Gå til innhold

Innredning av garasje.


aremoe
 Share

Anbefalte innlegg

Kjøres inn ut og ut biler av garasjen hver dag, men det som var poenget var å uttrykke en viss skepsis til MDF innredning i garasje.

Det er garasjevinduene jeg snakker om med tanke på dugg, ikke bilens vinduer :P

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er min og skepsis. MEN det er vel en mulighet å bare lage arbeidsbenk, hyller, skap med dører i forskaling plater og impregnert tre til strenderverk.

Om man velger stål, så vil jo det og ruste, så kanskje forskaling plater og impregnert tre til strenderverk er best? Det tåler både en trøkk, og tåler fuktighet, men litt dyrere.

Endret av RS4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøres inn ut og ut biler av garasjen hver dag, men det som var poenget var å uttrykke en viss skepsis til MDF innredning i garasje.

Det er garasjevinduene jeg snakker om med tanke på dugg, ikke bilens vinduer :P

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Aha my bad..:):)

sett avfukter i garasjen da..:) Det kombinert med en vifteovn på medium power eller bare sirkulasjon er gull..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har god ventilasjon og varmekabel i flislagt gulv, men det er snakk om en time, halvannen hver gang en klissvåt bil kjøres inn i garasjen at luftfuktigheten øker drastisk.

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Det er ikke så rart heller.:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Etter mye for og mot ble det montert Toshiba varmepumpe her i garasjen.

Installatøren fortalte at han hadde demontert en haug med billigpumper,og at de hadde en gjenomsnittelig levealder på 3-5år.

 

Var deilig med 17 grader i garasjen idag ja :)

Pumpe_zps4hpjxfts.jpg

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Jeg går så smått å drømmer litt om å isolere og gjøre hobbygarasjen min "komplett" med det jeg ønsker meg av innredningsløsninger.. I den forbindelse har jeg samlet litt på inspirasjonsbilder som passer godt i denne tråden. Mine tanker om løsninger kommer paralellt.

 

post-46586-0-65758500-1444379149_thumb.g

Jeg har lyst på sånne skap, hvor jeg bare kan stue alt verktøyet inn, og ikke være redd for slipesprut osv alle veier.

Dessverre koster en sånn innredning latterlig mye penger jeg gjerne vil bruke på andre ting, og så vidt jeg vet kommer det ikke så ofte til salgs på finn.no.

 

En løsning som selges mye av på finn, som også ville dekket forran alle reolene med deler osv. i tillegg, er en skyvedørsgarderobe. Det er ikke så mange som har dette som jeg har funnet bilde av- men her er hvertfall en illustrasjon:

post-46586-0-02455300-1444379513_thumb.j

 

Dette bildet illustrerer hvor pent det kan bli om man velger farger med omhu- og lakkerer alle delene for å mache hverandre..

Garasjen tilhører Audi S8 på DCN.no

post-46586-0-62751200-1444379626_thumb.j

Garasjen hans er på 8x8 og har også en leilighet i andre etasje. Bad osv har jeg ikke tatt med bilde av, men finnes i tråden hans. Vel vært å lese gjennom for de interesserte. Inkluderer også en fiffig varmekabel innvendig i skapene som frostsikring da garasjen ikke er isolert. Han har også hengt alt av skap osv opp på veggene for lettest mulig rengjøring. Absolutt noe jeg har lyst til å gjøre også.

post-46586-0-09981600-1444379660_thumb.j

 

En annen tråd som er interessant å lese, er Nedd's på på DCN.no. Den finnes også på byggebolig, men har inntrykket av at den er mest detaljert på dcn. Den er svært detaljert og tar for seg hele garasjebyggingen. Blir ganske bra med fliser på veggene innvendig(!) i tillegg til nedfelt sakseløfter..

post-46586-0-24947100-1444379810_thumb.j

 

AWT med tråd på dcn, viser hvor enkelt og rimelig man kan gjøre det beste ut av en dobbelt garasje som brukes til alt de fleste bruker den til.. Dvs oppbevaring av ved, sykler++

post-46586-0-63610600-1444379901_thumb.j

 

De fleste velger stortsett kvite vegger osv. innvendig- Jeg syns det også kan være kult når man velger andre farger, og har ikke helt bestemt meg egentlig..

post-46586-0-15651700-1444379937_thumb.j

post-46586-0-10103000-1444380005_thumb.j

 

Han her driver profft med detailing og innredningen bærer preg av litt større budjsett en hva jeg har..

 

post-46586-0-87602400-1444380057_thumb.j

 

Når det kommer til plater osv på veggene har jeg ikke helt bestemt meg. Gips er uaktuelt for min del da jeg skal henge opp ting, og det blir for omfattende med gipsplugger osv.. Jeg har vurdert kledningsbord, men syns ikke det blir en pen nok løsning. Jeg har kun sett liggende kledning innvendig i en gammel låve, noe som fungerer fint til sitt bruk, men jeg ønsker litt mer stil. Ferdigmalte MDF plater kan være et alternativ, slik som Aplet86 i noen innlegg før dette har- men jeg skal ikke ha varme på konstant, og vil derfor heller ikke ha dampsperre og jeg er redd MDFplatene sveller opp.. Derfor har jeg foreløbig konkludert med OSB plater da de er vannfast og billig. Bare synd strukturen er såpass grov.. Her er noen bilder som viser kledning innvendig:

post-46586-0-57755100-1444380385_thumb.jpost-46586-0-62756700-1444380405_thumb.j

 

Ellers ønsker jeg fortrinnsvis fliser i garasjen da jeg har lyst til å ha en permanent løsning. Epoxy er sikkert vel og bra, men jeg har lyst til at gulvet holder seg fint i 30år uten at jeg må gjøre jobben opp igjen.

 

Ettersom garasjen kommer til å bli brukt til alt mulig rart fra bunnsmørning til båt (når vi kjøper båt en gang i fremtiden) til vedlikehold av bruksbiler og eventuelle hobbyprosjekt ser jeg for meg at det blir best med en løftebukk. Jeg har også fri tak høyde på godt og vel 3,5-4meter så jeg ønsker ikke en lavtbyggende bukk. Det er så vidt meg bekjent eneste mulighet dersom man skal ha en variant hvor man kan stue vekk bukken etter behov dersom man velger en tradisjonell 2søyler.

Jeg ønsker meg derfor en slik: 

post-46586-0-21138300-1444380854_thumb.p

Da kan jeg både flytte vekk bukken når den ikke er i bruk, og plassere den hvor jeg vil dersom jeg trenger plass til å holde på med flere ting samtidig.

Endret av Hawkon88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AWT med tråd på dcn, viser hvor enkelt og rimelig man kan gjøre det beste ut av en dobbelt garasje som brukes til alt de fleste bruker den til.. Dvs oppbevaring av ved, sykler++

attachicon.gifIMG_4591_zpslvmeb4ii.jpg

 

Det er en stund siden det så slik ut, her er et litt ferskere bilde:

 

IMG_8391_zpsqzgtxyp8.jpg

 

Ved, sykler, plenklipper og annet ræl ønsker jeg i utgangspunktet ikke å ha i garasjen, da det ikke har noe der å gjøre, men inntil jeg får et annet sted å gjøre av det har jeg dessverre ikke noe valg.

 

Det hele har dessverre stoppet litt opp, da jeg håper på å kunne utvide garasjen (den er ikke dobbel), og da er det kjedelig å måtte rive igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...