Muztang289 Skrevet Mai 10, 2010 Skrevet Mai 10, 2010 Heey. Slik som topic sier så har jeg hatt et innbrudd i bilen min natt til idag hvor en 1 mnd gammel Alpine spiller og et TomTom Navi ble stjålet.. Jeg har aldri tenkt på det med alarm, selvom jeg bor på et litt utsatt sted for innbrudd på Oslo's østkant, men nå har jeg våknet og bestemt meg for å gå til innkjøp av alarm. Det finnes jo en haug av merker og forskjellig typer alarmer/sporingsenheter ect. på markedet idag, så det jeg spør dere andre BMW'elskere om er; - Hva har dere av alarmer/sikkerhets duppeditter som forebygger innbrudd/frastjålet bil? - Montering av slikt er dette noe som gjøres selv med riktig godkjent utstyr som blir godkjent av forsikringselskapet, eller må bilen inn på "verksted" for å gjøre sånt, slik at det er fagfolk som har koblet dette opp? Jeg har smått sjekket litt hos DEFA, da dette er et merket jeg kan huske å sett på mange bilvinduer, som igjen forteller meg at dette er et godt merket. (?) Hadde vært knall om noen kommer med erfaringer/tips ang. dette med alarm og installasjon. Mvh.
Muztang289 Skrevet Mai 10, 2010 Forfatter Skrevet Mai 10, 2010 Tidlig bump.. Men dette småhaster og skulle gjerne hatt tips/erfaringer ifra evnt. verksteder som utfører slikt til en grei pris.. =)
StigJ Skrevet Mai 11, 2010 Skrevet Mai 11, 2010 Gå for DEFA. Enkelt og greit. Den mest brukte alarmen her i Norge. Men få noen med lang og god er faring til å montere den. Det er viktig at alarmer blir montert skikkelig, eller så har du sure naboer etter en stund. Har sett mye rar montering på de 6 årene jeg monterte DEFA alarmer.
Muztang289 Skrevet Mai 11, 2010 Forfatter Skrevet Mai 11, 2010 Gå for DEFA. Enkelt og greit. Den mest brukte alarmen her i Norge. Men få noen med lang og god er faring til å montere den. Det er viktig at alarmer blir montert skikkelig, eller så har du sure naboer etter en stund. Har sett mye rar montering på de 6 årene jeg monterte DEFA alarmer. Har bestemt meg for å gå for DEFA ja og noen som kan montere dette ordentlig for meg.. Skal ringe litt rundt idag å høre ang. pris inkl. montering hos forskjellig verksteder. Noen å anbefale i Oslo? =)
Hpi Skrevet Mai 11, 2010 Skrevet Mai 11, 2010 Post gjerne her hvilke svar og priser du fikk. Har en E39 touring som jeg lurer på å få alarm til.
FredrikE24 Skrevet Mai 11, 2010 Skrevet Mai 11, 2010 Mener å huske det er et sted på Helsfyr som monterer Defa!
ullsokken Skrevet Mai 11, 2010 Skrevet Mai 11, 2010 Monter DEFA, de kan også tilby GPS tracking I tillegg til at den er forsikrings godkjent slik at du kan fortelle forsikrings selskapet du har anskaffet og spare noen hundrelapper på det
fish Skrevet Mai 11, 2010 Skrevet Mai 11, 2010 Skulle ønske jeg hadde innbrudd i bilen.. Det hadde i det minste forsikringen dekket. Sist torsdag knuste pøblene sideruta på bilen, og det koster meg 2000 spenn i egenandel på forsikringen. Hadde dem stjålet noe hadde jeg fått dekket alt inkl skifte av knust rute...
StigJ Skrevet Mai 12, 2010 Skrevet Mai 12, 2010 Alarm og riktig forsikringsselskap dekker innbruddsforsøk. Jeg har hatt to forsøk på innbrudd i min. Knust rute begge gangene, men ingenting stjålet. Ingen egenandel eller bonustap
larserso Skrevet Mai 12, 2010 Skrevet Mai 12, 2010 Jeg fikk også montert Defa etter innbruddsforsøk... Fikk de på Helsfyr som jeg ikke husker navnet på i farta til å montere. De jeg hørte med hadde veldig lik pris, så jeg tok bare de som jeg fikk en ok pris og inntrykk av. Jobben ble gjort til avtalt tid, men de møkket litt til ene sete+dør innvendig og litt småting som egentlig irriterte meg. Alarmen har fungert feilfritt i 2-3 år nå
Muztang289 Skrevet Mai 13, 2010 Forfatter Skrevet Mai 13, 2010 Hei, Har nå bestilt time hos et firma som ligger på Hasle, skal komme tilbake senere med navn og priser.. Jeg må hvertfall ut med 4500,- for DEFA alarmen inkl. montering, noe som jeg synes er en helt grei pris.. Ringte til et annet verksted, og de skulle ha 6500,- Så til alle som skal montere, RING og forhør dere rundt før dere bestemmer dere, det er STORE prisforskjeller!
Fliid Skrevet Mai 13, 2010 Skrevet Mai 13, 2010 Så lenge DEFA fungerer, så er det greit. Men ingen her som har vært borte i biler som trekker strøm ga. feil å DEFA enhet altså? Ett fast tilkoblet alarm system er noe jeg personlig fraråder. Så lenge det ikke er BMW utstyr. Jeg ville heller hatt ett sporingssystem i bilen. Effekt for å finne igjen kjøretøyet og man får ikke feil i ettertid, som resulterer i tappet batteri.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå