engen90 Skrevet Mai 17, 2010 Skrevet Mai 17, 2010 Den gamle corollan der var jaggu meg tøff. 20k må jo være ganske billig for den der også, hadde det vært en e21 hadde vel prisen vært 3-4 ganger høyere.
Clerion Skrevet Mai 17, 2010 Forfatter Skrevet Mai 17, 2010 Jeg skal kvitte meg med en ;D Tenkte å halvere forsikring og bensin / diesel-utgifter på ihvertfall en bil. E30`n blir der den er (= Rolla`n var tøff Men kunne tenkt meg noe 15 år nyere
torlie Skrevet Mai 17, 2010 Skrevet Mai 17, 2010 Skal selge min trofaste studentbil: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=22150446
Fredrik 90 Skrevet Mai 17, 2010 Skrevet Mai 17, 2010 herregud, voks opp a små tapere.. den dagen iq deres passerer 100 så gidder dere ikke sånt pisspreik for å fyre opp brukere på bimmers som har utenlandsk bakgrunn.Det er så vanvittig barnslig, har sett norske eksempler som er det styggeste jeg har sett til dags dato.. spesielt en blå e34 som er diskutert nylig inne på forumet her.. Oj! jeg skammer meg virkelig altså! Just-Turbodiesel kaller meg for taper og det svei skikkelig altså Taperen av alle tapere går nok en gang rundt og kaller andre for det samme, fei for din egen dør nautskalle! Gå å røyk noen sure sokker(som du er så glad i) og gå å se på barnetoget
Clerion Skrevet Mai 17, 2010 Forfatter Skrevet Mai 17, 2010 Jeje, ta det på PM unger Hva bruker den på mila torlie? Feil mangler som ikke er nevnt? Og seff, bimmerspris? ;D
torlie Skrevet Mai 17, 2010 Skrevet Mai 17, 2010 Er en stund siden jeg målte hvor mye den brukte, men mener å huske det var rundt 0.55 på blandet kjøring. Virker som forbruket er forholdvis stabilt uansett om det er langkjøring eller småkjøring, men greier nok å få den såvidt under 0.5 på langkjøring og rolig på gassen. Ikke noen teknsike feil og mangler som jeg vet om. Som nevnt er det noe overflaterust, men litt må man regne med på en 15 år gammel opel. Hadde problemer å starte i vinter når det var kaldere enn minus 15, men det var pga jeg ikke hadde tilgang til strømuttak utenfor leiligheten slik at jeg ikke fikk brukt motorvarmeren. Aldri hatt problemer når den har vært koblet til. Olje og filter bør byttes etterhvert, siden det er ca 1 år siden sist. Har et par stykker som muligens skal kikke på den til uka. Har sagt at den går for 23k til dem. Om jeg ikke hører noe fra dem kan jeg vurdere en bimmerpris Edit: Det er forøvrig Isuzu motoren i denne, som jeg har hørt skal være bedre enn opel sin. Om det stemmer kan jeg ikke bekrefte
Clerion Skrevet Mai 17, 2010 Forfatter Skrevet Mai 17, 2010 Hmmm, mulig jeg er intr i å se på den allerede i morra etter jobb. Det er motorvarmer i den ja? Noe annet fancy utstyr? ;D Hvor lenge har du hatt den? Vet du om det er noen kjente feil ved disse? Aldri hatt opel, knapt sittet i en så aner ingen ting om dem.
torlie Skrevet Mai 17, 2010 Skrevet Mai 17, 2010 Motorvarmer er det ja Lite med fancy utstyr i en 15 år gammel opel, men er elektiske vinduer om ikke annet. hehe. Jeg har hatt den i 2 1/2 år og ikke hatt noen store utlegg med tanke på reperasjoner. Kun en eier før meg som var blitt pensjonist når jeg kjøpte den. Så vil anta den har vært pent kjørt. Har forøvrig tatt bilder av rusten som jeg kan sende til deg på mail om du ønsker. Kan dessverre ikke hjelpe deg angående kjente feil på disse bilene, men kan prøve å google litt i kveld. Har lite erfaring med Opel selv må jeg innrømme, og dette var kun ment som en billig studentbil.
Clerion Skrevet Mai 17, 2010 Forfatter Skrevet Mai 17, 2010 Da er det tatt en avgjørelse i saken ooooog, jeg kjøper fars 93 rolla 1,3 xli da jeg skulle få den skitbillig (= Lykke til med salget!
Fredrik Skrevet Mai 17, 2010 Skrevet Mai 17, 2010 Da er det tatt en avgjørelse i saken ooooog, jeg kjøper fars 93 rolla 1,3 xli da jeg skulle få den skitbillig (=Lykke til med salget! En 1993 Toyota Corolla 1,3 (E100) bør helst være skitbillig, men lykke til. Jeg hadde nok heller kjøpt Astra´en. Klarer man å holde rusten på avstand er Astra´ene solide og funksjonelle biler.
Lars89 Skrevet Mai 17, 2010 Skrevet Mai 17, 2010 Vil heller si motsatt Fredrik. Holder man rusten unna en Corolla har man bil til "evig tid" med minimalt med vedlikehold Har aldri oppfattet Opel driftssikre biler. Har som sagt jobba på Opel (og nå uorg verksted) og mange i familien har hatt Opel opp igjennom. INGEN er fornøyd. Dette viser også Autoindex der Opel er helt på bunn når det gjelder trofasthet til merket... Rett og slett for mange ting som går i stykker på de...
316 Skrevet Mai 17, 2010 Skrevet Mai 17, 2010 Corollan til faren hans er i god stand, det er ikke akkurat noe utrygt kjøp. Den går faktisk både billig og bra også!
Clerion Skrevet Mai 18, 2010 Forfatter Skrevet Mai 18, 2010 Da er det tatt en avgjørelse i saken ooooog, jeg kjøper fars 93 rolla 1,3 xli da jeg skulle få den skitbillig (=Lykke til med salget! En 1993 Toyota Corolla 1,3 (E100) bør helst være skitbillig, men lykke til. Jeg hadde nok heller kjøpt Astra´en. Klarer man å holde rusten på avstand er Astra´ene solide og funksjonelle biler. Hvorfor det?Har brukt denne bilen nesten sammenhengende ett år, jeg kjenner den ut inn. ALDRI vært noe problem. Den har gått 180 000, pittelitt overflaterust på bakskjermen. Regner med jeg får den for vrakpanten omtrent ettersom jeg skulle få den "så billig at jeg ikke fant billigere til salgs" Corollaen har ihvertfall lavt bensinforbruk, uslitelig motor og drivverk og grei comfort.
Fredrik Skrevet Mai 18, 2010 Skrevet Mai 18, 2010 Hvorfor det?Har brukt denne bilen nesten sammenhengende ett år, jeg kjenner den ut inn. ALDRI vært noe problem. Den har gått 180 000, pittelitt overflaterust på bakskjermen. Regner med jeg får den for vrakpanten omtrent ettersom jeg skulle få den "så billig at jeg ikke fant billigere til salgs" Corollaen har ihvertfall lavt bensinforbruk, uslitelig motor og drivverk og grei comfort. Det er sikkert intet galt med Toyotaen, men akkurat den aktuelle Astra modellen er kjent for å være en av de bedre Opel modellene. Motoren er økonomisk og går bra med tanke på biltypen og det er fornuftig plass i bilen. Dette medførte at Opel med nettopp Astra klarte å konkurrere mot Toyota. Smak og behag.
316 Skrevet Mai 18, 2010 Skrevet Mai 18, 2010 Ehm, Opel... God kvalitet? Ehm... Kjenner til to slike Astra... Den ene er opprustet og blinker med lysene akkurat som den vil, den andre detter i fra hverandre... Opel Astra - Toyota Corollo, hva oser kvalitet Fredrik?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå