Gå til innhold

Innredning av garasje.

aremoe
 Share

Anbefalte innlegg

Der vi bor har vi 35 m2 garasje i huset, 180 m2 redskapshus, fjøs av uant størrelse på 150-200 m2, en liten garasje som brukes som vedbod og en til dobbeltportet garasje på 45 m2. Desverre disponerer jeg bare garasjen i huset fritt, da de store arealene brukes som lager eller leies ut til vinterlagring. Om sommeren har jeg goood plass til bilhobbyen.

Vi har bevisst valgt å flytte ut på landet for å få litt plass rundt oss.

I fjøsen skal jeg med tiden lage meg "gutterom". Ca 70-75 m2, allerede isolert, over 4 meter takhøyde og god plass til løftebukk.

Høres jo riktig så flott ut dette :-) Ser du bor på Sortland..er Øksnesværing jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sqkeuvhj5nd3t9rqf7no.jpg

6ohsqodjapp03iltn0hc.jpg

e883url1fjhscu6m5vij.jpg

Nye verkstedet som straks er ferdig :D 3.60 takhøyde, 10 meter bredde og 6.5meter lengde!

Innvendige mål selvfølgelig ;) Er itillegg 3 "rom" hvor et er lukket, ca 3x3m på hver av dem :)

Har 10 lysarmaturer liggende klare for montering, 2søyler i midten er bestilt og masse hyller og skap pluss heftig lydanlegg skal monteres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bladd gjennom hele tråden her nå, å det er mye bra garasjer rundt om! :D

Jeg for min del har flyttet bilene inn i et nedlagt fjøs. Har vokst opp på den gården som tilhører min far, og når dyra nå er ute er det bedre at jeg bruker det som garasje enn at det kun står tomt. Det er ikke isolert eller noe form for varme enda, men det kommer. Vil ikke mase for mye på gamlingen heller.. :wink:

Men det blir med tiden! ;)

Det rommet dere ser på bildene skal bli kun skrulokale med løftebukk, arbeidsbenk og verktøytavle. Nothing more, nothing less. Inn den døra dere skimter på første bildet er det et rom som er ca 3-4 ganger så stort som det skrulokalet. Der skal alt av reoler flyttes inn, å bli en slags lagrings/oppholdsrom-kombo :P Med sofa, kaffetrakter og en liten stereo :)

Lagring av litt småting kan bli gjort oppå platået der hvor jeg står å tar det siste bildet. Er litt ekkelt å få større og tyngre deler opp dit. Mulig jeg lager en trapp opp dit senere.

Pluss alt dette er det en kjørebro som går over hele sulamitten hvor det er plass til 4-5 biler på vinterlagring.

7le48qkci63d2djlpfjf.jpg

rwh69473ccj5xts8l5bc.jpg

asru4el16lcegcv8w5gg.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Har en garasje på 12,5 m2 som ikke akkurat er nå å skryte av.....

Men tenkte at jeg skulle bygge om litt innvendig for å få litt bedre

lagringsplass for deler og div.

Sånn ser den ut i dag med en pallereol som hyller....

rv22gpidpiet5za5hv28.jpg

Og tenkte jeg skulle kjøpe meg en brukt eller en ny kjøkkeninnredning å sette inn.

Den røde klossen på bilde er sandblåsekabinettet mitt,

og den gråklossen er verktøyvogna mi...

h1ovbsa0jwl8irhqmax7.jpg

Hva tror folket om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min nye garasje, dimensjonene er ca 7,5x4,5m + rommet bak. helt ok størrelse til en bil

ikke helt ferdig, venter på at vinteren skal bli ferdig så jeg kan male ferdig og sette på hjørnekasser etc

midtveis i bygginga

DSC_0374.jpg

"ferdig for nå ute

DSC_0002-2.jpg

lite kompressorrom bak og tak til å ha ved under

DSC_0029-1.jpg

hems i 2etg, har satt opp noen avstivinger til takstolene siden dette bildet ble tatt da

DSC_0450.jpg

DSC_0451.jpg

stige/trapp til hemsen, er mest for å kunne bruke talje til å ta ting opp i 2etg

DSC_0452.jpg

fikk inn bukk og til å løfte opp bilen litt (klarer å få sånn rundt 130cm under bilen

DSCN0097.jpg

fått inn godbilen :D

DSCN0119.jpg

planene er å isolere en såfort bilen klarer å kjøre ut av garasjen selv :P

gips på veggene, 15cm isolasjon, varmepumpe og kjøkkeninnredning, hyller langs ene veggen til div deler og verktøyoppheng, ekke helt 100% ennå, tenker fliser på gulvet eller epoxy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unge Fjeld...

Dette ser bare så rått ut!

Jeg søkte engang i tiden om grunnflate på 96m2, men fikk bare innvilget 50m2.... Tenk å hatt 10x9 meter innvendig???

Greit nok, jeg har 20x7 meter i dag, men er jo oppstykket i diverse "avdelinger" - så det blir ikke det samme uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...