Gå til innhold

E90, E91, E92 og E93 3-serie-tråden

codex
 Share

Anbefalte innlegg

• 3 weeks later...

Hei, koblet fra batteriet på min 06 E91 xdrive i dag.

Når jeg kobler på igjen, får jeg beskjed om at 4x4 og DSC ikke virker og at man må ta kontakt med nærmeste BMW verksted snarest.

Finnes det en måte jeg kan kode dette med selv? INPA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kobler på igjen, får jeg beskjed om at 4x4 og DSC ikke virker og at man må ta kontakt med nærmeste BMW verksted snarest.

Hadde samme problem når jeg byttet ratt på mora mi sin e91 med xDrive. Kjørte en kort tur med noen harde bremsinger og det forsvant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært ute og kjørt etterpå? Min fikset seg selv etter at hjulene hadde gått noen runder.

Har prøvd en liten tur, men får prøve mer da :)

Om det ikke hjelper å kjøre litt, så prøv å slett feilkoder med Inpa. Vil tro det gjør susen.

Har du link til Inpa versjon som støtter både E90 og E46? Nå har jeg ikke E90 og på forrige versjon jeg hadde var det ikke E46..

Hadde samme problem når jeg byttet ratt på mora mi sin e91 med xDrive. Kjørte en kort tur med noen harde bremsinger og det forsvant :)

Får ut og prøve litt til da :) Har kjørt en tur og start/stoppet motoren noen ganger. Men forsvant ikke enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du link til Inpa versjon som støtter både E90 og E46? Nå har jeg ikke E90 og på forrige versjon jeg hadde var det ikke E46..

Det er vel igrunn kun konfigurasjonsfilene og tilhørende "datafiler" (en eller flere til hver modell) som bestemmer hvilke modeller som støttes. Jeg er på jobb, så har ikke noe av dette her, men det er relativt enkelt å ordne dette til selv. Jeg tror også det meste ligger klart om du laster ned BMW Standard Tools 2.12 (ligger "overalt").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jeg får opp det samme på min men kun etter jeg har kjørt mellom 10 og 20 min..har og byttet batteriet..så det er mest sannsynlig og bare slette feilkodene da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen har nå blitt bra med rett lufttrykk i dekkene :)

Jeg har byttet dørtrekk,midtkonsoll, bakseter og framseter i bilen min. Fra lyst tøy til sort m-sport plus interiør. Men jeg har fått feilkoder ifb med airbag/belt tensioners. Hvor og hva kan jeg kjøpe for å få fikset dette? En slags obd2 scanner eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hei, er det noen her inne som har gjort/fått gjort dette på en e92?

http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=739301

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=739038

Hiver meg på denne. Bare en E91 pre lci, og kun lakke di svart inni

Hvordan åpner man dem uten å ødelegge? 

Ser di hiver dem i ovnen å "baker" dem. Men hvor mange grader, og hvor lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...