Gå til innhold

Billigste og beste sommerdekk? Kjør diskusjon =D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte meg nettopp nye dekk hos dekkonline.com, Hankook Ventus V12 Evo 235/40 ZR18

til 1310.- pr stk levert på døren... Tok bare en uke fra bestilling til levering... meget fornøyd.

Hadde noe linglong greier som stod på noen felger jeg kjøpte.... bare dritt!! vannplaning for ett godt ord.... håpløst.. kostet vel rundt 500.- stk i min dim. Min anbefaling: Styr unna!!

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Slenger ved en liten test fra naf der de advarer mot billige dekk.

http://www.naf.no/sommerdekk2010?utm_so ... erdekk2010

Men som noen kansje veit var jo Hankook et billigmerke (er jo forstatt rimelige), men disse har bare blitt bedre å bedre.

Bare se testen, over Michelin og dekk fra korea :o

Dette viser bare at de kan lage dekk der nede og.

Men Nangkang, Linglong, Minerva, osv osv.. er ikke å annbefalle til annet enn "spinne hjul" etter min mening. Helt utbrukelig på vått føre og støyer mye [-X

De beste kjøpene gjør man nok på dekkonline, hvis du ikke kjenner noen som jobber innenfor dekk og kan gi deg en gunstig pris.

Det eneste når man kjøper dekk fra f.eks dekkonline å du skal ha de lagt på er det mange dekkforhandlere som tar hai pris for å legge de på siden de ikke er kjøpt hos dem.

Lønner seg å forhøre seg hos sin lokale dekkforhandler hva de tar for å legge på hjul først, kansje skriftelig og ;)

Skrevet
Du vil ha billig-dekk og velger contonental som er noe av det dyreste man får kjøpt?? :roll:

Men du gjør klokt i å bruke litt penger på dekk. :wink:

Har kjøpt billigdekk (Nankang) en gang for mye.

Heftig regn+feildosert sving+NYE nankang= 40K i skader på bil... #-o

Hehe :lol: Skal sies at man ikke er helt inne på dekkpriser da, men hadde sett for meg rundt 1k-1,5k per dekk da. Og ser jo at man for skikkelig gode dekk til 1500. Og etter testen å bedømme så kom jo continental meget godt ut. Husker før da man skulle ha dekk som så råe ut,hehe.. De tidene er forbi for min del. Er lissom greit om man holder seg på veien,at det er lite støy og at jeg slipper å bytte de ut etter 1 sesong.

Så på Toyo Proxes da, men dem var ikke med på den testen engang. Så for se hva man går for, heller mest mot continental nå da :wink:

Skrevet
Som Petter Solberg sier... Ikke spar på dekkene, de er en billig livsforsikring i vanskelige situasjoner.

Men jeg lurer på hva du legger i "billig" dekk? Prisklasse?

Jeg bruker alltid mye penger på dekk og bremser, der skal jeg ikke ha billig drit uansett...

Det jeg legger i det er, hvilke dekk for man mest igjen for pengene. Men skjønner jo at dyrere dekk desto bedre kvalitet.

Er det noen dekk som skiller seg veldig godt ut og har gode resultater, nå tenker jeg på dekk i prisklassen under 1000lappen?

Skrevet

Fulda Excelero og Kuhmo Ecsta fungerer bra til 1000kr, GT Champiro som også ligger i den prisklassen er dårlige på vått føre..

Om du betaler 1040 får du Vredestein Sessanta, veldig gode dekk ;) Toyo Proxes T1-r ligger også i prisområdet der, gode erfaringer derifra også...

Skrevet

Det blir vel gjerne slik at de dekkene som henger best er de med litt mykere gummi og de med litt mykere gummi blir fortest utslitt. Så skal en ha dekk som holder mange sesonger så blir det gjerne dekk med hard gummi og da er det gjerne ikke de som henger best.

En får ikke alle de gode egenskapene inn i samme dekket.

Skrevet
Hvordan er Dekkonline i forhold til Sharif?

Endel billigere i 90% av tilfellene...

Såpass! Jeg pleier å bruke Dekkvarehuset på Storo, de guttene gir god og personlig service... Og hver gang jeg har blitt med kompiser til Sharif, har prisene aldri vært "dritbra" slik alle alltid har sagt :? Ofte god pris på veldig ukjente merker men...

Skrevet

Michelin Pilot Sport PS2 eller Michelin Pilot Sport 3 PS3 som er enda litt bedre på vått føre.

Skrevet

Dekk bør vel egentlig ikke kjøres med i mer enn 2-3 sesonger uansett så egentlig bare bra å ha dekk som blir "fort" utslitt. Bedre å ha bra grep i 2 sesonger enn helt elendig i 10...

Altfor mange som tror at bare det er nok spor i dekka er de gode. Har vært borto kundebiler med oppi 15-20 år gamle dekk med masse sprekkdannelser osv. NULL grep på vått føre.

Skrevet

Noen kjører lite i året andre burner 30.000km i året. Som sagt så holder jeg meg konsekvent til Goodyear å andre dekkmerker som har levd i et århundre. Nokian har best vinterdekk hvertfall, mens goodyear alltid har hatt de karakterdekk med EAGLE som symbol. Mønsteret er jo litt unikt på de. LingLong dekka er lagd av fattige barn i kina. Faren min mener at Hankook dekka er begynnt å ta igjen de store fabrikantene nå, men så er de billige i tillegg:) Slettes ikke dumt å kjøpe de.

Skrevet

Jeg ga 795kr pr. dekk hos Sharif, for 225/40/18. De holdt i tre uker med pen kjøring på senket bil, så var de slitte til korden på innsiden. TRE uker! Hehehe. Men siden jeg bare trengte dekk de tre ukene så så jeg ikke noen vits i å kjøpe billigere dekk.

De gjorde nytta si. Og det var det :P

Skal også nevnes at Sharif's hadde glemt å stramme ene hjulet mitt, så det løsnet på E6 og satt fast i EN hjulbolt da jeg fikk stoppa!

De hadde til og med greid å "balansere" så bra at det var kast i en av de nye felgene mine...

Beware polakkene som jobber der...

Skrevet

Jobber "polakker" på "alle" dekksjapper, ihvertfall i høysesongen.

Mye rart i dekkbransjen. Husker når Sharif starta opp...

Skrevet

Et billigdekk jeg har prøvd som jeg ble positivt overraska over er Kenda.

Jeg hadde Kenda Kaiser i dim 245/40R17 bak på min 328 og de satt faktisk bedre på både vått og tørt en de gamle Dunlop Sport jeg hadde bak før i samme dim.

Kenda er et billigdekk men litt dyrere enn Nankang men er av MYE bedre kvalitet :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...