kviholen Skrevet Oktober 20, 2013 Share Skrevet Oktober 20, 2013 Skikkelig fin garasje kviholen! Tips til deg er å male steinblokkene du har nederst der i en fresh farge, for å bryte opp. Jeg har lignende garasje som deg og malte mine 1 rad steinblokk i blå Motorsport farge Det blir nice! Planen er og kle inn muren og isolere den. Da den vil være enn kuldebro sånn som den er nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet Oktober 21, 2013 Share Skrevet Oktober 21, 2013 Noen som har en anbefaling på hvilken epoxy maling man bør bruke på gulv? Garasjen min blir snart ferdig, men regner med at epoxy bør males på i litt varmere vær. Lurer jeg også på,skal ha på epoxy på gulvet snart...noen gode tips/erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kviholen Skrevet Oktober 21, 2013 Share Skrevet Oktober 21, 2013 Sigural fra coop obs bygg har jeg brukkt. Kom på ca 2500,- da har jeg nok til 2 strøk på 50m2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet Oktober 21, 2013 Share Skrevet Oktober 21, 2013 Ok,det var ikke gal pris! Hva vasker en med på forhånd? Primær en også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kviholen Skrevet Oktober 21, 2013 Share Skrevet Oktober 21, 2013 Kraftvask Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Oktober 21, 2013 Share Skrevet Oktober 21, 2013 Oi! Det var vel ikke så dyrt. Er den holdbar? Naboen anbefalte en industriepoxy, men den er vesentlig dyrere. Hjemme kommer graver i slutten av uka, murere uka etter og garasje i uke 49. Om jeg får epoxy som holder til 2500,- tror jeg jaggu jeg slår til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kviholen Skrevet Oktober 21, 2013 Share Skrevet Oktober 21, 2013 Oi! Det var vel ikke så dyrt. Er den holdbar? Naboen anbefalte en industriepoxy, men den er vesentlig dyrere. Hjemme kommer graver i slutten av uka, murere uka etter og garasje i uke 49. Om jeg får epoxy som holder til 2500,- tror jeg jaggu jeg slår til. Ser ut for at den skal være holdbar ja, har vært ute og gått og kjent på den. Er knallhardt. La siste strøket på lørdags formiddag, kunne kjøre bil på det etter 48 timer sto det i bruksanvisninga. Men jeg har ikke vært innpå med bilen enda. Tror jeg kjører den inn i morgen, Skal og inn med 2 søyler løftebukk Blir bra detailing/mekka plass dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS4 Skrevet Oktober 21, 2013 Share Skrevet Oktober 21, 2013 Ser ut for at den skal være holdbar ja, har vært ute og gått og kjent på den. Er knallhardt. La siste strøket på lørdags formiddag, kunne kjøre bil på det etter 48 timer sto det i bruksanvisninga. Men jeg har ikke vært innpå med bilen enda. Tror jeg kjører den inn i morgen, Skal og inn med 2 søyler løftebukk Blir bra detailing/mekka plass dette Du får komme tilbake etter ein tids bruk, og fortelle hvordan dette går da For 2500kr var billigt, det vil jeg og gjøre da(om jeg får opp garasjen min denne vinteren...) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Oktober 22, 2013 Share Skrevet Oktober 22, 2013 Noen som har vurdert fliser da? Altså vanlige solide utefliser? Om en legger de selv er det jo ikke sikkert det blir så dyrt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Oktober 22, 2013 Share Skrevet Oktober 22, 2013 Noen som har vurdert fliser da? Altså vanlige solide utefliser? Om en legger de selv er det jo ikke sikkert det blir så dyrt? Tror ikke det skal være noe problem så lenge de er frostsikre fliser og at det er lim under hele flisa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Telcontar Skrevet Oktober 22, 2013 Share Skrevet Oktober 22, 2013 Kraftvask Trodde man måtte vaske med syrebaserte greier, stemmer dette? Kunne du eventuelt skrevet hvilket produkt du har brukt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kviholen Skrevet Oktober 22, 2013 Share Skrevet Oktober 22, 2013 Jeg vasket/skrubbet gulvet mitt med jotun kraftvask mener jeg det var, så skyllet jeg av det som ble liggende igjenn. Lot dette tørke skikkelig opp før jeg behandla gulvet med noe som ifølge leverandør skulle være tilnærmet likt epoxy bare det var diffusjonsåpent. Men dette ble jeg ikke helt fornøyd med da det ikke var så mye farge i det slik at diverse fra betongen synte igjennom. Så var jeg og førhørte meg om epoxy i sisst uke, da det viste seg at dette var bare til og legge over eksisterende så gikk jeg for det. da vasket jeg bare lett over med kraftvask før påføring da det ikke var noe spesiellt med skitt på det. Epoxyen var veldig lett og jobbe med, blander del a sammen med del b og ruller det ut med malingsrulle. Men husk og få med like mange ruller/koster som dere skal ha strøk for når dette er blandet i hop så begynner herde prossessen i løpet av ett par timer. Så nytter ikke og bruke samme utstyr dagen etter Håper dette var til litt hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Telcontar Skrevet Oktober 22, 2013 Share Skrevet Oktober 22, 2013 Takker for utfyllende svar kviholen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Oktober 23, 2013 Share Skrevet Oktober 23, 2013 Jeg har erfaring med Sigural både i verksted, fjøs og faktisk på bad med varmekabler. Er 2-3 år siden hver av de ble malt, og jeg har bare positiv erfaring om Sigural så langt ivertfall. Det skal derimot sies at så lenge det er 2komponent er det meste bra, grunnen til at 90% får trøbbel med maling er dårlig forarbeid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LK Skrevet Oktober 23, 2013 Share Skrevet Oktober 23, 2013 Jeg brukte 2K gulvmaling fra Biltema. Malte dette i sommer,foreløpig har jeg vært fornøyd. Men det er som Håskjold sier,veldig viktig med forarbeidet. Med det samme jeg skriver her,er det noen som har erfaringer med innredninger til garasjen? Tenker da på en skikkelig arbeidsbenk med skuffer under,og evnt. overskap. Har sett et bilde her av en benk jeg likte som jeg tror ble solgt på Bauhaus,men finner det ikke igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå