Just-turbodiesel Skrevet April 10, 2010 Skrevet April 10, 2010 Norge har jo planetens kanskje kjedeligste bilpark, Avensis og Passat med original fjæring og biltema lookalike-felger, yeah bitches!
noekult Skrevet April 10, 2010 Skrevet April 10, 2010 It is often humorously claimed that Danes have an easier time understanding drunk Norwegians than sober ones, as the former often use a more slurred manner of speech that resembles Danish... http://en.wikipedia.org/wiki/Difference ... ard_Danish Hahaha Norge har jo planetens kanskje kjedeligste bilpark, Avensis og Passat med original fjæring og biltema lookalike-felger, yeah bitches! På bygdi er vel det vanlig. Tør du å komme til Oslo så vil du se absolutt alt mulig rart. SLR, Carrera GT, Lamborghinier, tusenvis av Porscher, alle typer BMWer, helt sinnsyke Audier og mye mye mer. Hver dag hele sommer ser jeg minst en bil som er så langt unna kjedelig bil som man kan få kommet... Og det hele er jævla imponerende med tanke på avgiftene vi har. Sier litt om overfloden i dette landet...
Wacman Skrevet April 10, 2010 Skrevet April 10, 2010 Du glemte mondeo og yaris... Nå skal det sies at den nyeste mondeoen ikke ser helt verst ut,men forrige generasjon er et sorgens kapittel. Jeg har faktisk fra flere hold fått høre at pga de ville prisene på ekstrautstyr i danmark,er det et ettermonteringsmekka, så man kan gjøre gode dealer på rene ettermonteringsjobber av diverse utstyr.
Fredrik Skrevet April 10, 2010 Skrevet April 10, 2010 Du glemte mondeo og yaris...Nå skal det sies at den nyeste mondeoen ikke ser helt verst ut,men forrige generasjon er et sorgens kapittel. Jeg har faktisk fra flere hold fått høre at pga de ville prisene på ekstrautstyr i danmark,er det et ettermonteringsmekka, så man kan gjøre gode dealer på rene ettermonteringsjobber av diverse utstyr. Dette er helt korrekt. Utfordringen er at bruttoprisene på biler før 180% avgifter beregnes ut fra bilens importpris inkl. moms. Dette betyr at man selvfølgelig har en stor interesse i å holde importprisen lavest mulig fra fabrikken... altså uten spennende gadgets som navi, dyr stereo, sport/skinnseter etc.
[space] Skrevet April 10, 2010 Skrevet April 10, 2010 Betyr at vi kommer til å bli sett stygt på når jeg kommer nedover 1. mai det da?
Werther Skrevet April 10, 2010 Skrevet April 10, 2010 ":3ohp0td7]Betyr at vi kommer til å bli sett stygt på når jeg kommer nedover 1. mai det da? Du får trøste deg med at det bare er tildekt misunnelse. Var jo slikt for noen år siden i Norge også når bare kokaindealende innvandrere hadde råd til E36 325 cab, og ola dunk satt bak rattet i en snasen Toyota Carina og snakket skit om BMW.
noekult Skrevet April 10, 2010 Skrevet April 10, 2010 ^ Er vel fortsatt slik. Ola Dunk forventer å eie fet bil når han har tatt masterutdanninga si, nedbetalt huset og fylt 40. Også har du Ali Ahmed som bor hjemme og jobber heltid (og gjerne MYE overtid), og har gjerne spleisa nye Audien sin med sin bror. Det liker ikke Ola Dunk, og kjører rundt furtent i sin Carina (og tror at en 10 år gammel 3-serie koster en halv million, når han heller kunne ha kjøpt seg en sånn istedenfor å kjøpe seg en 5 år gammel Toyota). Apropos det, er overraskende hvor sinnsykt folk (som ikke er bilinteresserte) overvurderer prisen på en relativ gammel fin bil... Men jo, kan se at det er lett å tenke "drug dealer" når man ser en 25 år gammel innvandrer på byen i Oslo med A5 til halv million... Mange av disse gutta har jobba så det fyker fra de var 13...
Fredrik Skrevet April 11, 2010 Skrevet April 11, 2010 ":3vaabch1]Betyr at vi kommer til å bli sett stygt på når jeg kommer nedover 1. mai det da? Neida... mange har svært fine biler her nede også, men det er kanskje ikke så utpreget som i Norge. Den største forskjellen på Norge og Danmark når det gjelder biler er nok at vi her nede mangler hele mellomsjiktet av dyre biler. Altså biler som folk med en nogenlunde fornuftig økonomi har råd til å kjøpe privat. Det er nok av virkelige kostbare biler her nede, men sexy og halvdyre biler som f.eks Z4 eller Boxster er det få av. Det går mange 997´er og Audi R8 modeller i Århus, men svært få Z4 modeller. Man ser ofte Mercedes-Benz W221 modeller (nyeste S-klassen), men svært få W204 modeller (nyeste C-klassen). Det flommer over av standard E90/91 modeller med små motorer, men det er sjelden at man ser en 325i/330i. Bevares... en Z4 med litt fine felger og pen senk (som din) vil absolutt gjøre seg bemerket her i Århus. Du bør derfor være litt forsiktig med hvor du parkerer bilen.
Fredrik Skrevet April 11, 2010 Skrevet April 11, 2010 ^ Er vel fortsatt slik. Ola Dunk forventer å eie fet bil når han har tatt masterutdanninga si, nedbetalt huset og fylt 40. Også har du Ali Ahmed som bor hjemme og jobber heltid (og gjerne MYE overtid), og har gjerne spleisa nye Audien sin med sin bror. Det liker ikke Ola Dunk, og kjører rundt furtent i sin Carina (og tror at en 10 år gammel 3-serie koster en halv million, når han heller kunne ha kjøpt seg en sånn istedenfor å kjøpe seg en 5 år gammel Toyota). Apropos det, er overraskende hvor sinnsykt folk (som ikke er bilinteresserte) overvurderer prisen på en relativ gammel fin bil...Men jo, kan se at det er lett å tenke "drug dealer" når man ser en 25 år gammel innvandrer på byen i Oslo med A5 til halv million... Mange av disse gutta har jobba så det fyker fra de var 13... Jeg er generelt enig i denne uttalelsen når det gjelder litt eldre biler, men ikke når det gjelder nyere litt mer kostbare biler. Det foregår svært mye ulovlig på bilfronten i Oslo´s underverden og det aller meste er finansiert gjennom narkotika og/eller prostitusjon. At bl.a kriminelle innvandrere i Norge har anledning til å flashe en stor kontantstrøm med f.eks dyre biler tyder mest av alt på dårlige prioriteringer hos politiet. Ønsker man å redusere denne gruppen av kriminelle gjør man dette mest effektivt ved å ta fra dem muligheten til å vise seg frem med dyre statusmidler. Den såkalte "Al Capone" metoden ble utviklet i USA av FBI i kampen mot mafiabandene på 30-tallet og var svært effektiv. Det ble praktisert en omvendt bevisbyrde ved at de kriminelle på mistanke skulle bevise at statusmidlene var erhvervet lovlig. Alternativt var man automatisk skyldig og fikk en tilsvarende passende straff og selvfølgelig konfiskering av godene. Her i Europa har bl.a det danske politiet utviklet en tilsvarende metode mot kriminelle innvandrere og rockere (motorsykkelbander som f.eks Hells Angeles) og den har også vist seg effektiv. Det er derfor sjelden at man ser disse typene kjøre rundt i dyre biler idag og som grupper er de temmelig marginaliserte.
[space] Skrevet April 11, 2010 Skrevet April 11, 2010 Det med vurdering av priser kan slå andre veien også, ref. mamma. Mamma og pappa var litt rundt og så på biler. På en bruktsjappe sto en Mercedes. Pappa mente den var fin, og mamma svarer: "Nja, jeg synes 150.000 var litt mye å betale for den der". Pappa titter rart på mamma og sier: "150.000? Den koster 1.500.000". Sånn kan det gå
Werther Skrevet April 11, 2010 Skrevet April 11, 2010 Ønsker man å redusere denne gruppen av kriminelle gjør man dette mest effektivt ved å ta fra dem muligheten til å vise seg frem med dyre statusmidler. Den såkalte "Al Capone" metoden ble utviklet i USA av FBI i kampen mot mafiabandene på 30-tallet og var svært effektiv. Det ble praktisert en omvendt bevisbyrde ved at de kriminelle på mistanke skulle bevise at statusmidlene var erhvervet lovlig. Alternativt var man automatisk skyldig og fikk en tilsvarende passende straff og selvfølgelig konfiskering av godene. Du får trøste deg med at hvis kriminelle innvandrere bruker narkoinntekten sin på varer og tjenester i Norge istedenfor å bygge pallasser i Pakistan e.l, så er de med på å stimulere den norske økonomien Jeg leser en bok om Miami, og FBI var ikke akkurat tilstede der i gården. Hele byen er stort sett bygd på kokain-penger...Ganske utrolig hvordan colombianere og bolivianere kunne herje i byen i så mange tiår uten motstand. F.eks kjøpte de store villaer cash med 25 millioner nkr i 20$-seddler i bager, og det var helt vanlig at de kom inn i bankene flere ganger i mnd med 20 millioner i bæreposer for innskudd. En gangster kjøpte opp en øy i Bahamas-traktene, jagde vekk lokalbefolkningen og bestakk politiet for så å bygge villaer, lagere, leie inn tyske vakter utstyrt med doberman og 20stk Range Rover for så å bygge flyplass som kunne ta imot narkotransport fra Colombia...
Fredrik 90 Skrevet April 11, 2010 Skrevet April 11, 2010 Norge har jo planetens kanskje kjedeligste bilpark, Avensis og Passat med original fjæring og biltema lookalike-felger, yeah bitches! Jeg bor i Arendal, En by med 40 000 innbyggere, en vanlig Norsk kystby uten noe særlig stor industri eller næringsliv. Men innenfor en radius på to kilometer fra mitt hus så går det bla 3 stk Bentley Continental (2 coupe 1 sedan) sikkert 5 Porsche Cayenne, 3 stk 997, 1 stk F430 F1 og 355, 2 E90 M3, 4 E39 M5, 1 RS4 og 2 S8 og for ikke å glemme de to Lamborghini Gallardoene som suser rundt her. Detta var for å nevne noen av de jeg kommer på i nærområdet, for ikke å glemme de sikkert 600 XC90ene(som har fått ett lokalt kallenavn ) hauger og lass med X5/X6, Range Rover Sport og ellers "halvgreie" sedaner! Kommer man så til Oslo, Stavanger eller Bergen så er det utrolig mye man kan hvile øyene på! Parkerte min strøkne men noe tilårskommende Audi 100 i Oslo i høst, etter 10 min så sto det en Bentley Continental cab og en Cayenne Turbo på vær side av bilen. Bilparken i Norge har tatt seg veldig kraftig opp de siste åra, ikke lenge siden så måtte jeg gå på Mobile.de for å kikke på kule biler nå holder Finn.no og sortering Dyrest-billigst Tro det eller ei så er Norge ett av de landa i Europa som har flest registrerte Porscher sett ut i fra innbyggertall Men når det gjelder privatleasing! Går det ikke ann å lease kule familiebiler da, E60 M-sport, V70 R-line eller Audi S-line! Det blir jo hva mann gjør det til
Hawkon88 Skrevet April 11, 2010 Skrevet April 11, 2010 Fredrik90: Tror du overvurderer Bergen litt her.. Det finnes mange biler med en nypris på 500k og oppover, men antallet "spennende" biler er desverre SVÆRT underrepresentert. De fleste som har disse bilene bor enten i Fana (sosse-forstedet i Bergen) eller på de finere adressene rundt byen. Min bror bor i Fana hvor de har fellesgarasje. Alle/de fleste som er tilknyttet garasjen er i småbarnsforeldre på ca 30år og min bror sin 05 a4 med nybilpris på over 500 skiller seg ikke ut..De fleste som bor i selve byen (mellom de 7fjell) har sjelden flere biler pr husstand, og gjerne en brukt og/eller liten bil. Dette ser man forholdsvis lett på hvilke biler som er parkert på soneparkering (de som har adresse i byn) og hvilke biler som er parkert i parkeringshusene. Hvilke biler som er parkert i privatgarasjene i byn har jeg liten kjennskap til. Fredrik: Det er en del privat import av biler fra Danmark, da spesielt Toyota. Det er "mange" biler med skiltrammer fra spesielt en dansk forhandler. Vi sparte ca 30 000kr på å importere min mor sin Yaris fra Danmark med 3mnd leveringstid. Norske forhandlere klarte ikke å matche prisen. Har man pengene cash, og tid til 1dags arbeid for å betale tollavgifter og vente på biltilsynet for å spare 30 000kr på en bil med pris på under 200, syns jeg det er verdt det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå