Gå til innhold

Her er en kopi av Naf testen som ble gjort..

Crayzygirl
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

What, anmeldte han deg? Sææært!

Iallefall,høres bra kjipt ut at han kan kreve betaling for feil man BURDE visst om.

..kan ikke si jeg gleder meg til neste gang jeg selger bil, dersom dette er tilfelle.

Risikosport å selge bil jo! o_O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hu anmeldte han. Det er nok ikke noe problem å selge privat Opeth, problemet her er fortsatt uvisst, men kjøper å selger i dette tilfelle har store problemer seg imellom. Men det som er litt rart ved det hele, er at alt skal ut i offentligheten. Vanskelig for å holde ting inne eller søke råd andre plasser. Venner f.eks.

Så det bilsalget her er brettet ut i det vide å det breie. Denne tråden er vel kun ett tappert forsøk på å få tilbake litt av troverdigheten. Siden den ble godt og brutalt revet ned tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste måten før kjøper å kreve penger på er å avvise selgers krav ved brev/mail veksling. Gjerne i kombinasjon med rekomanderte brev. Da er det selv opp til kjøper om han ønsker å lage sak ut av dette og dra det videre til forliksrådet. I en tvist som dette vil forhandlingene/avtalene før kjøp, hva som har blitt sagt og gjort være en svært viktig del i saken. Samtidig tror jeg de tidligere episodene fra din side med anklager og slettede innlegg vil kunne slå tilbake på deg. Du, som selger har ved salg plikt om å opplyse om feil/mangler ved kjøretøyets tilstand du vet/burde ha visst om, således har kjøper undersøkelsesplikt. Har du oppfordret kjøper til å prøvekjøre kjøretøyet før salg og oppfordret om å sjekke bilen uten at kjøper gjorde dette vil dette gagne deg. Dokumentasjon på papiret er gull verdt. Å utføre NAF test etter salg og kjørte 8.500km virker ikke gjennomtenkt. Så fremt du avviser kjøpers krav, så er det opp til kjøper å kjøre saken videre. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste måten før kjøper å kreve penger på er å avvise selgers krav ved brev/mail veksling. Gjerne i kombinasjon med rekomanderte brev. Da er det selv opp til kjøper om han ønsker å lage sak ut av dette og dra det videre til forliksrådet. I en tvist som dette vil forhandlingene/avtalene før kjøp, hva som har blitt sagt og gjort være en svært viktig del i saken. Samtidig tror jeg de tidligere episodene fra din side med anklager og slettede innlegg vil kunne slå tilbake på deg. Du, som selger har ved salg plikt om å opplyse om feil/mangler ved kjøretøyets tilstand du vet/burde ha visst om, således har kjøper undersøkelsesplikt. Har du oppfordret kjøper til å prøvekjøre kjøretøyet før salg og oppfordret om å sjekke bilen uten at kjøper gjorde dette vil dette gagne deg. Dokumentasjon på papiret er gull verdt. Å utføre NAF test etter salg og kjørte 8.500km virker ikke gjennomtenkt. Så fremt du avviser kjøpers krav, så er det opp til kjøper å kjøre saken videre. Lykke til.

Takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du skrev i annonsen at bilen ble solgt med garanti, så tror jeg du sliter litt her.! Enten må du dekke utgiftene med feilene på garantien du har gitt han. Eller så må selger få hevet kjøpet.! Hadde du ikke vært så dum å solgt bilen med garanti, så kunne du ha tatt det helt med ro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hviss det er så ille å lese ting fra denne brukeren så er det vel bare å drite i å gå inn på trådene hun lager og la de som vil se gå inn og se uten å klage så veldig for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du skrev i annonsen at bilen ble solgt med garanti, så tror jeg du sliter litt her.! Enten må du dekke utgiftene med feilene på garantien du har gitt han. Eller så må selger få hevet kjøpet.! Hadde du ikke vært så dum å solgt bilen med garanti, så kunne du ha tatt det helt med ro...

Har ikke solgt en 14 år gammel bil som jeg har hatt i 1 mnd med garanti!!

Eneste garantien han fikk var på delene jeg har byttet(da er det selfølgelig kvitteringer det er snakk om)Men kan vel heller ikke si det er en garanti på delene ,,men en reklamasjon!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg kunne godt ha kjøpt tilbake bilen jeg...Men den er jo ikke i den stand som den var når jeg solgte den..:)

Ifølge ny eier starter den ikke..og den er kjørt over 8000.

Hadde den vært i samme stand så hadde jeg nok kjøpt den tilbake..For det er jo en fin bil..Selv om det er mange feil på den.

Men alt kan fikses..Og man kan få tak i bilige deler på høggern:)Og hvis man kjenner noen som tar det svart så er det jo enkelt..:)

Men jeg har snakket med en advokat hos Naf og fakset han alle papirene i saken...Så jeg trenger nok ikke å betale noe på denne bilen.

Da det står at bilen selges som prøvekjørt og forevist.

Hadde bilen kostet en del mere enn det han kjøpte den for hadde det nok gått med reklamasjon:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...