Gå til innhold

Innredning av garasje.


aremoe
 Share

Anbefalte innlegg

Dette med plasten var litt interessant. Den er jo der for å hindre kondens i å trekke inn i isolasjonen?

 

Hvorfor bør man droppe plasten hvis man ikke har konstant varme?

 

Og hvis noen har flere erfaringer med varmepumpe,tar jeg gjerne imot tips om det også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer sterkt å kjøpe meg pumpe til garasjen, har kjøpt meg 37kw byggtørker som jeg bruker nå, og det fungerer jo, men vil ha jevn temp hele tiden, men også ha muligheten til å fyre opp hvis nødvendig. Noen som har erfaring med å legge epoxy på brostein? noen som har noen formeninger om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte 2K gulvmalingen fra Biltema,den har holdt seg ganske bra i 2 år nå.   Men jeg må bruke ei plate under jekken når jeg jekker,ellers skraper stålhjula opp litt i malingen.

 

Har flakket av et par steder,der jeg fikk griset bremsevæske på betongen før det ble malt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle høyttrykkspyle skikkelig og skure ordentlig på brosteinen, rekker vel ikke å gjøre noe før våren uansett når E30'n står der inne og skal begynnes på rimelig kjapt. Det jer er mest redd for er at det sprekker opp når det blir telehiv, så vurderer egentlig og støype et helt dekke når jeg skal bygge på garasjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skikkelig epoxygulv er dyrt, bare grunninga koster det dobbelte av 2k maling. snakker fort 6-7k for 50m2 totalt. Det er derimot ingenting som kan måle seg med ett skikkelig epoxybelegg på 6-7mm etter mitt syn mtp finish.

 

Pussa opp mitt lokale i høst, brukte International interguard 740 2k maling, betalte 2000,- for 20l inkl herder. Dette rakk til 3 gode strøk på 60m2. (tynna første strøket 15%)  skikkelig industrikvalitet, og omtrent samme pris som biltema. (så ikke stussa ikke noe der) Lånte gulvsliper av byggmix, kosta ca 400 kroner for 24t leie og sandpapir. Ikke akkurat klokketroa på det, men gjorde ivertfall det jeg kunne.

 

 

Har du nymala gulv er det uansett bare å få gummi under bilbukkene, og gummihjul på jekken med en eneste gang, for det ødelegger alt av både epoxy og maling.

Endret av Håskjold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike, her var det kommet mange flotte garasjer etter at jeg var innom her sist!

 

Skulle ønske jeg hadde hatt mulighet/råd til å bygge drømmegarasjen min fra bunn av, slik flere har gjort her. Men men, det er med meg som med så mange andre - en må gjøre det beste utav det en har. Jeg var nå rimelig heldig med utgangspunktet mitt.

 

Jeg kjøpte meg nytt (gammelt) hus litt tidligere, og der fulgte det med en gammel garasje som måler I overkant av 11m x 9m, innvendig målt. Garasjen var på ingen måte bygget for bilbruk, så det var egentlig mye feil med denne garasjen i forhold til mitt behov. Men men...

 

Her er den når jeg kjøpte den:

 

 

X-leite_zpsca32c694.jpg

 

 

Ser bra ut, men portene sto for tett osv...

 

Måtte støpe nytt gulv, for det var jo 14 cm skeivt på det meste... Her er det klart for støping:

 

 

1962651_10151970285995840_1317605217_n_z

 

 

Måtte ha nye porter som både hadde andre mål og var isolerte. Så her har jeg laget nye åpninger:

 

 

Garasje2_zps56917a97.jpg

 

 

Nye Hørmann porter på plass, samt ny inngangsdør.

 

 

Garasje1_zps305d75a8.jpg

 

 

Så da begynner det å se slik ut inne etterhvert:

 

 

Garasje3_zps14bd16da.jpg

 

 

Laaaangt ifra ferdig, men men...

 

Løftebukken på plass. Har ikke kappet ut av gulvet/taket ennå, så dette er maks løftehøyde foreløpig :)

 

 

Garasje5_zpsc939195f.jpg

 

 

Litt varme må jo til, så fort jeg er ferdig å isolere...

 

 

varmepumpe_zps4b39c137.jpg

 

 

Har ikke prioritert så mye garasjefiksing, siden jeg holder på I huset. Men er begynt litt forsiktig da:

 

 

Garasje4_zpse9ad2ae1.jpg

 

 

Loftet mangler mye knehøyde, men sånn er det med gamle garasjer... Her ser en også hvor løftebukken kommer...

 

 

1533892_10151879116100840_1568959853_n_z

 

 

Kompressoren på vei inn :)

 

 

Kompressor_zpsab72b038.jpg

 

 

Uteplass har jeg heldigvis litt av også...

 

 

 

Uteplass_zpsa728250e.jpg

 

 

Garasje6_zps7b283f20.jpg

 

 

 

Satser på å være mer opp å gå til sommeren, for da var jo planen å ha et treff her. Ikke 100% ferdig, for det blir for kostbart og tidkrevende, men iallefall litt mer oppegående og brukbar.

 

Har mer bilder også, men sitter på jobb, så det er litt begrenset hva jeg har av bilder osv...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er jo igrunn drømmegarasjen over alle garasjer. :) Den størrelsen må jo være helt fantastisk (selv om den sikkert kan bli for liten den også :D).

Om treffet er åpent for alle stiller ihvertfall jeg opp om jeg er hjemme, kunne gjerne tenkt meg å sett denne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AWT... Sannsynligvis på sensommeren arrangerer jeg "Retrogarasjen X-leite Cars'n Coffee", i regi av/med BMW CCN. Treffet er totalt uhøytidig, bare kos og sosialt samvær. Åpent for alle mennesker, men kun for BMW biler. Selvsagt. Mer info kommer til våren. Jeg tror, slik jeg forsto det, at det vil komme på terminlista til BMW CCN også.

 

I tillegg til hovedgarasjen, så har jeg jo tatt (foreløpig) 70 kvm av kjelleren i huset til "fingarasje", der E28en står. Der er det plass til 4 biler i tillegg, men det er kun for parkering, ingen skruing.

 

Jeg har en 30-40 kvm til rådighet bakom der igjen også, som jeg vurderer å bruke også, for da har jeg plass til 6 biler i huset. Hovedgarasjen skal jo være en arbeidsplass, ikke full av tildekkede biler.

 

Et lite snikbilde her:

 

 

 

 

 

 

Husgarasje_zps6f87de9e.jpg

Endret av Pedi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg begynte å lure om du kun hadde 100kvm, men heldigvis så hadde du jo 70 til....

Jeg ble ikke noe mindre misunnelig nå her jeg sitter med mine 50 uten mulighet til å gjøre så mye mer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...