Simpel Skrevet Mars 6, 2010 Share Skrevet Mars 6, 2010 http://www.bt.no/forbruker/bilogmotor/E ... 33736.html Overfladisk test av F10. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mars 6, 2010 Share Skrevet Mars 6, 2010 F10 er en rimelig lekker bil, men etter å ha bygget meg en bil jeg vil ha via BMW.no er jeg jaggu ikke sikker på om jeg hadde valgt en F10 525dA fremfor en 09/10 F01 730dA.. Og når man da først har en bil i den prisklassen er det kanskje verdt å merke seg at E60 M5 koster det samme... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Mars 6, 2010 Share Skrevet Mars 6, 2010 F10 er en rimelig lekker bil, men etter å ha bygget meg en bil jeg vil ha via BMW.no er jeg jaggu ikke sikker på om jeg hadde valgt en F10 525dA fremfor en 09/10 F01 730dA.. Og når man da først har en bil i den prisklassen er det kanskje verdt å merke seg at E60 M5 koster det samme... så med andre ord, du er litt usikker på hva du skal handle neste gang? Morro med ny bil, men det er kanskje like morro med en nesten ny sjuer også. Ellers så er det jo veldig god rabatt på utstilte e60 for tiden... holdt nesten på å bytte inn min i en 520(177hk) her om dagen, men tror man bør la være. Koster vel litt mer en det smaker bare for å få automat og navi. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Mars 6, 2010 Share Skrevet Mars 6, 2010 Var veldig usikker på akkurat det jeg også, men valget falt på en ny 525da F10 med ekstrautstyr for 266 000,- får den levert i slutten av mai får iallefall akurat den bilen man vil om man bestiller ny..... Selv om det jo selvfølgelig er aaaalt for dyrt å kjøpe ny bil i Norge, ca 270 000,- i avgifter på denne!!! Bildene er bilen jeg bestilte fra konfiguratoren... Dette er det jeg bestilte ekstra : Safirsort metallic 475 Dakotaskinn Sort LCSW Comfort pakke ZRS Brake Energy Regeneration 1CD Standard Sportsratt i skinn 255 Runflat dekk 258 Standard Sport-Automat 2TB Alarm 302 Bortfall av modellbetegnelse 320 Soft-Close-Automatikk 323 Varseltrekant og førstehjelpssett 428 Standard Aut. avblendbare innv. og utv. speil 430 Sigarettenner og askebeger 441 Komfortseter foran 456 Skipose 464 Gjennomlastingssystem (Del av Comfort) 465 Korsryggstøtte foran 488 Oppvarmbare forseter 494 Standar Interiørlister i aluminium, Finslipt 4B9 Klimaautomatikk med fire soner (Del av Comfort) 4NB Atmosfærebelysning 4UR Lyktespylersystem 502 Standar Park Distance Control (PDC) (Del av Comfort) 508 Xenon (Del av Comfort) 522 Kupevarmer 536 Navigasjonssystem Professional 609 Head-Up Display 610 Mobiltel.med Bluetoothgrensesnitt 644 HiFi System Professional 677 Underholdningssystem for baksetet 6FG USB-audio grensesnitt 6FL Utvidet tilkoblingsmulighet for iPhone og mobiltel med MP3-funksjon 6NF Traffic Information 6UH BMW Night Vision med persongjenkjenning 6UK M Sportsfjæring 704 Individual Solbeskyttende vinduer 761 Individual antrasitt taktrekk 775 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lapin Kulta Skrevet Mars 6, 2010 Share Skrevet Mars 6, 2010 Jævlig fin bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Mars 6, 2010 Share Skrevet Mars 6, 2010 Ja tror jeg kommer til å bli fornøyd med den... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Mars 6, 2010 Share Skrevet Mars 6, 2010 Av en eller annen merkelig grunn så har jeg sansen for "girkula". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
in2you Skrevet Mars 6, 2010 Share Skrevet Mars 6, 2010 Den 5'eren var herlig! Har fått mer og mer sansen for F10, syns den kler best mørke farger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Mars 6, 2010 Share Skrevet Mars 6, 2010 Jepp, tror sort er den riktige fargen på den bilen, sto mellom det og mørk blå for min del, vurderte også en stund shadowline men synes det er litt greit med noe blankt utvendig også ettersom det ble sort og børstet aluminium innvendig.... Har fått bekreftelse i dag på at den vil bli produsert i uke 18 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mars 6, 2010 Share Skrevet Mars 6, 2010 Gratulerer med ny bil F10 525dA. Litt artig å se forskjellen på hvordan vi kunne tenkt oss bilene. Vi hadde nok vært usikre på hva som skulle ha blitt valgt neste gang, men en ting er sikkert og det er at det ikke blir en fabrikkny bil igjen. Tapet som var på E61'en var skammelig. En pent ett år gammel med 20.000km på telleren er nok mest aktuelt, akkurat slik det var når vi kjøpte E60'n for 6 år siden. Her er imidlertid F10'n slik jeg vil ha den når det blir F10... 300 Alpinhvit LCEZ Kanelbrunt dakotaskinn ZRS Comfortpakke 1CD Brake energy regeneration 223 EDC (Sport, Sport+, Normal og Comfort dempere) 248 Oppvarmbart ratt 255 Sportsratt i skinn 2TB Sports automat 302 Alarm 316 Automatisk baklukebetjening 320 Bortfall av modellbetegnelse 323 Soft close automatikk 3AG Ryggekamera 403 Soltak i glass 423 Gulvmatter i velour 431 Automatisk avblendbart innv speil 441 Sigarettenner og askebeger 456 Komfortseter foran 464 Skipose 465 Gjennomlastningssystem 488 Korsryggstøtte foran 494 Oppvarmbare forseter 496 Oppvarmbare bakseter 4AT Interiørlister sort høyglands 4M8 Individual leselys bak 4NB Klimaautomatikk 4 soner 4UR Atmosfærebelysning 508 PDC foran og bak 522 Xenon 5AC Fjernlysassistent 5AD Lane departure warning 5AG Lane change warning 5DF Aktic cruisecontrol stop & go funksj. 5DL Surround view 5DS Nødutløsning av bagasjerom 609 Navi professional 644 Bluethott telefon 677 Hi-Fi professional 6FL USB grensesnitt 6NF utvidet tilkobling av Mp3, Iphone etc. 6UH Trafikkinformasjon 760 Individual shadowline 761 Individual solbeskyttende vinduer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Mars 6, 2010 Share Skrevet Mars 6, 2010 Pene biler ja men koster penger. Blir nok noen år til jeg har en sånn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet Mars 6, 2010 Share Skrevet Mars 6, 2010 Den nye femmeren er vanvittig mye penere enn E60/61. Når man studerer bildene og sammenligner de tre siste 5-seriene, virker E60 som en uferdig bil i forhold til E39 og F10. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Mars 6, 2010 Share Skrevet Mars 6, 2010 takk takk, Ja det var litt forskjell på de ja Tapet blir jo selvfølgelig ganske stort, men det er vel prisen man må betale for å få ny bil har en plan om å ha denne i ca 6-7 år har byttet bil alt for ofte i det siste! har hatt 2 E34 525i -91mod (som nr2 biler) 1 E38 725tds -97 1 E38 728i -98 1 E46 320dt -02 1 volvo xc70 D5 -04 med alt av utstyr, men som var en jævla dritt bil (eneste bilen jeg har hatt som ikke er bmw) Sto hele tida på verksted.... 1 E39 530da -03 (som jeg har nå) disse har jeg hatt de siste 4 åra, og alle utenom 530'n har det vært endel kostnader med slitedeler og annet + noen kroner i omregistrering da volvoen måtte det byttes dyser, turbo, hjul lager, xenon lys og mye annet på, så det var første og siste gangen det ble kjøpt noe annet en bmw her i gården!!! sparer jo en del penger på slitedeler og slikt når man kjøper nytt men det er jo sinnsykt dyrt i norge da!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Mars 6, 2010 Share Skrevet Mars 6, 2010 takk takk, Ja det var litt forskjell på de ja Tapet blir jo selvfølgelig ganske stort, men det er vel prisen man må betale for å få ny bil har en plan om å ha denne i ca 6-7 år har byttet bil alt for ofte i det siste! har hatt 2 E34 525i -91mod (som nr2 biler) 1 E38 725tds -97 1 E38 728i -98 1 E46 320dt -02 1 volvo xc70 D5 -04 med alt av utstyr, men som var en jævla dritt bil (eneste bilen jeg har hatt som ikke er bmw) Sto hele tida på verksted.... 1 E39 530da -03 (som jeg har nå) disse har jeg hatt de siste 4 åra, og alle utenom 530'n har det vært endel kostnader med slitedeler og annet + noen kroner i omregistrering da volvoen måtte det byttes dyser, turbo, hjul lager, xenon lys og mye annet på, så det var første og siste gangen det ble kjøpt noe annet en bmw her i gården!!! sparer jo en del penger på slitedeler og slikt når man kjøper nytt men det er jo sinnsykt dyrt i norge da!!!! grise fet bil du har kjøpt deg. Når det gjelder chrome pakken så er jeg litt usikker, har dette selv på min bil og ja det bryter av, litt smak og behag egentlig. Tror du må ha vært virkelig uheldig med Volvoen, har hatt Volvo(s60) selv og kjenner veldig mange med det(litt inne i volvo miljøet) og ikke noe av det du nevner der er noe jeg kjenner igjen som kjente problemer. Når det gjelder kostnad i året så er jo det et litt vanskelig regnestykke. Hvis man har en litt eldre bil(5 år+) og fikser alt av feil på den så blir det dyrt. Jeg renget på hva min s60 kosta med verdifall i året, og da kosta den med ca 75.000,- i året totalt. Jeg hadde den i to år og kosta på den litt tuning og nye felger pluss en god del slitedeler. Min 318d håper jeg blir litt billigere, men tror egentlig ikke at den blir det. Nå er det bestilt nye 19" sommerhjul, defa pakke, soting av ruter osv. som drar opp kostnaden i mnd.Ja dette er selvføleglig undøvendig, men det må inn i regnskapet alikevel synes jeg. Nå er jeg litt usikker på hvor lenge min bil blir i mitt eie, og det styrer selvfølgelig årlig kostnad til en hvis grad, men bil i norge er dyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Mars 6, 2010 Share Skrevet Mars 6, 2010 Vi har dønn lik smak! Slike felger er alltid bra på de fleste biler, samt at jeg rådigger brun skinninteriør... Gjerne med sort pianolakk lister... Purrrfect. Du har fin smak Edit: Til trådstarter; Vi har hatt 2005 V70 D5 og den stod også hele tiden på verksted. Også verste bilen vi har hatt/har... Nå har den en rar ulelyd i kupeen som kommer fra 80-100 km/t og ingen på verkstedet klarer å finne hvor feilen er hen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå