Chris_325iM Skrevet Juni 2, 2010 Skrevet Juni 2, 2010 hører og leser over alt at maxi cosi er beste alternativ det første 1-2 året! hva er prisen på det setet og hvem er det som er forhandler? eller er det kanskje å finne i de fleste større butikker for småunger?
smez Skrevet Juni 2, 2010 Skrevet Juni 2, 2010 hører og leser over alt at maxi cosi er beste alternativ det første 1-2 året! hva er prisen på det setet og hvem er det som er forhandler? eller er det kanskje å finne i de fleste større butikker for småunger? priser varierer kraftig fra sted til sted.. de dyreste er steder som babyshop osv. når jeg dreiv å titta tror jeg at jeg fant det billigste maxi cosi på torshov.. men er ofte salg på det på mange steder så lønner seg å det titte litt rundt
steinar84 Skrevet Juni 2, 2010 Skrevet Juni 2, 2010 jeg kjøpte maxicosi cabriofix inklusiv isofix base for 2500,- på tilbud. et meget enkelt sete å bruke. jeg har en guttunge på 1år og e46 touring. den holder til oss. ja det blir litt dårlig plass med vogna men har aldri oplevd å ikke få plass til det jeg skal ha med.. når det gjelder barne sete anbfaler jeg maxicosi som første sete og så gå opp til besafe easy combi. litt ot men. besafe easy combi. er det forrover eller bakovervendt? om bakovervendt, får du plass i e46`n?
mhane Skrevet Juni 2, 2010 Skrevet Juni 2, 2010 Ga 2500 jeg også, for sete og base, men har sett de opp i 3600 for begge delene. Litt å spare på å undersøke litt
alpina b3 Skrevet Juni 3, 2010 Skrevet Juni 3, 2010 har selv en gutt på snart 2 år. det går bra at bruke en e36 coupe før 2 voksne og en smårolling, men det kan vare trangt med vogn og bagasje. Har nå inskaffet en m5 touring i tilleg som familje skuta
smez Skrevet Juni 3, 2010 Skrevet Juni 3, 2010 vi satte faktisk easy combin inn i e30n til fruen gikk fint det å.. bare litt krongletet og ta ut og inn junior
Odd-M Skrevet Juni 3, 2010 Skrevet Juni 3, 2010 Har en småtting på 5 uker i bakovervendt Maxicosi bak i min E39. Fungerer utmerket og passasjer forran kan bruke setet i en fornuftig posisjon. Selv er jeg 1,87 og får fint plass med vanlig sittestilling. I bagasjerommet er det verre stilt. Barnevogna City Cross fra Emmaljunga går med et nødskrik og et klyvd, flatbanka fluefit**hårs margin inn på siden av hundeburet, i lengderetning uten demontering. Måtte lete endel før jeg fant en kombivogn som hadde kompakte mål, da de vanlige blir litt for store. Pga hundeburets beskaffenhet kan jeg ikke brukke rolloen med lastenett til taket. Ergo er jeg fri for bagasjerom og må bruke baksetet til bager o.l. Da føles ikke en E39 større enn den akkurat må være for en liten familie på 3 stk pluss hund. Det lukter litt takboks... Litt OT men da jeg og kjærringa skulle på tre ukers ferietur for noen år siden ble det trangt. Bilen var da reg som varebil og hadde skillevegg rett bak førerstolene. Vi fyllte på med det vi skulle ha og det ble svææært trangt. Måtte dytte de siste posene inn under forsetene. Komisk nok drev naboene å pakket til ferien samtidig, tre stykker i en Subaru Justy. De fikk plass til alt de trengte.
smez Skrevet Juni 3, 2010 Skrevet Juni 3, 2010 vi har emmaljunga city jet duo og den tar også veldig stor plass.. men er god i tetris så det går fint hehe
Otis Skrevet Juni 4, 2010 Skrevet Juni 4, 2010 Har en småtting på 5 uker i bakovervendt Maxicosi bak i min E39. Fungerer utmerket og passasjer forran kan bruke setet i en fornuftig posisjon. Selv er jeg 1,87 og får fint plass med vanlig sittestilling.I bagasjerommet er det verre stilt. Barnevogna City Cross fra Emmaljunga Pussige greier, men jeg og samboeren min har akkurat det samme, men uten hundeburet! Har akkurat samme erfaring som Odd-M, det er helt greit med barnesete i e39 og det er OK plass til de som sitter foran, takket være ganske god ben plass fremover i bilen. Kan dog bli litt trangt til knærne, om det er noen som er over 1,90 kanskje. Vår unge er forresten 17 dager.
Fredrik Skrevet Juni 4, 2010 Skrevet Juni 4, 2010 Hmmm... vi er to voksne med normal størrelse og to barn (16 og 6 år gamle) og vår E46 318d Touring har vært en perfekt familiebil for oss siden våren 2004. Vi har bl.a vært 6 ganger i Sydfrankrike med bilen + en gang til Nordfrankrike... med bagasje for 14 dager og uten takboks. Det er ikke enorm plass i bilen, men absolutt plass nok hvis alle viser litt hensyn til hverandre. Nå får bilen en total gjennomgang slik at den klarer nye 3-4 år som familiebil. Når vi kommer så langt er den 10 år gammel og har kjørt ca. 400000 Km (idag har den kjørt 250000 Km).
BimmerE46 Skrevet Juni 4, 2010 Skrevet Juni 4, 2010 Da kan man egentlig konkludere med at E39 er umerket familiebil. Gleder meg
Trollet_ Skrevet Juni 19, 2010 Skrevet Juni 19, 2010 henger meg på at e39 er perfekt stv, litt dårlig plass i bagasjoerommet pga de feite vangene med alt av utstyr som stereo-modulet, telefonmodulet, innebygget sub, Navigasjon osv. Slik det blir i "nyere" avanserte biler. noen som har erfaringer med e34 touring mtp person og bagasjeplass? ifølge krasj-test av biler fra tidlig 90, havnet den nederst på lista. e46, e36, A4, Golf, Focus, Astra osv er ikke ordentlige stasjonsvogner i mine øyne, bagasjeplassen er nødvendigvis ikke mindre. Men skal man ha personer/barneseter bak i bilen blir det fryktelig trangt. Personlig verste JEG vet er og sitte med knea i dasjbordet, hodet i taket og rattet oppi trynet, er da relativt "stor" selv, sikkert noen som klarer det
rune.sivertsen Skrevet August 7, 2010 Skrevet August 7, 2010 da må e vel hiv m på denna trådn:p termin 15 januar, å e har en e39 sedan. men e tenkt at dem må dug litt tel. men e d nån som veit om d går ant tel å ettermonter isofix i e39? jeg ringte GS å de mente det ikke gikk ant. men jeg vet at det går ant til å ettermontere på volvoer i allefall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå