Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Inline six: 0,2 sekunder merker man ikke og man slipper at gearkassen "henger" i et gear i utide fordi den er langsom. Toppakningene på 300 CE-24 motoren er heller ikke så dårlige... iallefall ikke nå 20 år senere.

Næi 0,2 sek. er ikke mye men bare litt spesielt at automatutgaven er raskere til hundre enn manuell utgaven.

Jeg var tidligere ganske aktiv på forumet til mercefreaken og da var dette med toppakning på 3,0 24V et veldig vanlig tema fordi mange hadde dårlige erfaringer med akkurat det.

Og hvorfor skulle det ikke være problem nå 20 år senere?

• Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Inline six: 0,2 sekunder merker man ikke og man slipper at gearkassen "henger" i et gear i utide fordi den er langsom. Toppakningene på 300 CE-24 motoren er heller ikke så dårlige... iallefall ikke nå 20 år senere.

interessant observasjon at du bortforklarer din feil som du hadde i ditt forrige innlegg [-X men harrypatruljen ser og hører alt uten selv å ta feil, så det var harrypatruljen 1 - 0 Fredrik

Hvis man har problem med automatkassen kan den justeres, en kvart omdreining på klokka gjør underverker, hugger den så kan oppjustering av dieselpumpe fører til mykere giring, så kan man også skifte atf og flushe converteren/bytte filter på kassa :wink:

Skrevet
ingen er verre enn BMW-fanatikere, et par kompiser solgte BMWene sine nylig pga at det bare var klyser som kjørte det, fullt forståelig når man leser hvor fanatiske/trangsynte enkelte på det forumet her er, herregud ass, 5-serie med er så tung og bestefar-aktig azz, 318 for tha winnerz lizzm azz #-o også m3 e30, den går azz, drømmebilen!, er det rart dem blir mobba :applause::lol:

Skjønner ikke hvorfor du henger inne her hvis du mener dette. Du eier jo ikke en BMW engang.Men det er vel for å drømme om skikkelig bil. Men du kan jo selge alle 123,ene dine så kansje du får råd til en opprusta 518 du også ;)

tja, jeg har to BMWr sist gang jeg sjekka, men det er kanskje for mye forlangt at du kan ta en titt på billisten til venstre for innleggene mine?! En e36 318 er jo ikke verdt mer enn en sliten 123 300tdt, så den syns jeg du ikke var helt heldig med :applause:

Hehe. Den E23,n er kansje din. Men den E9,n har aldri vert din mr pappagutt ;)

Skrevet

hey hey....123 bil er RÅTT! jeg har en selv og tro meg..til og med en ihuga bmw fantast vil si at den er FIIIIIIIN!

hva pokker er en 123 bil?? o_O}

Skrevet

Næi 0,2 sek. er ikke mye men bare litt spesielt at automatutgaven er raskere til hundre enn manuell utgaven.

Jeg var tidligere ganske aktiv på forumet til mercefreaken og da var dette med toppakning på 3,0 24V et veldig vanlig tema fordi mange hadde dårlige erfaringer med akkurat det.

det er utvilsomt et problem, både toppakning og el-nett er hovedproblemet på disse bilene,, hender også at rele til bensinpumpa fjusker, men det mest velkjente som angår de fleste modellene med bensin som Mercedes har hatt er det velkjente OVP-releet som er en synder til forskjellige symptomer, loddinga hender går opp etter mange år

Skrevet

Jeg vil absolutt tro at man i løpet av 20 år har funnet fornuftige løsninger på dette problemet. Det ble ikke solgt mange 300 CE-24 modeller i Norge... og dermed kan ikke problemet med dårlige toppakninger på denne modellen være spesielt stort idag. Folk som opplever slike problemer klager ofte mye (og spesielt på et forum)... omtrent som med E46 og rust. Problemet med rust på E46 modellen er heller ikke så dramatisk som mange skal ha det til, men det er selvfølgelig kjedelig for de som opplever dette. Strømreléer og bensinpumper hører til i småtingsavdelingen.

Skrevet

Jeg vil absolutt tro at man i løpet av 20 år har funnet fornuftige løsninger på dette problemet. Det ble ikke solgt mange 300 CE-24 modeller i Norge... og dermed kan ikke problemet med dårlige toppakninger på denne modellen være spesielt stort idag. Folk som opplever slike problemer klager ofte mye (og spesielt på et forum)... omtrent som med E46 og rust. Problemet med rust på E46 modellen er heller ikke så dramatisk som mange skal ha det til, men det er selvfølgelig kjedelig for de som opplever dette. Strømreléer og bensinpumper hører til i småtingsavdelingen.

Det var iallefall ikke kommet noen forbedring på toppakningene i perioden 2001-2006 når jeg var ganske aktiv på mercefreaken.

Jeg ser iallefall ingen grunn til ikke å velge en 320CE istedenfor, var i utgangspunktet bare ment som et vennlig tips :wink:

Skrevet

Det var iallefall ikke kommet noen forbedring på toppakningene i perioden 2001-2006 når jeg var ganske aktiv på mercefreaken.

Jeg ser iallefall ingen grunn til ikke å velge en 320CE istedenfor, var i utgangspunktet bare ment som et vennlig tips :wink:

Den støtter jeg, men 320 CE-24 ble kun produsert i knapt 10 måneder... mot nesten tre år for 300 CE-24. Dette påvirker helt klart antall tilgjengelige modeller. Det var/er forøvrig relativt lite trafikk på Mercefreaken og det er nok ikke så mange som har nettopp 300 CE-24 motoren der inne (begrenset til W124 og W129 - tror jeg). Det er 20 år siden jeg hadde en Mercedes-Benz (W124 230E), men jeg er allikevel rimelig sikker på at det finnes en fornuftig løsning på problemet med toppakningen.

Skrevet
hey hey....123 bil er RÅTT! jeg har en selv og tro meg..til og med en ihuga bmw fantast vil si at den er FIIIIIIIN!

hva pokker er en 123 bil?? o_O}

dette er en 123 bil:

Bilde001-1.jpg

Bilde017-1.jpg

Bilde013-1.jpg

Skrevet

Apropo Honda entusiaster. Da jeg forlot parkeringsplassen utenfor hotellet, sto det 3 crxer der og eierene sto å tok bilder.

Jeg tenkte at det var ikke rart at de tok bilder når 3 så sære biler ble samlet. Da jeg kom tilbake ble jeg møtt av dette synet.

(Ja, det er en rekke til bakom folkemassen som tar gruppebilde av seg selv og bilene.)

IMG_0996.jpg

Skrevet
ingen er verre enn BMW-fanatikere, et par kompiser solgte BMWene sine nylig pga at det bare var klyser som kjørte det, fullt forståelig når man leser hvor fanatiske/trangsynte enkelte på det forumet her er, herregud ass, 5-serie med er så tung og bestefar-aktig azz, 318 for tha winnerz lizzm azz #-o også m3 e30, den går azz, drømmebilen!, er det rart dem blir mobba :applause::lol:

Skjønner ikke hvorfor du henger inne her hvis du mener dette. Du eier jo ikke en BMW engang.Men det er vel for å drømme om skikkelig bil. Men du kan jo selge alle 123,ene dine så kansje du får råd til en opprusta 518 du også ;)

tja, jeg har to BMWr sist gang jeg sjekka, men det er kanskje for mye forlangt at du kan ta en titt på billisten til venstre for innleggene mine?! En e36 318 er jo ikke verdt mer enn en sliten 123 300tdt, så den syns jeg du ikke var helt heldig med :applause:

Vel! Inntil for en stund siden så sto det kun "4x MB 300" eller noe, men da jeg påpekte at du heldigvis ikke representerte BMW eiere så var du rask med å påføre E9 og 745 på kjøretøy lista di også! :roll: og hvilken forfattning disse bilene dine er i må vi jo ta med en klype salt! :wink:

Skrevet
dette er fin merce. finere enn den skal man lete lenge etter syns jeg.

0vxy1bt8pn5gnd6ab3ec.jpg

4e66vvlfypvsgex6jq7f.jpg

Skulle tro bildene var hentet rett ut av Miami Vice! Skikkelig 80-talls drømmebiler

Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor du bruker tiden din på å skrive forsøksvis provoserende innlegg her inne. Herregud... skaff deg et liv... :roll:

Å han er ikke bare aktiv her nei, han skriver i både Norsk rally.com og Bilforumet hvor han til og med har samme signatur som her på bimmers! Virker som han er en kar som ikke har så mye til liv nei :(

Skrevet

126 er ren nytelse.

Kunne tenkt meg en 1991 560SEL, svart med svart sacco, godt med utstyr og svart skinninteriør. Og datasprut såklart, for K-jetronic (i alle utførelser) er totalt elendig og fantastisk idiotisk å bruke i en slik bil. På mange punkter lå W126 laaangt foran, men å bruke et innsprøytningssystem fra 1974, det var helt ok. #-o

Samme med girkassene. Men de fungerer iallefall, selv om de ikke er av de kjappeste.

Synd bare prisen på pene og gode 126 biler er så jævlig høy :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...