Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet
Var eksakt derfor jeg skrev den siste setningen også.. :lol: Vet godt om foregående hendelser, og har kommentert i alle trådene for lenge siden.

Da beklager jeg. :)

Kunne jo vært at du hadde vært en tur på månen eller noe i det siste og gått glipp av dette :D

Skrevet
På en gammel bil, og 8500km etter kjøp er krav om retting av slike feil for selgers regning utelukket. Alt på den listen kunne enkelt ha skjedd på 8500km kjøring.

Jeg finner det veldig rart (!) at kjøper har kjørt bil så langt før det ble gjort en NAF kontroll hvis han ønsker å få dekket inn feil.

Ingen av feilene, sett bort fra kjøleviften, burde være et akutt problem. Det at kjøleviften ikke virker betyr at bilen går fint uten vifte også.. ?

Men som alltid, kanskje denne saken også har en annen side, som vi snart får høre om? #-o

http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=9&t=145036

http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=9&t=148000

http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=9&t=148172

http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=9&t=148386

jaja:) vet trådene jeg har lagt opp til før,,men dette er jo en ny tråd med alle feilen som var på bilen;)

nå er det jo dere som lager kvalme her

Skrevet
Uansett hvis han som kjøpte bilen vil heve kjøpet. Så skal du ha bilen tilbake i den stand den var når du solgte den. Han kan ikke komme å si at han vil heve kjøpet med en bil som ikke starter når han har skrevet under på at han kjøpte bilen som forevist når den startet å gikk fint ;)

ja det er sant,og nå starter jo ikke bilen engang..sier han da..:)

Og bilen har jo gått en del på den korte tiden..

Ja bilen starta og gikk helt fint selv om det var .-25 her oppe i nord.

Men snakket med en advokat i Naf ang dette.Fakset over brevet han hadde sendt og naf testen og kontrakten vi hadde skrevet.Og han kan nok ikke heve kjøpet.

Som sagt er bilen også begjært avskiltet grunnet ikke betalt omreg avgift eller at det ikke er forsikring på den.

Skrevet

Og det er vel ingen vits i å ta opp di gamle sakene i denne tråden her.

Da er det jo dere som begynner å krangle om saken her.

Jeg bare skriver at naf testen er gjort og at han vil heve kjøpet og han vil ha hele beløpet pluss renter tilbake...

Bilen ble solgt 19.02.2010..Litt seint å ville heve kjøpet på en bil nå nesten 2 mnd etter kjøpet...Og nå går ikke bilen( men den har jo gått nesten 8.500 etter jeg solgte den) så hvorfor bilen ikke går vet jeg ikke.Jeg vet jo det at feilene på Naf testen ikke har noe med at bilen ikke starter..

Skrevet
...nå må dere bli ferdig med dette.. zZZz

Jeg trodde jeg var ferdig med salget av bilen jeg også...

Men nå nå han vil heve kjøpet så må du jo skjønne at jeg ville ta det ut her inne på forumet,,så dere kunne se Naf testen selv...

Og dette er jo slitedeler....Og bilen har jo gått en del etter salget..

Men hvis du irriterer deg over innleggene mine så er det ingen som tvinger deg til å svare:)

Skrevet
...nå må dere bli ferdig med dette.. zZZz

Jeg trodde jeg var ferdig med salget av bilen jeg også...

Men nå nå han vil heve kjøpet så må du jo skjønne at jeg ville ta det ut her inne på forumet,,så dere kunne se Naf testen selv...

Og dette er jo slitedeler....Og bilen har jo gått en del etter salget..

Men hvis du irriterer deg over innleggene mine så er det ingen som tvinger deg til å svare:)

Dette er jo et enkelt problem. Ikke bruk mer tid og energi på han lengre, da han ikke har rett til å kreve dette!

Skrevet

Problemet med mye av de tingene du sier du har, da i dette tilfellet naf-testen som du kaller er kopi, er nok at du ikke kopierer, eller da tar screenshoot. Etter alt som har vært i det siste kan det da være litt vanskelig å ta dette seriøst.

Ta bilde av alt og legg ut, og evt da screenshots. Du vet, ett bilde sier mer enn 1000ord.

Skrevet
Problemet med mye av de tingene du sier du har, da i dette tilfellet naf-testen som du kaller er kopi, er nok at du ikke kopierer, eller da tar screenshoot. Etter alt som har vært i det siste kan det da være litt vanskelig å ta dette seriøst.

Ta bilde av alt og legg ut, og evt da screenshots. Du vet, ett bilde sier mer enn 1000ord.

+1

Var skeptisk til dette selv, da det var maskinskrevet, og ikke et bilde med signatur på hvem som har tatt testen bl.a.

Men uansett, så tror jeg nye eieren har lite å si ang. heving av kjøpet.

Trist er det iallefall at bilen står i garasjen nå og ikke blir brukt. Er jo lav km.stand på den også. #-o

Skrevet

Ja men skal få til en sånn screenshoot.:)

Skrevet

Hvorfor plage oss med dette? Dette er en intern sak mellom kjøper og selger som ingen her har noen innvirkning på uansett.. Må da være mer produktive ting å diskutere på bimmers.

Skrevet
Hvorfor plage oss med dette? Dette er en intern sak mellom kjøper og selger som ingen her har noen innvirkning på uansett.. Må da være mer produktive ting å diskutere på bimmers.

+1

La oss diskutere felgvalg og peneste lakk på bmw ;D :lol:

Skrevet

Jeg forholder meg objektivt til denne saken, på tross av inntrykket vi fikk av deg i de andre trådene rundt denne bilen:

Du har desverre ansvar til å rette feil og mangler du burde kjent til ved salg. Det betyr at de feilene du har opplyst om (det beste er å skrive dette i kjøpskontrakt i framtiden) også er kjent for kjøper. De andre feilene som du burde kjent til, men du ikke visste om- kan han kreve retting for. De eneste måtene han kan få penger av deg på er enten at du betaler frivillig eller at han drar deg for forliksrådet. Jeg tviler på at han gjør dette på en så gammel bil/verd såpass lite. I tillegg har han en dårlig sak når han har kjørt såpass mye i tillegg til at han har besiktiget og prøvekjørt bilen før kjøp. Mange av feilene kan til en viss grad også være konstruert. I det kjøpet er gjennomført og det ikke kan bevises at du kjente til feil/problemer med bilen som kunne føre til at den plutselig ikke vil starte (noe man skjeldent vet om?) har risikoen ved produktet falt på kjøper.

Hvordan gikk det med anmeldelsen forresten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...