Gå til innhold

Verksted - Timepriser

Share

Anbefalte innlegg

Gjør de det ja?

Tviler ikke på det, men synes det er helt på trynet likevel....

Tviler ikke ett sekund selv heller. Service på 7 serie er betraktelig dyrere enn på f.eks 5 serie, selvom vesker, intervaller osv osv er likt... Grenser egentlig til frektheter, men det ligger jo litt i det som har blitt diskutert litt lenger bak i tråden her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

BMW har hatt forskjellige "fixed price" for beregning av servicekostnader. Jeg har så langt vært med på tre modeller... pris basert på modellene, pris basert på antall sylindre og en kombinasjon. Jeg bruker nå et uavhengig verksted der prisen er den halve og kvaliteten den samme som hos BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg alltid gjort Fredrik.

Og har til nå ikke hatt problem med noen av bilene jeg har solgt at kjøperne har rygget unna fordi det ikke er merkeverksted i boken.

Tror faktisk han som har tatt service og andre jobber på mine biler mer nøyaktig og pirkete ofte enn hva som forekommer på merkeverksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.klikk.no/motor/bil/article469130.ece

Det viser seg at prisgapet mellom billigste og dyreste merkeverksted er på over 1000 kroner timen. Hos Røhne Selmer på Ensjø tar de 1112,50 kroner per time de bruker på å reparere bilen din.

Hos Møller, som er Audi-verksted, blir vi fortalt at de stort sett bruker fastpriser, men at timeprisen ligger på mellom 1500 og snaue 2400 kroner timen, avhengig av hvilken modell det er snakk om. Hvis du har en Audi A8, må du punge ut med hele 2375 kroner i timen.

Trenden er at de dyrere bilmerkene som oftest også har verkstedpriser som er et hakk over de billige konkurrentene.

Både Bertel O. Steen Autostern (Mercedes), Stenshagen Bil (Volvo, Land Rover og BMW) og Møller ligger i det aller øverste prissjiktet med priser mellom 1500 og 2375 kroner i timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos Møller, som er Audi-verksted, blir vi fortalt at de stort sett bruker fastpriser, men at timeprisen ligger på mellom 1500 og snaue 2400 kroner timen, avhengig av hvilken modell det er snakk om. Hvis du har en Audi A8, må du punge ut med hele 2375 kroner i timen.

:shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er SERIØST mye penger for at en nisse skal skifte litt væsker, drikke kaffe og stemple i boka. Tør ikke tenke på hvor mye de tar for å skifte alle lenkearmene f.eks...

På jobben tar de 850 i timen og selv det er mye i forhold til andre håndtverkere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel det morsomme er at jeg får halve prisen i Oslo m. stempel.

Hadde Audi A6 3.0l før og bruke Møller i Tønsberg.

Vanvittig bra service, rimelig og ofte mye rabatter, gratis (feks vindusviskere, lyspærer etc.)

Så jeg fikk et lite sjokk når jeg kom til Billia og de skulle ha 10 laken for å justere litt på panoramaen og bytte en gummilist for 200 spenn. Jeg sa at jeg heller tar det i Oslo til halve prisen :)

Så kan jeg kjøpe meg et par nye golfkøller for de sparte pengene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig. Er sikkert flere av kundene våre som hadde spart endel ved å bruke merkeverksted da de har mer erfaring og utstyr.

Men det meste går på fastpris. Veldig skjeldent kunden betaler for den tiden man har brukt (på godt og vondt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel det morsomme er at jeg får halve prisen i Oslo m. stempel.

Hadde Audi A6 3.0l før og bruke Møller i Tønsberg.

Vanvittig bra service, rimelig og ofte mye rabatter, gratis (feks vindusviskere, lyspærer etc.)

Så jeg fikk et lite sjokk når jeg kom til Billia og de skulle ha 10 laken for å justere litt på panoramaen og bytte en gummilist for 200 spenn. Jeg sa at jeg heller tar det i Oslo til halve prisen :)

Så kan jeg kjøpe meg et par nye golfkøller for de sparte pengene :P

Det har vært MYE surr på Møller Tønsberg også. Flere på jobb som har hatt noen runder med de, og jeg har hatt bilen der fem ganger for samme problem uten at de har klart å løse det. De har rabattert prisen kraftig, så jeg har betalt gjerne 3000,- for en hel dag, men allikevel, så lenge de ikke klarer å løse feilen så blir det for dumt.

Men at Bilia/Morris er på tur (hvis det fortsatt er Tønsberg vi snakker om), er jeg også helt enig i. Delelageret der er helt suverent, men ellers er kundebehandlingen dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...