Gå til innhold

Innredning av garasje.


aremoe
 Share

Anbefalte innlegg

Esveen, Kunne du tatt et nærbilde av de OSB platene dine? Gjerne av plateskjøtene også:) Finishen din innvendig er omtrentlig som jeg ønsker (i drømmene mine hvertfall) så det ser tilsynelatende ut som et godt valg.. Jeg syns også de brune stolpene du har bak e24en er utrolig tøffe.. Ser ut som om du har satt disse på i ettertid med tanke på at de ikke er på det ene bildet? Hva er kostnaden for de strømkanalene du har langs veggene? Må jo være helt geniale hvis man ønsker å bygge ut med trykkluft, høytalerkabler osv i ettertid. Jeg ønsker egentlig primært og ha alle trekkerør skjult- men det der ser ut som en god løsning! Man har vel gjerne lov til å legge opp dette selv også, med tanke på at det ikke er en skjult installasjon?

Endret av Hawkon88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mine 2:post-46586-0-46679100-1444389012_thumb.j

 

Den med doble porter er nærmest huset, og blir parkeringsplassen for bruksbilene i tillegg til vaskeplass om vinteren da den er isolert og kledd innvendig med stålplater+innlagt vann, sluk i gulvet og varmepumpe.

 

Har kun bilde fra salgsprospektet da den ble raskt fylt opp med rot etter at vi overtok..

post-46586-0-78326100-1444389493_thumb.j

Den er ca 54kvm i følge taksten.

 

Hobbygarasjen såg slik ut etter overtakelse:

post-46586-0-27931500-1444389628_thumb.j

post-46586-0-45911700-1444389657_thumb.j

 

I ene hjørnet er det satt opp noen lettvegger for å dele av til et hunderom da luftegården er på utsiden. Veggene i hunderommet er isolert, og jeg tenker å sette inn hyller i tillegg til frostvakt for at hunden slipper å fryse på vinterstid i tillegg til maling, høytrykkspyler, arbeidsklær osv.

 

Det kommer bedre bilder når jeg er ferdig med å rydde ting på plass:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Esveen, Kunne du tatt et nærbilde av de OSB platene dine? Gjerne av plateskjøtene også :) Finishen din innvendig er omtrentlig som jeg ønsker (i drømmene mine hvertfall) så det ser tilsynelatende ut som et godt valg.. Jeg syns også de brune stolpene du har bak e24en er utrolig tøffe.. Ser ut som om du har satt disse på i ettertid med tanke på at de ikke er på det ene bildet? Hva er kostnaden for de strømkanalene du har langs veggene? Må jo være helt geniale hvis man ønsker å bygge ut med trykkluft, høytalerkabler osv i ettertid. Jeg ønsker egentlig primært og ha alle trekkerør skjult- men det der ser ut som en god løsning! Man har vel gjerne lov til å legge opp dette selv også, med tanke på at det ikke er en skjult installasjon?

 

Har ikke sett bilde av OSB-platene du tenker på her, men om du vil ha finere overflate enn vanlige OSB-plater, så er konstruksjonskryssfinér ment for tilsvarende bruk, og har minst like gode egenskaper (OSB kom som et rimeligere alternativ til dette). Vanlige MDF-plater for innendørs bruk hadde jeg ikke villet bruke selv. Et annet alternativ kan være HPL-plater, som oftest er hvite, og som gjerne brukes i driftsbygninger (kan høytrykksspyles uten problem så lenge skjøtene er utført skikkelig). Noe som og burde kunne fungere bra er et nytt produkt vi har begynt med som alternativ til forskaling og forskjellig møbelproduksjon. Disse platene får mann i blank hvit, er av WPC, og trekker ikke på noen måte fuktighet. Dette er ikke ment som en salgsannonse, da vi uansett normalt ikke selger til private, men som gode forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle gode innspill mottaes med takk for min del. Så de produktene du nevner skal sjekke opp i. Jeg er avhengig av gode budsjettvalg da det blir en garasje jeg skal leve med resten av livet mitt med alt man bruker en garasje til gjennom et liv. Har du noen bilder og kvm priser på de produktene dine hansh?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Esveen, Kunne du tatt et nærbilde av de OSB platene dine? Gjerne av plateskjøtene også :) Finishen din innvendig er omtrentlig som jeg ønsker (i drømmene mine hvertfall) så det ser tilsynelatende ut som et godt valg.. Jeg syns også de brune stolpene du har bak e24en er utrolig tøffe.. Ser ut som om du har satt disse på i ettertid med tanke på at de ikke er på det ene bildet? Hva er kostnaden for de strømkanalene du har langs veggene? Må jo være helt geniale hvis man ønsker å bygge ut med trykkluft, høytalerkabler osv i ettertid. Jeg ønsker egentlig primært og ha alle trekkerør skjult- men det der ser ut som en god løsning! Man har vel gjerne lov til å legge opp dette selv også, med tanke på at det ikke er en skjult installasjon?

 

Kan ta bilde ikveld. Jeg er rimelig fornøyd med OSB'en. Lett å henge opp ting på, virker solid og ser greit nok ut. Lett og montere med not å fjær. Plankene på veggen er ytterpanel som er beiset med en beis som heter sjøsand og skutt på veggen. Husk at ytterpanelet har to sider, en som er glatt og en som er mer flisete. Ikke bland sidene når du beiser de, da de trekker til seg forskjellig.

 

Kanalene har fungert bra, særlig greit å unngå å bryte fuktsperren ofte (om du ska ha det) noe som er resultatet med skjultanlegg. Lett å legge alt mulig rart inni og kan åpnes når du vil. Fungerer desverre bra som en kant å legge fra seg rot på :)

 

Usikker på priser da det spørs hvilken avtale du har med grossist. Trur jeg betalte rundt 500-600kr for en 2,5m lengde med lokk. Kan dobbeltsjekke om du vil. Kanalene kan du fint legge opp selv, men tilkobling i kanalen kan være greit å få en elektriker å se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel TEK123 ESveen har brukt og de er dyre! En lengde med lokk(må kjøpes separat) koster fort tusenlappen :) TEKen er såpass dyr at da jeg jobbet som elektrikker/telemontør på bygg så valgte man den bort i andre produsenter kun pga. Prisen. Noe TEK har som ingen andre kan matche er materiellet man kan klesse inn i dem. De aller fleste produsenter av materiell lager ene og alene materiell tilpasset TEK. Et billigere alternativ er den litt "smalere" TEK100.

Schneider kjøpte vel opp Thorsman og er nå produsenten, det har følgelig blitt mye fint å putte inn i dem. Min favoritt er stikkene man kobler sammen med kun en kabel tilkoblet i den første/siste i kjeden :)

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg har også hvitmalte OSBplater i garasjen,sugde endel maling men resultatet ble helt greit synes jeg.

 

Jeg forhørte meg om ensøylet løftebukk for noen år siden,men ble frarådet det pga bilen stod veldig vinglete og utrygt.

Jeg kjøpte en tosøylet topprammebukk og har ikke angret på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det føles ikke helt bra å stå under en bilen som vingler.   Når jeg har en bil på toppen i min bukk er det litt svikt ute å går der også,enda denne er boltet i forsterket betong og har ramme på toppen.

 

Du kunne jo gått for Max Jaxbukk da,den kan man skru fast og flytte vekk når den ikke er i bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den løfter vel ikke mer enn 1,5meter. Jeg er nesten 2meter med kloggene på og full ståhøyde er noe jeg ønsker meg veldig! Å bytte olje, bærearmer og andre ting som man må under bilen for, er jo et mareritt hvis man må stå bøyd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...