Gå til innhold

litt snadder for øyet til mannfolk med bein i nesa (kun stanceworks)


Anbefalte innlegg

Men er ikke den bilen der ganske "treig"? med tanke på å bruke den på highway i usa? Må vel ha ganske stor tålmodighet :P

Såvidt jeg vet brukes bilen minst mulig på større veier, men det er riktig nok... hurtig er den ikke med original motor (som min venn har). Det er derfor populært å bygge bilene om slik at man kan bruke en eldre 911 motor eller nyere dieselmotor fra VW. Min venn påpeker imidlertid at litt av poenget med disse bilene er å ha god tid slik at man kan kjøre langt utenfor allfarvei. Syncrosystemet er ganske bra og det skal ganske mye til for å stoppe en god T3 Syncro sjåfør... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel litt som den ene micro-unimogen jeg så i svolvær for par mnd siden..kjørt helt fra syd tyskland...

Unimog er vel egentlig en sofistikert traktor der man bl.a har kraftuttak til det meste av eksternt utstyr. Komforten er nok betydelig bedre i en VW T3 Syncro. Min venn har montert et overdrivegear og det gjør at motorens turtall holder et mer akseptabelt nivå på landeveiene. Utfordringen er at motoren har et såpass lavt moment at han mange steder i det bakkete landskapet i California ikke kan bruke overdrivegearet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er vel noe av sjarmen :)

Ja... man lærer å ta det litt med ro når man har slike biler. Det er turen mellom A og B som er interessant... ikke å komme hurtigst mulig frem til B. Jeg har ikke hatt en VW T3 Syncro, men jeg har hatt et par eldre Land Rovere og det er litt i den samme gaten. Motorene er svake, men 4x4 systemet eksemplarisk med de rette modefikasjonene. Jeg var på flere lange turer med den korte Land Roveren (88") og det var veldig artig. Jeg kjøpte den av det danske forsvaret og importerte den til Norge. Den hadde derfor det rette utsyret som bl.a safaritaket og opplegget klart for snorkling (forseglet luftinntak til motoren). Jeg hadde også frihjulsnav og en manuell mekanisk overdrive som medførte 8 gear forover og to gear bakover... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To gear bakover? samme som på Sklasse brabus det :P bare til en lavere pris og mange år tidligere..haha :P

Men er sant..er selve opplevelsen av å faktisk ha en avslappende tur uten mål og mening (sånn delvis iallefall) og bare komme seg frem dit man skal når man kommer dit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To gear bakover? samme som på Sklasse brabus det :P bare til en lavere pris og mange år tidligere..haha :P

Men er sant..er selve opplevelsen av å faktisk ha en avslappende tur uten mål og mening (sånn delvis iallefall) og bare komme seg frem dit man skal når man kommer dit...

Hehehe... jeg vet ikke helt om sammenligningen med S-Klasse Brabus holder, men jeg forstår hva du mener... :lol:

Land Roveren sto meg i 34K kroner i Danmark. Dette var i 1988 og bilen var en 1980 modell med et par og seksti tusen kilometer på telleren. Hemmeligheten var at den ikke hadde alminnelige danske skilter og dermed heller ikke var lovlig å kjøre på offentlige veier. Jeg betalte knapt 20K i norske avgifter for å få den på norske skilter som varebil. Mye morsom bil for pengene med andre ord... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

But stock 286hp were not enough for him and a supercharger from VF-Engineering was ordered and soon took it's place under the hood
Fronts are 10х18 ET+2 with 245/35 tires, rears are ridiculous 13×18 ET-5 with 265/35s.
:D

011.jpg

023.jpg

035.jpg

044.jpg

073.jpg

124.jpg

133.jpg

144.jpg

084.jpg

095.jpg

105.jpg

115.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...