Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
I en undersøkelse (i Europa) av BMW 1-serie eiere, viste det seg at 80% av de trodde bilen trakk på forhjulene. Så at BMW er bile for entusiaster er en påstand på hell.

Men for all del. Dere trofaste BMW tilhengere vil nok ikke like forhjulstrekk.

men jeg sateser på at dette bare er nye modeller, slik at de gamle faste beholder bak og 4wd

Skrevet

Blir BMW fremhjulstrekk (feilhjulstrekk) kommer ikke jeg til og handle noen BMW mer, uten om selvsagt modeller som er med bakhjulstrekk.

For satste og håpe på at dette kun gjelder el bilene

Skrevet

Jeg syns det er trist at BMW går i den retning. Riktignok er det snakk om på en ny modell, men alikevel ligger røttene til drift på hjulene bak.. Jeg husker at BMW M sjefen sa følgende.. "En M-bil har hverken firhjulsdrift eller pustehjelp"... Den tiden er definitivt forbi, men la nå hvertfall bakhjulstrekken være fredet...

Skrevet

Bakhjulstrekk er jo det siste gjenlevende varemerket til BMW! BMW har de siste årene kommet med små dieselmotorer(116LE f eks 90 hk), småbiler(1-serien), rar sedan/kombi (5-serie GT) det førerorienterte førermiljøet er borte på noen modeller og mye av de klassiske og typiske BMW linjene har forsvunnet.

Det var mye bedre før, som på 80 tallet for eksempel! Da hadde de fleste BMWene rekkesekser, det var for det meste kun sedaner og det var ikke en allemanns bil!

Skrevet

Nå skal det riktignok sies at BMW har tatt lærdom av feilen do gjorde med å gå vekk fra førerorienterte interiører og innført dette på samtlige nye BMW modeller (i liten grad på E70 X5, E71 X6, men i større grad på F01 7 serie, F07 5 serie GT, F10 5 serie, E89 Z4 og E?? X1..)... I tillegg er interiørkvaliteten hevet og det er satset i mye større grad på finish. Som f.eks at skinntrukkede dashbord er en vanlig option på E70 X5, E71 X6, E89 Z4 og F01 7 serie (mangler bare F10 5 serie nå!!).. Forhjulstrekk mener imidlertid jeg er ett sted i feil retning ift. entusiastene..

Skrevet
Noen liker mora, andre liker dattera. Fortsatt BMW.

nei, er nok bare du som er enig i den uttalelsen. Bmw eier vel Rolls royce enda, betyr det at det er bmw også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...