Gå til innhold

Ny 5 serie i BT

Simpel
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

F10 er en rimelig lekker bil, men etter å ha bygget meg en bil jeg vil ha via BMW.no er jeg jaggu ikke sikker på om jeg hadde valgt en F10 525dA fremfor en 09/10 F01 730dA.. Og når man da først har en bil i den prisklassen er det kanskje verdt å merke seg at E60 M5 koster det samme... #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F10 er en rimelig lekker bil, men etter å ha bygget meg en bil jeg vil ha via BMW.no er jeg jaggu ikke sikker på om jeg hadde valgt en F10 525dA fremfor en 09/10 F01 730dA.. Og når man da først har en bil i den prisklassen er det kanskje verdt å merke seg at E60 M5 koster det samme... #-o

så med andre ord, du er litt usikker på hva du skal handle neste gang?

Morro med ny bil, men det er kanskje like morro med en nesten ny sjuer også.

Ellers så er det jo veldig god rabatt på utstilte e60 for tiden... holdt nesten på å bytte inn min i en 520(177hk) her om dagen, men tror man bør la være. Koster vel litt mer en det smaker bare for å få automat og navi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var veldig usikker på akkurat det jeg også, men valget falt på en ny 525da F10 med ekstrautstyr for 266 000,- får den levert i slutten av mai :-) får iallefall akurat den bilen man vil om man bestiller ny..... Selv om det jo selvfølgelig er aaaalt for dyrt å kjøpe ny bil i Norge, ca 270 000,- i avgifter på denne!!!

Bildene er bilen jeg bestilte fra konfiguratoren...

Dette er det jeg bestilte ekstra :

Safirsort metallic 475

Dakotaskinn Sort LCSW

Comfort pakke ZRS

Brake Energy Regeneration 1CD Standard

Sportsratt i skinn 255

Runflat dekk 258 Standard

Sport-Automat 2TB

Alarm 302

Bortfall av modellbetegnelse 320

r3dobx7i3frxptiswle8.jpgt80e13a0ksq0myk128or.jpg8ewtyngu3962et5mhkdg.jpguc0qqbto7n2xh460wncr.jpg

Soft-Close-Automatikk 323

Varseltrekant og førstehjelpssett 428 Standard

Aut. avblendbare innv. og utv. speil 430

Sigarettenner og askebeger 441

Komfortseter foran 456

Skipose 464

Gjennomlastingssystem (Del av Comfort) 465

Korsryggstøtte foran 488

Oppvarmbare forseter 494 Standar

Interiørlister i aluminium, Finslipt 4B9

Klimaautomatikk med fire soner (Del av Comfort) 4NB

Atmosfærebelysning 4UR

Lyktespylersystem 502 Standar

Park Distance Control (PDC) (Del av Comfort) 508

Xenon (Del av Comfort) 522

Kupevarmer 536

Navigasjonssystem Professional 609

Head-Up Display 610

Mobiltel.med Bluetoothgrensesnitt 644

HiFi System Professional 677

Underholdningssystem for baksetet 6FG

USB-audio grensesnitt 6FL

Utvidet tilkoblingsmulighet for iPhone og mobiltel med MP3-funksjon 6NF

Traffic Information 6UH

BMW Night Vision med persongjenkjenning 6UK

M Sportsfjæring 704

Individual Solbeskyttende vinduer 761

Individual antrasitt taktrekk 775

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, tror sort er den riktige fargen på den bilen, sto mellom det og mørk blå for min del, vurderte også en stund shadowline men synes det er litt greit med noe blankt utvendig også ettersom det ble sort og børstet aluminium innvendig....

Har fått bekreftelse i dag på at den vil bli produsert i uke 18 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil F10 525dA. Litt artig å se forskjellen på hvordan vi kunne tenkt oss bilene.

Vi hadde nok vært usikre på hva som skulle ha blitt valgt neste gang, men en ting er sikkert og det er at det ikke blir en fabrikkny bil igjen. Tapet som var på E61'en var skammelig. En pent ett år gammel med 20.000km på telleren er nok mest aktuelt, akkurat slik det var når vi kjøpte E60'n for 6 år siden.

Her er imidlertid F10'n slik jeg vil ha den når det blir F10...

5wztgquwsjqz9afvloio.jpg

nr23xq0aq6zzen8y6sak.jpg

6i2v5la2s8f8mis8hmaw.jpg

ef98buzbabaz5kl7zk2b.jpg

300 Alpinhvit

LCEZ Kanelbrunt dakotaskinn

ZRS Comfortpakke

1CD Brake energy regeneration

223 EDC (Sport, Sport+, Normal og Comfort dempere)

248 Oppvarmbart ratt

255 Sportsratt i skinn

2TB Sports automat

302 Alarm

316 Automatisk baklukebetjening

320 Bortfall av modellbetegnelse

323 Soft close automatikk

3AG Ryggekamera

403 Soltak i glass

423 Gulvmatter i velour

431 Automatisk avblendbart innv speil

441 Sigarettenner og askebeger

456 Komfortseter foran

464 Skipose

465 Gjennomlastningssystem

488 Korsryggstøtte foran

494 Oppvarmbare forseter

496 Oppvarmbare bakseter

4AT Interiørlister sort høyglands

4M8 Individual leselys bak

4NB Klimaautomatikk 4 soner

4UR Atmosfærebelysning

508 PDC foran og bak

522 Xenon

5AC Fjernlysassistent

5AD Lane departure warning

5AG Lane change warning

5DF Aktic cruisecontrol stop & go funksj.

5DL Surround view

5DS Nødutløsning av bagasjerom

609 Navi professional

644 Bluethott telefon

677 Hi-Fi professional

6FL USB grensesnitt

6NF utvidet tilkobling av Mp3, Iphone etc.

6UH Trafikkinformasjon

760 Individual shadowline

761 Individual solbeskyttende vinduer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye femmeren er vanvittig mye penere enn E60/61. Når man studerer bildene og sammenligner de tre siste 5-seriene, virker E60 som en uferdig bil i forhold til E39 og F10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk, Ja det var litt forskjell på de ja :-)

Tapet blir jo selvfølgelig ganske stort, men det er vel prisen man må betale for å få ny bil :-( har en plan om å ha denne i ca 6-7 år har byttet bil alt for ofte i det siste! har hatt 2 E34 525i -91mod (som nr2 biler)

1 E38 725tds -97

1 E38 728i -98

1 E46 320dt -02

1 volvo xc70 D5 -04 med alt av utstyr, men som var en

jævla dritt bil (eneste bilen jeg har

hatt som ikke er bmw) Sto hele tida

på verksted....

1 E39 530da -03 (som jeg har nå)

disse har jeg hatt de siste 4 åra, og alle utenom 530'n har det vært endel kostnader med slitedeler og annet + noen kroner i omregistrering da :-) volvoen måtte det byttes dyser, turbo, hjul lager, xenon lys og mye annet på, så det var første og siste gangen det ble kjøpt noe annet en bmw her i gården!!! sparer jo en del penger på slitedeler og slikt når man kjøper nytt men det er jo sinnsykt dyrt i norge da!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk, Ja det var litt forskjell på de ja :-)

Tapet blir jo selvfølgelig ganske stort, men det er vel prisen man må betale for å få ny bil :-( har en plan om å ha denne i ca 6-7 år har byttet bil alt for ofte i det siste! har hatt 2 E34 525i -91mod (som nr2 biler)

1 E38 725tds -97

1 E38 728i -98

1 E46 320dt -02

1 volvo xc70 D5 -04 med alt av utstyr, men som var en

jævla dritt bil (eneste bilen jeg har

hatt som ikke er bmw) Sto hele tida

på verksted....

1 E39 530da -03 (som jeg har nå)

disse har jeg hatt de siste 4 åra, og alle utenom 530'n har det vært endel kostnader med slitedeler og annet + noen kroner i omregistrering da :-) volvoen måtte det byttes dyser, turbo, hjul lager, xenon lys og mye annet på, så det var første og siste gangen det ble kjøpt noe annet en bmw her i gården!!! sparer jo en del penger på slitedeler og slikt når man kjøper nytt men det er jo sinnsykt dyrt i norge da!!!!

grise fet bil du har kjøpt deg.

Når det gjelder chrome pakken så er jeg litt usikker, har dette selv på min bil og ja det bryter av, litt smak og behag egentlig.

Tror du må ha vært virkelig uheldig med Volvoen, har hatt Volvo(s60) selv og kjenner veldig mange med det(litt inne i volvo miljøet) og ikke noe av det du nevner der er noe jeg kjenner igjen som kjente problemer.

Når det gjelder kostnad i året så er jo det et litt vanskelig regnestykke. Hvis man har en litt eldre bil(5 år+) og fikser alt av feil på den så blir det dyrt. Jeg renget på hva min s60 kosta med verdifall i året, og da kosta den med ca 75.000,- i året totalt. Jeg hadde den i to år og kosta på den litt tuning og nye felger pluss en god del slitedeler.

Min 318d håper jeg blir litt billigere, men tror egentlig ikke at den blir det.

Nå er det bestilt nye 19" sommerhjul, defa pakke, soting av ruter osv. som drar opp kostnaden i mnd.Ja dette er selvføleglig undøvendig, men det må inn i regnskapet alikevel synes jeg. Nå er jeg litt usikker på hvor lenge min bil blir i mitt eie, og det styrer selvfølgelig årlig kostnad til en hvis grad, men bil i norge er dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nr23xq0aq6zzen8y6sak.jpg

6i2v5la2s8f8mis8hmaw.jpg

ef98buzbabaz5kl7zk2b.jpg

Vi har dønn lik smak! Slike felger er alltid bra på de fleste biler, samt at jeg rådigger brun skinninteriør... Gjerne med sort pianolakk lister... Purrrfect. Du har fin smak ;):lol:

Edit: Til trådstarter; Vi har hatt 2005 V70 D5 og den stod også hele tiden på verksted. Også verste bilen vi har hatt/har... Nå har den en rar ulelyd i kupeen som kommer fra 80-100 km/t og ingen på verkstedet klarer å finne hvor feilen er hen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...