Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

BMW tar vel litt for mye av med modellansering om dagen? X1, X3, X4, X5 og X6? Seriously? Gi X5en lavgir og kvel de andre!

Oh well, bare de ikke begynner med van og sånne stygge biler som Mercedes så er vel det greit. Selv om 5-serie Gran Turismo er episk stygg.

Wicky: X6 kjøpes av de som synes de ser for mange X5er på veien og vil ha noe til å skille seg ut litt med... X6 er svær bil, men syns den ser kul ut... Sånn leketøytruck for voksne barn...

Skrevet

Problemet er ikke at de lanserer for mange modeller, men at de modellene de lanserer er så utrolig fjernt fra hva BMW tradisjonelt har stått for.

Hvor er R8/SLS og A5sb/CLS-konkurentene f.eks?

Skrevet

Tror strategien til BMW akkurat nå er å bygge muskler. Bare se på resultatene siste kvartal. Det er ingen tvil om at de innehar kompetansen til å lage konkurransedyktige biler mtp de du nevnte... Håper de kommer med en ny generasjon M1 snart ja...

Skrevet
Problemet er ikke at de lanserer for mange modeller, men at de modellene de lanserer er så utrolig fjernt fra hva BMW tradisjonelt har stått for.

De har vel funnet en modellplattform hvor de gjør det bedre enn audi/mercedes, som for tiden gjør det veldig bra på de plattformene du nevner over...R8/SLS og A5sb/CLS

tror x6 suksessen gjelder hovedsakelig i USA, hvor disse bilene er mer populære enn her i Europa...

Skrevet

Ja jeg må si jeg savner en BMW konkurrent til A5 Sportback og CLS. Hadde ikke vært dumt med en fire dørs coupe mellom 5 og 7-serie. MB har jo hatt stor suksess med sin nå 5 år gammle CLS så hvorfor vil ikke BMW heller prøve dette sporet i stede for å lansere X1 som nesten konkurerrer med dems egen X3, eller X6 som kun spesielt interesserte kjøper. Men nå går jo noen fjerne rykter om at neste 6-serie enten kommer med 4 dører eller i allfall muligheten til å velge 2 eller 4 dører slik som på A5!

Ingen skal beskylde BMW for ikke å ha en bil som passer til et hvert behov, både hva gjelder motor og modeller. Hos BMW får man sparemodeller som er snille med miljøet, familiebiler med supersportsbil prestasjoner, SUVer i praktisk talt alle størrelser og fasonger, fornuftige familiebiler og luksus sleder med over 500 hester. Men hvorfor har de ikke en superbil å tilby slik som nettopp R8 og den nye SLS, jeg er sikker på at markedet hadde tatt godt i mot noe sånt fra BMW selv om de bomma litt med M1. Da M1 kom så var ikke markede så sultent etter super biler som i dag, BMW har også styrket sin possisjon i markedet de siste 30 åra så jeg tror absolutt de kunne ha slått til med en ny superbil.

Skrevet
jeg hadde ikke hatt noen problemer med å rulle rundt i en X6, bortsett fra at den i innkjøp hadde gjort meg bankrott.

Enig, den er nam nam. Går sikler litt på en svart som ofte står på P5 skistorsenter ;)

Skrevet
Har kjørt X6 og den nye GT.. Begge er heeelt kreeeeem biler..:! Keep the X's coming:P Synd X'n min ble stjålet på Bavaria Økern!:(

Hvordan skjedde det? Stod den opp ved nybil showroomet? Veldig leit å høre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...