Gå til innhold

Erfaring med Bilstein B6 / B8 ?


Andreas1
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 147
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sluttet de å fungere på begge sider? Oppdater oss på hvordan det blir når du får på plass nye dempere. Er interessert i å vite pga hadde tenkt til å handle B8 sprint til Eibach 30/20 fjærer. Eventuelt hvilke dempere velger du neste gang? Føler at det er ikke så mange å velge mellom når du vil ha litt kvalitet. Supersport korte dempere er vel ikke noe å satse på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem sier at dette ikke skal skje.. Altså slå igjennom støtdemperlageret. Med meg, har demperen dradd konen/metallet ut av gummi foringen, demperen er helt løs og går opp i et hull i hattehyllen. Dette har vært en stund, for 14 dager siden så jeg at høytalerdekset var løst.

Men dem er fryktilig stive/harde B8 demperene.

Jeg må med handa på hjerte si at bilen min er ikke god å kjøre med disse demperene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der at demperen kan slå løs vulkingen på festet er ikke unormalt.

Det skjedde jo på min fars volvo 850 med originalt understell. Helt ny del fra Volvo.

Jeg har B8 foran og B6 bak, og det virker da aldeles utmerket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at dere ikke har glemt den skiva som skal ligge tredd på demperstanga tett under topplageret? visst dere glemmer å montere den skiva, så skjer dette med at den smeller lageret opp av hylsa.

Det vet jeg ikke, for min sin del var det gjort på verksted. Så jeg vet ikke, har ikke så god peiling på dette. stoler egentlig på andres jobb å anbefalinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stoler aldri på andres jobb så leverer aldri bilen fra meg. Har mange kompiser som jobber på verksted og ikke imponert over ting jeg får høre :)

Veldig hvor skeptisk du var da? :-)

Har fått tilbud om å skifte ut alle demperene med B6 i steden for B8.

Disse har visstnok lenger sylinder. Å vil vel gi mjukere demping. Jeg har orginalt m sport understell.

Slik har fortstått det, anbefales b8, når man senker den 35-40 mm eller mer?

Hva tror dere, får jeg mer komfort?? I dag står karroseriet igjen nesten, når jeg kjører over ujevnheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmine B8 dempere er ikke så hard som du beskriver. Og det anbefales B8 ved senking.

Jeg syns dem er fryktelig stive. Kjører jeg over en serie med småhumper, hopper bilen. Mulig dette har hatt noen med at den ene demperen ikke er fast. Med meg smeller det og rister i karrosseriet ved ujevnt vei ( følelsen av null demping eller veldig stiv demping), det skal ikke være slik på disse bilene mener jeg. Veldig likt problemet som andreas1 beskriver. Jeg vet ikke, men det er jo kjekt at bilen er god å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmine B8 dempere er ikke så hard som du beskriver. Og det anbefales B8 ved senking.

Jeg syns dem er fryktelig stive. Kjører jeg over en serie med småhumper, hopper bilen. Mulig dette har hatt noen med at den ene demperen ikke er fast. Med meg smeller det og rister i karrosseriet ved ujevnt vei ( følelsen av null demping eller veldig stiv demping), det skal ikke være slik på disse bilene mener jeg. Veldig likt problemet som andreas1 beskriver. Jeg vet ikke, men det er jo kjekt at bilen er god å kjøre.

B6 er for senk intill 30-40 mm, innenfor dette området fraråder jeg b8, da den har en kortere demper stang, og om fjærene er 30 senk så står demperen feil i forhold til hva den er laget for.

dette medfører at bilen blir stiv og ukomfortabel, 30mm senk skal ha B6,

B8 er i fra 40mm senk og mer.

Jeg har hatt Billstein b8 på alle mine biler med mye senk, og har aldri hatt en bedre demper på noen biler.

Gule Koni? største møkka jeg har prøvd noen gang...

Men husk også at om du har for eks 19" eller 20" felger, så blir alt stivt, hvorfor? fordi dekket ikke lengre fjører slik som 16" ballongdekk gjør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har B8 og fikk beskjed om å bruke det ved 35mm senk. Jeg er ihvertfall kjempefornøyd. Stiv - ja! Men fortsatt komfortabel. God i svingene.. mye dårlige veier her hos oss og, men er ikke plaget etter skifte. Bilen går på 19" om sommeren og synes det er perfekt.

Chris A : Ja, veldig skeptisk. Liker å gjøre ting selv for da kan jeg være nøye samtidig som det er bare en å gi skylda om det er galt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmine B8 dempere er ikke så hard som du beskriver. Og det anbefales B8 ved senking.

Jeg syns dem er fryktelig stive. Kjører jeg over en serie med småhumper, hopper bilen. Mulig dette har hatt noen med at den ene demperen ikke er fast. Med meg smeller det og rister i karrosseriet ved ujevnt vei ( følelsen av null demping eller veldig stiv demping), det skal ikke være slik på disse bilene mener jeg. Veldig likt problemet som andreas1 beskriver. Jeg vet ikke, men det er jo kjekt at bilen er god å kjøre.

B6 er for senk intill 30-40 mm, innenfor dette området fraråder jeg b8, da den har en kortere demper stang, og om fjærene er 30 senk så står demperen feil i forhold til hva den er laget for.

dette medfører at bilen blir stiv og ukomfortabel, 30mm senk skal ha B6,

B8 er i fra 40mm senk og mer.

Jeg har hatt Billstein b8 på alle mine biler med mye senk, og har aldri hatt en bedre demper på noen biler.

Gule Koni? største møkka jeg har prøvd noen gang...

Men husk også at om du har for eks 19" eller 20" felger, så blir alt stivt, hvorfor? fordi dekket ikke lengre fjører slik som 16" ballongdekk gjør..

Det er slik jeg og har tolket det. Med b8 blir fjæra for mye glemt i hop, og lite bevegelse i fjæra. Poenget er vel at fjæra og demperen, skal jobbe i lag?

Jeg hadde på 16" vinterdekk (piggfrie) i en periode, syns faktisk at bilen var grusom og kjøre med dem og. Helt alvorlig. DEt er lite eller nesten ingen bevegelse i karrosseriet. Bilen var bedre og kjøre med utslitte org. dempere.

Ja er klarover dette med 19" og oppover. Men nekter å tro at det skal være så galt som med meg.

Org. senking er vel 20 mm, så da er det B6 som er tingen tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...