Gå til innhold

Den store finn.no-kupp tråden


316
 Share

Anbefalte innlegg

Det mange glemmer med England er at mens bilprisene er til å få vann i munnen av så er forsikringspremiene noe så inni helvete høye der borte. Man kan risikere å betale mer enn det bilen er verdt pr. år i forsikringspremie. Så mens innkjøp er rimelig så er selve bilholdet dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mange glemmer med England er at mens bilprisene er til å få vann i munnen av så er forsikringspremiene noe så inni helvete høye der borte. Man kan risikere å betale mer enn det bilen er verdt pr. år i forsikringspremie. Så mens innkjøp er rimelig så er selve bilholdet dyrt.

Forsikringsprisen på en E36 M3 3.2 i England ligger på omtrent det samme som prisforskjellen er, ble jeg fortalt når jeg var i England for et godt år siden. Helt ekstremt!

Å bruke hundretusener på forsikring i året, er å kaste penger ut av vinduet. Her koster bilen mer, men man får igjen mye av det når man selger igjen.

Glad jeg ikke bor i dronningens storbritannia, for å si det sånn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos RX-7 så så jeg denne nå på finn.no.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33700253

FD3S til under 150.000,-. Hvis man sammenligner med f.eks. Supra, 200SX etc. så er dette mye mye mer bil for pengene! Denne er US import og, så her er rattet på rett side i tillegg. :D Hadde jeg hatt mulighet til å bruke 150.000,- på bil så hadde jeg ringt! Selv om den ligger helt helt helt helt på nordtuppen av Norge.

Fd kan ikke sammenlignes mot 200sx, da det er 2 forskjellige biler. Fd ligger som du nevner sammen med supra og r33/r34, men grunnen størrelse så blir den sammenlignet med 200sx. Eier en fd selv så vet hva de har ligget på ca de siste 3-4 årene. Og de har gått MYE ned i pris. På sitt værste så lå de på alt fra 200k-250k osv da ikke like mye påkostet som nå. Det som ligger ute i det sistet ligger til ca 150k men er originale, sånn någen lunde. Om man har lyst på en sliken så bør man ligge på finn/autodb og spotte en som er ommbygd til singel snurre pluss div annet snæcks. Har sett at sånne har gått for bla 170k++ og det er ikke vond pris mtp hva det koster å bygge bil. Og mht hva supra ligger på i pris så er det godt deal. Det som krever av eieren er å lese seg til wankel/rx7 bila, fordi hele konseptet er fantastisk "eget" og gir mye glede/tårer i ny og ne hehe.

F eks her.

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=34472184

600+ på hjula, og mye gromme deler. DET er en kupp, ikke døn original rex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mange glemmer med England er at mens bilprisene er til å få vann i munnen av så er forsikringspremiene noe så inni helvete høye der borte. Man kan risikere å betale mer enn det bilen er verdt pr. år i forsikringspremie. Så mens innkjøp er rimelig så er selve bilholdet dyrt.

Forsikringsprisen på en E36 M3 3.2 i England ligger på omtrent det samme som prisforskjellen er, ble jeg fortalt når jeg var i England for et godt år siden. Helt ekstremt!

Å bruke hundretusener på forsikring i året, er å kaste penger ut av vinduet. Her koster bilen mer, men man får igjen mye av det når man selger igjen.

Glad jeg ikke bor i dronningens storbritannia, for å si det sånn :P

Dette er en sannhet med modifikasjoner. Det er svinedyrt å forsikre bil der som ung ja. Ekstremtvariant av Norge. Men en kompis som er norsk, 28 år og jobber i london bestilte seg en 2010 Jaguar XKR nå, og han betalte ikke noe mer for den enn 2007 Mercedes 220 CDI`en han hadde før den. Og jeg tror han betalte ca det samme for den som jeg gjorde for ML320`en jeg hadde før. Altså rundt 16.000 i året inkl kasko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mange glemmer med England er at mens bilprisene er til å få vann i munnen av så er forsikringspremiene noe så inni helvete høye der borte. Man kan risikere å betale mer enn det bilen er verdt pr. år i forsikringspremie. Så mens innkjøp er rimelig så er selve bilholdet dyrt.

Forsikringsprisen på en E36 M3 3.2 i England ligger på omtrent det samme som prisforskjellen er, ble jeg fortalt når jeg var i England for et godt år siden. Helt ekstremt!

Å bruke hundretusener på forsikring i året, er å kaste penger ut av vinduet. Her koster bilen mer, men man får igjen mye av det når man selger igjen.

Glad jeg ikke bor i dronningens storbritannia, for å si det sånn :P

Dette er en sannhet med modifikasjoner. Det er svinedyrt å forsikre bil der som ung ja. Ekstremtvariant av Norge. Men en kompis som er norsk, 28 år og jobber i london bestilte seg en 2010 Jaguar XKR nå, og han betalte ikke noe mer for den enn 2007 Mercedes 220 CDI`en han hadde før den. Og jeg tror han betalte ca det samme for den som jeg gjorde for ML320`en jeg hadde før. Altså rundt 16.000 i året inkl kasko.

Det er som sagt det jeg ble fortalt, jeg kan ikke gå god for det. Fyren jeg snakket med var 18, det kan jo ha sitt utslag på forsikringsprisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...