Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjørt hhv. 2006 E91 318dT, 2009 E90 318dA M-sport LCI og 2009 E90 320dA xDrive M-sport LCI. Jeg opplevde bilene som relativt kompakte og godt sammenskrudd. Ingen tegn til ulyder som en del BMW'er har i forbindelse med knirk i vindu og liknende. x18d Motoren var fin, men jeg personlig ville ikke valgt noe under 316i. Alternativt en 316d med 2,0 liters motor, men denne kom ikke før i 2009/2010. 320d med 163hk/350Nm var en herlig kombinasjon med godt skyv.

Skrevet

Kjørte endel preface 318d m-sport som kjøreskolebil. Virka utrolig tight og fin, bra respons fra styring og bremser, bra kvalitetsfølelse og fin motor med bra nok drag for norske forhold.

Alt i alt et veldig poitivt inntrykk :D

Skrevet

E90 320DA

Orginal bil, ingen ekstrautstyr.

Det var en utrolig skuffende kjøretur, virket veldig billig. Min gamle E46 var bedre enn den E90`n! (noe mere utstyr) Det at jeg kom fra E60`n min til den bilen, hjalp selvsagt ikke. Men prøv en E60 før E90 om du har tenkt og bruke noen kr ;)

Men

Skrevet

Har kjørt E90 318i noen timer og det var en stor skuffelse! Håpløs motor for bykjøring, null moment under 3000rpm. Det knirket i vinduer og dører, kjip kvalitetsfølelse innvendig (dette er mye bedre i en facelift E46) og totalinntrykket mitt var en hurtig sammenskrudd bil der BMW har kuttet hjørner for å få den klar i tide og til en så rimelig penge som mulig. Jeg hadde mye heller gått for en facelift E46 318i, 318d eller 320i.

Skrevet

Jeg har en e91 320d nå i dag og har tidligere hatt en e90 320d. Har vært meget fornøyd med begge bilene. Min erfaring er motsatt av hva EirikL mener.. Knirk? Tror jeg kan telle på én hånd hvor mange ganger jeg har hørt det i mine biler :P e90 er meget god når det gjelder komfort og kjøreglede, og er av en annen klasse enn e46. Det er vel ikke akkurat sånn at bmw lager dårligere biler med åra..?

Men å gå for en 316i tror jeg du kommer til å angre på. Spar heller litt lenger og få deg en 318d.

Skrevet

Jeg har en 05 mod 320i e90. Har tidligere hatt en 2001 mod 318i e46, og vil si jeg er mye mere fornøyd med kvalitetsfølelsen på e90 enn e46, hadde det meste utstyr på e46 og har det samme nå på min e90. E90 er mye bedre å kjøre enn e46, jeg synes både handling og komfor er bedre på den nyere bilen. (ja jeg hadde sportunderstell på begge bilene) Jeg hører heller ikke noe knirk i bilen min, eneste som kan høres innimellom er at det knirker litt i innfestinga til baksetene(nedleggbare) men det er ikke noe å skryte av akkurat. Men jeg er enig i en ting, med de laveste motorene kan de vøre ganske sløve, min 320 fungerer utmerket til det meste, ikke noen rakett men det går bra nok for min del.

Skrevet

Jeg har kjørt E90/91 318i/318d/320d og det er ingen tvil om at disse modellene er tildels betydelig bedre mhp. sporsikkerhet og dynamiske egenskaper vis a vis de tilsvarende E46 modellene. E90/91 føles mer ferdig utviklet og det skulle nesten bare mangle med tanke på at de er vesentlig mer moderne konstruksjoner. Alt er imidlertid ikke like bra med E90/91 og jeg liker ikke dashboardets utforming samt de små vinduene som nesten gir meg klaustrofobi (dette er dog enda mer utpreget i 1-serien). På disse områdene er E46 mye mer sjåfør/pasasjervennlig og ikke minst barn setter pris på at sidevinduene bak er store så de kan se ut. Bagasjeplassen i E46 Touring er også enklere å utnytte i forhold til bagasjeplassen i E91. E90/91 (spesielt med facelift) er selvfølgelig allikevel noen kjempefine biler... go for it!

Skrevet

Den bilen jeg kjørte var ikke LCI og hadde 122000km på telleren og laget lyder overalt. Alle dørpakningene knirket (gnikket) uavbrutt under kjøring, men dette kan selvfølgelig være at min opplevelse var med en "mandagsbil". Det er helt sikkert bedre finish på LCI, men de har jeg ingen erfaring med. Utseendemessig er jo bilene helt grei, selv om jeg også her liker E46 bedre :)

Skrevet

min har en irriterende knirkelyd bak, spesielt når det er kaldt ute.

Nå har jeg tatt ut boksen som sitter i skiluka for å se om det kan være den. Så da får vi se når vi drar hjemover i dag.

ellers så er det ikkenoe ulyder i min, god å kjøre er den også. Selv om 318d ikke akkurat er noe å kappkjøre med så følger man trafikken i alle fall.

Skrevet

Hei!

Kjører E90 325d M-sport til daglig. Ellers hender det at jeg kjører E91 LCI 325d automat også. Begge bilene er utrolig gode å kjøre på hver sin måte. Ingenting å utsette på dem i det hele tatt.

Sedanen er noe mer sportslig (mye pga M-sport tenker jeg) og er veldig balansert og forseggjort. Stv er en smule mer komfortabel og er sinnsykt behagelig på lengere turer. Begge har greit med forbikjøringsressurser og.

Nå har ikke jeg kjørt E90 med 4syl, men har prøvd 118d. Og det virker som at bmw har gjort et godt stykke arbeid med den motoren og.

Jeg tror du vil bli fornøyd med E90! Men jeg ville nok gått for 118d eller oppover.

Skrevet

takk for meget gode svar folkens:)

men grunnen til at jeg går for 316 er pga jeg jobber som eiendomsmegler og og det blir mye mye småkjøring til kunder etc og med hensyn til forbruk, er det grunnen til at jeg går for en 316:)

Skrevet
takk for meget gode svar folkens:)

men grunnen til at jeg går for 316 er pga jeg jobber som eiendomsmegler og og det blir mye mye småkjøring til kunder etc og med hensyn til forbruk, er det grunnen til at jeg går for en 316:)

Tror nok 318d er rimeligere i forbruk enn 316i

Kjører min på 0,65-0,7 på rein bykjøring.

Ellers er jeg kjempefornøyd.

Kanonbil å kjøre. Den går greit nok, og har komfort og kjøreegenskaper som jeg ikke har hatt i noen av mine tidligere biler.

Skrevet

Jeg selv har 318d :) og det stemmer som Heimstad sier, ligger på 0.6-0.7 på by kjøring/blanda.

Og sier meg også enig resten Heimstad sier :) Knall komfort og kjøreegenskaper og selv om det er litt lite hest så drar den godt på NM'en :) Jeg har en 2006(pre-facelift) og e stor fornøyd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...