye bedre, og du får "angel eyes". Pdc trodde jeg helt fint at jeg skulle klare meg uten, men du verden for en fin oppfinnelse Xenon har nok noe betydning når du skal selge bilen igjen. Du utelukker nok mange potensielle kjøpere ved å velge det bort. Biler uten xenon er ihvertfall uinteressant for meg, og mange andre. Nå vet ikke jeg hvor mye det ekstra krysset i utstyrslista koster, så jeg skal ikke si om det er verdt det eller ikke.
Superbeetle Skrevet Februar 7, 2010 Forfatter Skrevet Februar 7, 2010 hmm..så det er ikke angeleyes på de modellene uten xenon? Det var jo litt teit! Jeg forstår at lysene er bedre etc, ser jo litt kult ut på nye biler også. Men det er igrunn sjelden at jeg syntes at halogenpærene er for svake, samt at jeg irriterer meg grønn på den automatiske justeringen av xenon. Teknologien er bare ikke god nok! Har vært en tur hos forhandleren igjen og fått en pris på 360000kr Ble jo helt forvirret av alle utstyrspakkene, og skulle jeg ha det ene måtte jeg ha det andre. og så var det ting jeg ikke fikk om jeg valgte nevnte utstyrspakke.. 19" felger var utelukket fra forhandlerens side, m-sport kunne ikke velges med høyglanslister i sort, 18" felgene som jeg likte krevde m-sport pakke. bla bla.. Ble tilslutt m-sportpakke, sort metallic, 18" felger, kommunikasjonspakke med oppgradert navigasjon.(professional) Stiv pris på en 116i iallefall, men det verste er at jeg ikke egentlig vil ha den på noen annen måte! Den ble ganske så perfekt Skal begynne på Mckurs 17mars, så vurderer litt å droppe kjøp av ny bil og heller kjøpe ny mc istedet. Jeg har ikke behov for en ny bil, så det blir kanskje litt for dumt å ha en så dyr bil stående. Forøvrig sammen med 2 andre biler jeg har. 116 er dårlig som leketøy også, men akk for en kul bil det ville blitt!
Superbeetle Skrevet Februar 7, 2010 Forfatter Skrevet Februar 7, 2010 Prøvekjøring: Bilen jeg prøvde var en 2006 116i, altså med 5dører og med 1586cc motoren og ikke 1995cc.. Den hadde heller så godt som ingen utstyr, men tiltross for dette så må jeg si at den imponerte stort. Motoren dro helt greit og den holdt seg veldig bra på veien. Tror det er en av de bedre balanserte bilene jeg har prøvd i det siste, så tenker at med litt justering av felger, understell og andre stoler så hadde den blitt ganske så perfekt å kjøre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå