Gå til innhold

litt snadder for øyet til mannfolk med bein i nesa (kun stanceworks)


Anbefalte innlegg

hmmm....på sjuern?er iallefall ikke krom....?

Du har jo klarlakk. Da er det jo ingen sak å holde dem vedlike, samtidig som de langt ifra er like like blanke som polerte felger uten klarlakk.

Wicky polerer sine ukentlig, mot en asfaltkant i byen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god voks på felgene gjør at skitt ikke gror fast.

Selvfølgelig, men det du skrev der er ikke nok til å holde dem like blanke gjennom hele sommeren uten en form for polish. Steinsprut-merker vil også sette sine gode spor.

Cluet her er jo å BESKYTTE lakken med en god voks. Lakkrens/polish etc. gjør den eneste nødvendige preppingen og det holder et par ganger i året. Og jo det er godt nok for å holde dem blanke. Har du ikke prøvd produktene så vet du ikke hva du snakker om. Steinsprut på felger har jeg til dags dato ikke opplevd som noe problem.

Hva er det du "polerer" med da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vel poenget med all voks, er det ikke? Hvis du kjører 10-15.000 km i løpet av en sommer så holder det ikke med å "preppe" dem én til to ganger hvis du vil at de skal holde seg like blanke hele tiden.

Jeg har ikke polert med noe som helst, for jeg har aldri hatt lyst på polerte felger på en bruksbil som følge av det kjipe vedlikeholdet det medfører.

Nå vet ikke jeg hva du legger i ordet "blankt", men det jeg sier her vet jeg med sikkerhet da jeg har mange venner og bekjente som sitter med denne erfaringen.

Har du bilde av felgene du kjører med til daglig på sommeren? :)

Frode D: Nei, du har vel rett i det ;)

5595658494_cd1539380e_b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god voks på felgene gjør at skitt ikke gror fast.

Selvfølgelig, men det du skrev der er ikke nok til å holde dem like blanke gjennom hele sommeren uten en form for polish. Steinsprut-merker vil også sette sine gode spor.

Cluet her er jo å BESKYTTE lakken med en god voks. Lakkrens/polish etc. gjør den eneste nødvendige preppingen og det holder et par ganger i året. Og jo det er godt nok for å holde dem blanke. Har du ikke prøvd produktene så vet du ikke hva du snakker om. Steinsprut på felger har jeg til dags dato ikke opplevd som noe problem.

Hva er det du "polerer" med da?

Forskjell på felger som har klarlakk/lakk og felger som har bar aluminium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok felger med lakk Odd-M snakker om. Det velikeholdet holder ikke på polerte felger på en bil som er i daglig bruk!

Hvis han har felger med lakk så skjønner jeg ikke hvorfor han skal diskutere.

5460693673_8d3c0611bf_b.jpg

5461300716_23343618e0_b.jpg

5460706575_6db425bd7d_b.jpg

5452839053_8bd9a67bc8_b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok felger med lakk Odd-M snakker om. Det velikeholdet holder ikke på polerte felger på en bil som er i daglig bruk!

Bingo... Her har jeg rett og slett ikke lest godt nok før jeg svarte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...