Gå til innhold

K&N filter. Funker det?

ahj
 Share

Anbefalte innlegg

du får kansje litt mere lyd fra motorn, og muligens bedre gassrespons men det er det jeg har hørt og lest da.

Okei, men tror du det har noen forskjell på en diesel bil? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K&N sine filter er veldig kurante. Hva du mener med spørsmålet "om de funker" vet jeg ikke, men om du håper på noen effekt forandring så nei. Du bør ha en maskin med endel krefter for at det skal gi noe effekt... Det gir litt mer lyd da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får ikke noe særlig mer lyd med innsatsfilter på diesel nei. du får heller ikke noe mer effekt. en bør også være obs på dette med at det er filter som skal ha oljefilm, hvilket lmm ikke er så glad for om den får det på seg..

det "fine" er jo at du kan vaske filteret.. det som ikke er så fint er at vaskekittet koster 3-400 (sist jeg kjøpte hvertfall).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk satt inn et slikt vaskbart KN filter i den originale luftfilterboksen i forbindelse med tuning. Dette var noe Flissundet alltid gjorde sammen med tuning. Bilen er en 530Dat 2000 modell. Om filteret har noen effekt i seg selv vet jeg ikke men hos meg hører jeg ihvertfall motoren merkbart bedre inne i bilen etter filterskiftet. Jeg liker å høre motorlyden men andre ønsker sikkert å ha det så stille som mulig når de kjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer også å sette inn et innsatsfilter på min 520 for å få litt mer lyd i motoren.

Men er det stor sjanse for å ødelegge luftmengdemåleren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer også å sette inn et innsatsfilter på min 520 for å få litt mer lyd i motoren.

Om du har riktig fremgangsmåte når du rengjør filteret så er det ikke noe å bekymre seg for. Filteret skal oljes med tynne "strøk" ifra den sprayflasken med filter olje som finnes i slike "recharge" kit. Etter oljen er påført skal filteret få stå og trekke til seg oljen før det monteres. Det folk ofte gjør feil er å spraye på store mengder olje og smekke det på bilen, da er det masse unødvendig olje som ikke trekker seg inn i filteret. I slike tilfeller så kan man kysse lmm farvel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har erfart er at dritten sugde inn mye dritt i systemet,måtte rengjøre LLM ,dårligere effekt ga det også,men dette var ett KN konfilter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...