Gå til innhold

StigJs garasjefyll. E86 Z4 3.0si Coupe & G20 330E. Ny påddebu!


StigJ
 Share

Anbefalte innlegg

Yey! 1. plass for årsmodeller 2000-2010 på BMWCCN Rogaland/Hordaland sitt fellestreff på Årabrot utenfor Haugesund i dag :D

Da har det blitt 11 pokaler så langt på den siden jeg kjøpte den i mai 2010 :)

DSC_0404_zpsj0oxwbih.jpg

Congratz! :) velfortjent :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått på M-eikene på rattet jeg har kjøpt av bmwZ her inne. Så nå er det nesten helt komplett. Husene til knappene skal egentlig være sorte, men gidder ikke betale langt over 1000 spenn for å få de like eikene. Det ser helt ok ut nå synes jeg. Må bare få fikset skinnet i bunnen som har blitt litt ruglete etter den originale eiken som gikk lengre ned.

 

Før (helt originalt ratt):

DSC_4111.jpg

 

 

 

M-ratt med M-eikene men de originale knappene. 

DSC_2401_zpsmzgrgnnh.jpg

 

Må ha med aftensbildet fra i kveld her inne også :)

20732476772_f6fe9c518f_h.jpg

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser helt gull ut det Stig. Vanskelig å se på bildet at dem er sølvchrome.

Tips når det gjelder ruglene på rattet: Ta av M eikene igjen, så bruker du varmepistol. Da krymper skinnet og foldene slettes ut. Bare pass på å ikke brenne skinnet, men skal en del til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Så var ACS-hjulene solgt og jeg er tilbake på de originale 19"ene med Pirelli Runflat og har igjen hvite knoker.... Snakk om møkkadekk!

 

Blir nok ikke nye hjul i år. Kjører nok slik den står til vinterhjulene skal på. Skal også ha nye vinterdekk på 16"ene for å få bort Runflatene her også. Regner med jeg går for Michelin X-Ice Xi3.

Så får jeg bruke vinteren på å bestemme meg om jeg går for 18" eller 19" til våren.

DSC_0423_zpsopvuuu64.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M-rattet har jeg jo hatt noen år da :) Bare byttet eikene nå. 

 

Er veldig i tvil om hva jeg skal ha. Kantfelger eller mange lange og  tynne type OZ *leggeralook. 

Skal hente meg to Michelin PSS 225-40-19 i dag og sette på de originale felgene for å se hvordan den oppfører seg. Da blir det nok bestemt om jeg går for 18" eller 19". 

Billige felger blir det nok uansett. Type Ebay-tjafs. 

 

Fikk noen slitne 17" felger som mellomlegg da jeg solgte ACSene som jeg skal bruke til lagringshjul til Z4en i vinter. Så skal jeg med stor sannsynlighet sende 19"ene til Østfold Felgteknikk for renovering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da var vel sesongen unnagjort. Nå blir det vel ikke mer enn å bruke bilen litt når/hvis været er greit før den pakkes inn for vinteren.

 

Noen av de siste bildene som er blitt tatt (med mobil..)

 

En liten shinings før siste utstilling.

 

DSC_0424_zpsad3ce45i.jpg

 

 

Årets siste utstilling. BMWCCN avd. Rogaland stilte mannsterke på flystevne på Stavanger Lufthavn.

32 BMWer ble det til sammen. Men om jeg skal stille ut på et slikt arrangement en gang til så blir det sperrebånd! Publikum har ikke begrep på hva en utstilling er. Så der så man på bilene med hendene og ellers hele kroppen  :stupid:  :whut:  :gunfire:

Jeg kom heldigvis billig unna med kun noen små striper som poleringsmaskinen kan fjerne, mens jeg hørte andre som fikk verre skader.

 

IMG_20150905_094328_zpspoywajz3.jpg

 

 

:headbang:

DSC_0425_zpsqgjoxtvh.jpg

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver som best jeg kan :) Og da er det ekstra kjipt når man ser folk lener seg inntil biler for å ta en selfie  :grr:

 

Planen for vinteren var å få lakkert opp fronten, panser og tak samt nye sideskjørt, men blir lagt på is grunnet ymse. Skal få ny lakk på felgene i alle fall. De trenger det mest.

Tenker å gå for en litt mørkere sølv. Men ikke så mørkt som antrazit tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • StigJ changed the title to StigJs garasjefyll. E86 Z4 3.0si Coupe & G20 330E. Ny påddebu!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...