Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er deres mening om Honda entusiaster?

Jeg har fått et sterkt inntrykk av at den typiske Honda entusiasten som regel er 18-19 åringer som mener Honda civic v-tec er da-shit. Ikke bare er den rå (for dem) men det er det eneste riktige valget.

For å slå ihjel litt tid har lest litt på honda forumer i det siste og der fikk jeg bekreftet mine anelser.

Kommentarer som:

"Kan både ha det moro og kjøre fort med lite gamp".

og

"N/A hester er bedre enn turbohester"

gjør meg litt fortvilet. Jeg ville aldri tatt med en 518 på banen!

Så noen andre som skulle kjøpe en helt grei mazda 323 gtr for å bruke diverse drivverk og understell for å ha på civicen sin. Da sitter jeg bare igjen med 1 spørsmål: Hvorfor ikke bare kjøre med mazdaen da? Nei, for det er ikke en civic..

Er det flere som har fått samme inntrykk som meg?

• Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg tror nok ikke Honda-entusiaster er verre enn andre. Det er heller enkeltindivider som er mer engasjert enn andre, som overalt ellers.

Noen vokser og blir eldre. Andre ikke.

Hvis et understell fra en 323 er en oppgradering, ser jeg ingen problem med det. En Civic ser da bedre ut enn 323, hvis jeg må velge.

Skrevet

Er vel alltids noen som er værre enn andre. Hvis en Honda entusiast hadde kikket innom her og lest f.eks noen av just-turbodiesel /bmw-745ia sine inlegg, hadde nok han trodd vi var en gjeng skruller også :lol:

Skrevet

"Kan både ha det moro og kjøre fort med lite gamp".

og

"N/A hester er bedre enn turbohester"

Dette er jeg helt enig i, selv om jeg tvilsomt blir å se bak rattet i en Honda..

Det som virkelig er sært med Honda er hvor lite utvalg det er i uorginale deler. Får man slakk i en bærekule foran på prelude så må hele øvre bærearm(med nav/hjullager og alt) byttes, denne koster over 5000kr. Bremseskiver bak koster 3000kr og blinklysene i fangeren foran (som jeg kjøpte sist uke) kostet 3600kr :lol:

Skrevet

Honda er på mange måter Japans svar på Citroën slik merket var for 30-40 år siden... sofistikerte og geniale løsninger, men unødvendig komplisert. Forskjellen er at japanerne i motsetning til franskmennene bygger biler som holder. Honda har bygget mange interessante modeller og de har også vært med i F1 helt frem tom. 2009 sesongen. Jeg har spesielt sansen for modellene NSX, Jazz og S2000. Hvem andre enn Honda bygger produksjonsklare rekkefirere på 1997 cm3 (idag 2157 cm3) som yter 240 HK ved 8800 rpm uten pustehjelp?... Respekt... 8)

Skrevet

Nå har jeg begynnt å "henge" på mazda forumet. Og jeg mener uansett hvilket forum man er på så er det alltid di "samme" folkene på alle forum.

Enkelte som ikke klarer å se at andre merker også klarer å lage biler og faktisk har noen bedre løsninger.

Skrevet

Ingen tvil om at Honda har mange gode biler og løsninger, var ikke det jeg mente, men at mange av dem er spesiellt sære og meget trangsynte. Hoss meg er det bmw som er favoritten, men kjører selv toyota som bruksbil.

Skrevet

ingen er verre enn BMW-fanatikere, et par kompiser solgte BMWene sine nylig pga at det bare var klyser som kjørte det, fullt forståelig når man leser hvor fanatiske/trangsynte enkelte på det forumet her er, herregud ass, 5-serie med er så tung og bestefar-aktig azz, 318 for tha winnerz lizzm azz #-o også m3 e30, den går azz, drømmebilen!, er det rart dem blir mobba :applause::lol:

Skrevet
ingen er verre enn BMW-fanatikere, et par kompiser solgte BMWene sine nylig pga at det bare var klyser som kjørte det, fullt forståelig når man leser hvor fanatiske/trangsynte enkelte på det forumet her er, herregud ass, 5-serie med er så tung og bestefar-aktig azz, 318 for tha winnerz lizzm azz #-o også m3 e30, den går azz, drømmebilen!, er det rart dem blir mobba :applause::lol:

Skjønner ikke hvorfor du henger inne her hvis du mener dette. Du eier jo ikke en BMW engang.Men det er vel for å drømme om skikkelig bil. Men du kan jo selge alle 123,ene dine så kansje du får råd til en opprusta 518 du også ;)

Skrevet

Jeg har aldri helt likt Honda noe særlig, unntagen den nye Accorden da! den er grisefin :) Men her i mitt område så er det mange Honda entusiaster som herjer rundt i hissige små Civicer, og det virker faktisk som de har det gøy i sammen de også. Det er f eks en som har timma om satt på turbo og dump ventil på en sånn: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20844627 Utenede på bilen har han holdt helt orginalt, så det ser ganske sykt ut der han kommer med turbohyling!

Men nå vil jeg mene at Honda stiller i en litt annen klasse enn BMW igjen, de som kjøper BMW er ikke ute etter små lett trimmede biler som er billige. De er mer ute etter kjørekomfor og det typiske Bimmer stemplet.

Her hvor jeg bor så er det også et enormt stor BMW miljø(rart ikke flere av dem er her inne)! Så stort at de nesten deler seg opp i grupper hvor de som kjører E30, E34, E36, E39. Jeg har veldig mange kamerater med E39 så jeg faller vel inn i den gruppen :)

Men jeg tror nok alle entusiater er like, uansett hvilket merke de brenner for. Engasjementet er det samme!

Skrevet

Tror forresten ikke at Honda entusiaster er verre enn andre. Det er mange sære her inne på dette forumet også, Inkl meg ifølge enkelte tenker jeg :) Når så mange forskellige folk samles på et forum, så er det forskellige karakterer på folk uansett. det er ikke å komme unna ;) Men tror ikke vi Bimmers folk får bedre rykte hvis vi skal begynne å henge ut entusiaster av andre merker her inne heller. Så dette syns jeg er en unødvendig tråd ;)

Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor du bruker tiden din på å skrive forsøksvis provoserende innlegg her inne. Herregud... skaff deg et liv... :roll:

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du henger inne her hvis du mener dette. Du eier jo ikke en BMW engang.Men det er vel for å drømme om skikkelig bil. Men du kan jo selge alle 123,ene dine så kansje du får råd til en opprusta 518 du også ;)

hey hey....123 bil er RÅTT! jeg har en selv og tro meg..til og med en ihuga bmw fantast vil si at den er FIIIIIIIN!

Skrevet

Er nok av folk på BMWCCN som mener at E30 318is er "verdens beste bil" som kjører fra det ene og det andre rundt banen. Mye sære folk på nettet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...