Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare benytte mitt første innlegg i det nye forumet til å rose vaskehallen til Poleringskongen på Gjøvik. Her kan man stå inne å vaske bilen selv i +20 grader. Høyttrykk med varmt vann, avfetting og skum til å legge på før vask. Det er også lov å dra med seg ei bøtte å dra over bilen med svamp om man ønsker det. 8):D

Og det beste av alt: det er plass til to biler, så man kan stikke hit for å vaske, tørke bilen og skravle skit! :lol:

Skrevet

Kjenner jeg blir litt misunnelig nå :wink:

Her i Kristiansand er beste alternativet et sted med 5-10grader, vann som såvidt holder plussgrader og ingen rabatter hehe Men er i det minste plussgrader slik at man kan ha en ren bil på vinteren også :)

Skrevet

Kanskje ta turen til Kr.Sand jeg da. Fikk bilen levert i begynnelsen av desember og tror den har opplevd plussgrader i en hel uke. Etter det har det konstant vært minusgrader her i Oslo.

Også er det helt umulig å holde bilen noelunde ren i det hele tatt, Vasket bilen før helgen og på allerede når jeg var kom på jobb på mandagen så var den helt hvit igjen(ikke av snø) og jeg hadde ikke brukt den noe særlig i helgen :twisted:

I dag skal den i hvert fall få lov til å bli ren igjen, da den skal stå fint parkert i garasje til over helgen, mens jeg besøker afterskien på kvitfjell.

Skrevet

Fillern, skulle hatt noe lignened på riktig side av Mjøsa. Er _litt_ langt for å vaske bil, blir like ille på vei hjem... :lol:

Skrevet

Greit å få fjernet litt is, snø og salt om ikke annet. Det kommer tilbake, men greit å få vekk noe av det som har kommet seg inn i alle små kroker på bilen :wink:

Bare å kjøre i 40-50 hjem igjen, så holder det seg noenlunde greit, om du holder avstand til alt av biler hehe

Skrevet

Vel her hos oss så har vi en fin hall bak Toyota Arendal hvor man kan stå inne med høytrykk med varmt vann, skum og voks. Her er det plass til to biler, varmt og godt, det er støvsuger her og det er strømuttak så man kan ta med egen støvsuger. Det er også vann uttak så man fritt fram kan ta med egen høytrykkspyler.

Skal love dere at denne hallen har blitt flitti brukt i løpet av vinteren, jeg har fortsatt ordet på meg for å ha de to reneste bilene i gata :wink:

Skrevet

Bare å kjøre i 40-50 hjem igjen, så holder det seg noenlunde greit, om du holder avstand til alt av biler hehe

Hehe! :lol: Kjenner til den der ja! Man kjører sikksakk mellom vanndammer og ligger gjerne med den gule stripa under bilen for å ikke å skittne den til igjen. Kjører gjerne omveier hvor man vet at veien er tørr og holder milevis avstand til bilen foran, bare å få bilen hjem og inn i garasjen så fort som mulig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...