Gå til innhold

Reisebrev, ny bil på plass - '08 118d

Share

Anbefalte innlegg

Kjørte den til jobb i dag og fant ut at jeg skulle se hva jeg klarte kjøre den på uten å være noen stor hindring i trafikken, og om det var forenelig med tallene BMW selv oppgir for blandet kjøring (0.45). Rett i overkant av to mil, mye småkjøring (lyskryss, rundkjøringer osv.) og alt fra 30 til 80-soner gjennom Tønsberg sentrum og på Nøtterøy. Parkerte utenfor jobb med 0.44 på displayet. :)

Absolutt godkjent for 1320kg + sjåfør og 143hk, selv om det ikke er slik jeg vil kjøre til vanlig.

Dette var forøvrig uten start/stopp-teknologien innkoblet ettersom det kun var 1-2 grader. Den kobler seg automatisk ut under +5 eller noe sånt.

Til vanlig for oss ligger den på 0.5x. Merker forøvrig at det er betydelig forskjell på 80ish og 100+ i fart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jepp. 110-120ish på motorvei så klarer man nok ikke under 0.5 selv om den er oppgitt til 0.40 på langkjøring. Men så er vel det ved 90km/t?

Kjørte forresten rundt halv åtte, så det var mye biler, men prøvde å holde bilen i siget. Stoppet ikke helt opp så mange ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da kom det visst noe hjul til 1ern i hus. :) Style 135M.

Trilla på Hortensferja en flott sommerdag i Vestfold, og trilla av ferja 30 minutter senere i Østfoldland på en grå og regntung høstdag. Og etter felghentingen så nærmet en seg Moss igjen, da så horisonten slik ut, perfekt delelinje midt over Oslofjorden:

sdnpxwpgfm5gflgaj4jo.jpg

Ingen tvil om hva som er riktig side av fjorden! 8)

Ellers så er både felger og dekk nytt og ubrukt, men skal faktisk ikke ha dekkene, så hjulene kommer ikke på bilen før om en uke eller to. Dekkene er 215/45-17" og helt ubrukte type billigmerke, selges billig hvis noen er interessert.

Iallfall, med hjulene satt ved siden av bilen ser det slik ut:

4t3gmyugp6v4c21rwz5d.jpg

Målet er smakfullt uten ekstreme felger og med originalt understell. Tror det blir pent jeg! Alltid litt spennende når det er kombinasjoner man ikke har sett før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er 8x17" og ET40. Har ikke prøvemontert de enda, men de skal da komme litt lenger ut enn originalt (tror de originale ligger på typisk ET45-47). Bør gå greit, og er innenfor lovlig sporviddeendring som er +/-15mm på akslingen.

Nå står det 215/45-17" dekk på de, men er usikker på om jeg skal gå for oppgitt dimensjon (205/50-17" rundt hele alternativt med 225/45-17" bak) eller om jeg bare skal kjøre 215/45-17" eller 225/45-17" rundt hele. Begge de to er billigere og det er mer utvalg enn i 205/50-17" som faktisk er original dim. Mulig 205 blir litt smalt på 8" brede felger... hadde jo 245 på 8.5" felger foran på 7ern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte dekk i dag, 4 stk. Goodyear Eagle F1 Asymmetric i 225/45-17". Håper å få de tidlig neste uke. Satser på at vi blir fornøyde med de.

Så hvis noen trenger dekk har jeg fire stykk ubrukte 215/45-17" Sava Intensa til salgs. Billigsalg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

BMW godkjente omsider den flassende klarlakken på taket som garantisak så det blir lakkert om en ukes tid. Tar nok da også med en primet M aerodynamic baklukespoiler. TROR jeg liker de nok til at jeg gidder, men er fortsatt litt usikker. Er så få biler som har det siden den ikke er inkludert i M-pakken.

Fikk også laget til en liten mod... auto-åpning av bakluka:

Digg når man kommer med armene fulle av handleposer og barn eller hva det nå måtte være. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Fikk også laget til en liten mod... auto-åpning av bakluka:

Digg når man kommer med armene fulle av handleposer og barn eller hva det nå måtte være. ;)

ser du har fått gjort det på Audaen også, hvordan har du fått til dettE?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...