Gå til innhold

Ny 5 serie i BT

Simpel
 Share

Anbefalte innlegg

Har lest litt på engelske forum om hifi systemet og hifi høyttalersystem professional skal vist nok være en videreutvikling og forbedring av Hi-Fi professional Logic7, trodde det var det samme jeg men det er det vist ikke......

Jeg hoppet elegant over E60-E61, har faktisk ikke prøvd den serien, så jeg vill tro jeg merker bra forskjell fra den 2003mod 530da E39 som jeg har nå til den F10'n jeg har bestilt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmm... Ja det er mye mulig at det er en videreutvikling, det er jeg ikke sikker på.

Jeg har hatt to stk av E60/E61 serien og var veldig fornøyd med denne. Veldig tidsriktig og framtidsrettet, ett design som holder seg godt selv med F10 som arvtaker. Har man en E60 på gårsdplassen ved siden av en F10 er jeg sikker på at mangle ville ha sagt at det var to nye BMW'er på gårdsplassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Min far går også med tanker om å bytte inn sin E60 520d, men han vil vente på den nye 520d med 184 hester og M-sport pakka! Nedi gata bor en kar som alltid har kjørt femmer med M-sport så han venter vist på M-sporten han også før han bytter inn sin E60 523I!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at 520d er nedjustert her i norge til 165hk dette for å spare noen avgiftskroner, den kommer til høsten, M-sport pakka får du sikkert ikke før om ca 2-3 år tidligst..... Du får prøve å "lure" far din til å kjøpe en 6 sylindret diesel istedet for den 4er'n som er i 520d, bare lyd forskjellen er jo nesten verdt det.... og du har jo ett mye kraftigere drag over ett større turtalsområde med 6er'n! det er jo tross alt 1Liter større slagvolum på sekserne!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir kult med enda en svart / svart / aluminium BMW i nabolaget BMW 525da F-10 :D

Ja det blir Kult:-)

fattern har nettopp kjøpt ny svart mercedes stasjonsvogn C200 cdi, 2010mod.. nytta ikke å lure han til å kjøpe bmw, Han har bestandig hatt lyst på mercedes og da har det vist ikke noe å si om det var en del problemer med den gamle, og at det er mye bedre komfort i en 5serie en i en c-klasse....

Svigerfar har også kjøpt ny sort bil 2010mod toyota avensis!! så det blir da noen sorte biler i området :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at 520d er nedjustert her i norge til 165hk dette for å spare noen avgiftskroner, den kommer til høsten, M-sport pakka får du sikkert ikke før om ca 2-3 år tidligst..... Du får prøve å "lure" far din til å kjøpe en 6 sylindret diesel istedet for den 4er'n som er i 520d, bare lyd forskjellen er jo nesten verdt det.... og du har jo ett mye kraftigere drag over ett større turtalsområde med 6er'n! det er jo tross alt 1Liter større slagvolum på sekserne!!!!

F10 520d er nedjustert til 163hk og 380Nm fra tilsvarende 184hk og 380Nm, men kan, ved pristillegg, oppgraderes igjen til fulleffektsversjon. Dette gjorde jeg blandt annet på min tidligere 08 E61 520dAT ved bestilling. Hva gjelder 4cyl diesel og 6cyl diesel er det klart det er store forskjeller, men prisforskjellen på 150.000kr er hard.. Jeg ville definitivt ha valgt ekstrautstyr for 250.000kr på en 520d enn 100.000kr på en 525d... Jeg skal imildertid si at en 523iA virker interessant.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor prisforskjell på 520 og 525 og for 100.000kr får du jo nesten ingen ting... på min 525da ble det ekstrautstyr for ca 330.000kr (dette med sportsautomat og vinterdekk så kan kanskje ikke kalle det ekstrautstyr)

fikk den ca 40.000kr billigere en det som kommer frem av konfiguratoren på bmw sine sider....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M-pakken kommer helt sikkert på 2011 modellen. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å få ham til å kjøpe 525 eller 523en både når han kjøpte E60en og når han skal bytte neste gang, men lyden spiller vist ingen rolle. Og Bensin har han vokst i fra påstår han, han som kjørte Audier med både bensin og V6 gjennom hele 90-tallet. Siste bensinbilen hans var en 2003 E46 320I og når den blei bytta inn i E60en så var det aldri mer bensin og drivstoff supende seksere! :roll:

Ifølge forhandleren så kommer M-pakka til neste år så det skal bli spennende å se om det blir ny bil på gammlingen da! Da min far kjøpte sin 520D i 2006 så var 163 hk de høyeste man kunne få i 520en(177 hester kom med facelift i 07) Men forhandlerene hadde akkurat i den perioden begynnt å prakke på folk 520D LE med 150 hk, men gammlingen sa nei! gi meg 163 hestern og en Hartge chipp!

Så det blir vel 184 hestern og en chipp denne gangen også, man trenger vist ikke så mange sylindere bare man kan chippe sakene! Men det skal selvsagt gjøres ordenlig :wink: (Hvis ikke det blir Audi Q5 da, som han plutselig har begynt å kikke på :shock: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...