Gå til innhold

Den store finn.no-kupp tråden


316
 Share

Anbefalte innlegg

BMW er vel kjent for å ha søppel kjedestramming, spesielt på M47 og utrolig nok også på etterfølgeren N47. (2.0D)

 

Men det jeg reagerte mest på med 118i, var at momentkurven var totalt flat. Den var søppel på alle turtall, og det virker veldig rart.

En bensinmotor som ikke har mer guffe på 5500 rpm enn på 2000 rpm er enten veldig dårlig bygget (noe som virker rart på en BMW) eller så er det noe galt med den.

 

Jeg lærte i hvert fall å prøve bilen før jeg blir entusiastisk - for det var en GIGANTISK nedtur.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47757073&searchclickthrough=true

 

Det er bilen jeg prøvde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

145 hester må da flytte seg sånn tålelig det, kan da ikke være så hakkanes gæli?

Var det jeg også trodde. Er jo bare 143 i 318D'en min, men den går veldig mye bedre enn 118i'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk ganske enig med deg på enkelte punkter LoKi, hadde en 118i e81(143HK) og den var ganske kjedelig over hele registeret med mindre man var svært aktiv på å gire (da ble den svært morsom).
Men husk også på at caben veier en god del mer enn hva en e81 gjør.

Blir også vanskelig og samenligne 118d med 118i da alle kreftene på diselen dukker opp på et hvis turtal når turboen kicker inn og derav føles kvikkere.
Hadde samtidig med 1-serien en 13' Touran på den tiden med 105HK DSG som faktisk føltes raskere opp til 60-70km/t enn hva 118i gjorde, men da jeg satt dem opp mot hverandre ble så klart Touranen er prikk i speilet på kort tid og hadde ikke sjans i havet selvom den føltes noe sprekere de første meterene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...