Gå til innhold

Innredning av garasje.

aremoe
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg synes at det ser veldig bra ut... gratulerer med fin garasje. Du kan jo benytte sjansen til å få en fin "hule" i 2. etasjen. Jeg hadde kanskje montert et Velux-vindu eller to mhp. lufting der oppe om sommeren. Nede blir det uansett veldig fint når du får montert skikkelig lys. Folkevognen kan du ganske enkelt parkere utendørs. En folkelig stil krever ikke mer enn alminnelig standard... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja har funnet ut at arbeidsbenk blir oppe. Dekk flyttes også opp og det gir da plass til annet nede. Bør ha noen hyller etter hvert.

Legger ut elektrisitet skikkelig til våren. Nå tillater ikke budsjettet så mye mer. Enn så lenge er det skjøteledning fra husveggen som gjelder.

Jeg ser også for meg at selv om 2.etasje primært blir lagerplass, så er absolutt potensialet der for isolering, og man cave innredning. Får ta det over flere år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Det ble montering av arbeidsbenk og div. på meg i jula.

Her er det mye fint :)

Bauhaus_zpsd51d29dc.jpg

Endte opp med to arbeidsbenker og verktøytavle med skap.  Var mye å skru sammen gitt,sikkert hundre skruer......

monteringtavle_zps612db7aa.jpg

Ferdig montert,satte benkene et stykke fra hverandre og la ei laminert benkeplate oppå.

Boltet fast skrustikka i benkeplata med forsenkede skruer,slik at jeg slapp å borre i selve arbeidsbenken.

arbeidbenk_zpsf4a2e3d7.jpg

Nå gjenstår det bare å sette fast benkeplata i benkene. 

Verktøytralla triller jeg med meg når jeg skal skru på bilen,slik at jeg slipper å løpe at og fram hver gang jeg trenger verktøy.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fornøyd med innredningen ja,stabil og skuffene glir lett ut og inn.  Verktøytavlen og overskapene skulle egentlig ha ei ramme på toppen,men siden vinduet kom litt i veien skrudde jeg hver del fast i veggen i steden.

Minuset er vel prisen og at det leveres totalt flatpakket,så det er endel monteringsarbeid.

Har også verktøytalver som skal monteres på veggen mellom benken og overdelene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

hmm, kjøpt hus med dobbel uisolert garasje på 45kvm.. 

Isolere er vell dumt da den kommer til å bli brukt til bruksbil, men tips til andre måter å varme opp garasjen til mekking etc? Dieselvarmer?

Hvorfor er det dumt å isolere? sålenge det ikke er 20grader inni der på vinterstid så går det vell bra.. Mye lettere å varme opp når du først skal mekke også!

Har dobbelgarasje som er isolert, er jo kaldt inni den når jeg ikke har varme på. Og luftingene står på vidt gap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enige med isolert garasje, men må ha god utlufting og ikke for varmt om vinteren, for da renner / tørker vannet og saltet ligger igjen og lager rust/tæring.

Med isolert Garasje er det lettere å varme opp når det trengs :-)

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig :P

Hva bruker du til oppvarming?

Har bare en varmluftsovn på 3 kw som jeg bruker når jeg skal varme opp. kjapt og enkelt :) Bruker somregel bare å ha varme i snekkerbua mi da, som er adskilt fra der bilene står, så det går noe fortere å varme opp der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...

Et dumt spørsmål, men hva mener dere at dere trenger av bredde i en garasje for to stk biler?

Vet jo at størst mulig er kjekkest. Men ikke mulig :sad:

Og om jeg skal ha en 2søylers løft bukk(Maxjax eller lignede lav løftende bukk)

Min garasje er 6,2 lang, og 5,6 m bred, inv mål. Det er et minimum når en først skal bygge dobbelgarasje.

Da E61'en er mer i bruk parkerer jeg som regel  M3'en lenger til høyre for å gi litt mer plass til kids osv...

post-47932-0-04551600-1392821543_thumb.j

post-47932-0-43523800-1392821569_thumb.j

post-47932-0-79221600-1392821578_thumb.j

post-47932-0-38527900-1392821609_thumb.j

post-47932-0-17823400-1392821612_thumb.j

post-47932-0-70671800-1392822425_thumb.j

post-47932-0-68688300-1392822430_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...