Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Svar 287
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hvis man leker seg litt på mobile.de og toll.no, skjønner man at norske forhandlere skal ha til smør i grøten sin og mer til...jeg får MEGET hyggelige priser selv med en sterk euro på import, er det noe jeg ikke har fått med meg her? virker som man kan spare opptil flere hundre tusen avhengig av hvilke biler man snakker om.. ihvertfall porsche...

Skrevet

Problemet for 996 er primært 997. Den første 997 varianten var slik 996 burde ha vært da den kom på markedet. Når man i tillegg tar i betraktning effekten av at 993 er den siste luftkjølte (og dermed "ekte") 911´en... lever 996 generelt et miserabelt liv når det gjelder Porscher. 993 er kanskje litt oppskrytt, men bare det faktum at den er den siste modellen i den såkalte "G-serien" (1973-89) gjør at den for alltid vil ha en spesiell plass i entusiastenes hjerter. 996 faller på mange måter mellom to stoler.

Et annet poeng med 993 er at understelet praktisk talt er en ferdig prototype på 996... i motsetning til f.eks 964. 993 er derfor også den eneste klassiske 911´en med nogenlunde sikre kjøreegenskaper (altså blandt modeller med kun bakhjulstrekk).

Vedr. 997 er det forøvrig viktig å skille mellom tiden før og etter PDK (Porsche Doppelkupplungsgetriebe) som kom i forbindelse med 2009 modellen. Dagens 997 varianter med PDK Sport+ er nesten uhyggelig effektive. Selv en standard 997 Carrera med 345 HK klarer nå 0-100 Km/t på kun 4,5 sekunder. Det er faktisk bare såvidt 996 Turbo med 420 HK er hurtigere og det forteller litt om hvor fort utviklingen går.

Skrevet
Problemet for 996 er primært 997. Den første 997 varianten var slik 996 burde ha vært da den kom på markedet. Når man i tillegg tar i betraktning effekten av at 993 er den siste luftkjølte (og dermed "ekte") 911´en... lever 996 generelt et miserabelt liv når det gjelder Porscher. 993 er kanskje litt oppskrytt, men bare det faktum at den er den siste modellen i den såkalte "G-serien" (1973-89) gjør at den for alltid vil ha en spesiell plass i entusiastenes hjerter. 996 faller på mange måter mellom to stoler.

Et annet poeng med 993 er at understelet praktisk talt er en ferdig prototype på 996... i motsetning til f.eks 964. 993 er derfor også den eneste klassiske 911´en med nogenlunde sikre kjøreegenskaper (altså blandt modeller med kun bakhjulstrekk).

Vedr. 997 er det forøvrig viktig å skille mellom tiden før og etter PDK (Porsche Doppelkupplungsgetriebe) som kom i forbindelse med 2009 modellen. Dagens 997 varianter med PDK Sport+ er nesten uhyggelig effektive. Selv en standard 997 Carrera med 345 HK klarer nå 0-100 Km/t på kun 4,5 sekunder. Det er faktisk bare såvidt 996 Turbo med 420 HK er hurtigere og det forteller litt om hvor fort utviklingen går.

Carrera S PDK er faktisk raskere enn 996 turbo manuell fra 50-250... utviklingen går videre..

Jeg er enig i det du skriver Fredrik, men for min del synes jeg det er utelukkende positivt for alle oss andre enn hardcore porschefans, ettersom inngangsbilletten til en 996 blir hyggeligere og hyggeligere..summa summarum kan man nemlig ikke stikke under en stol at 996 er en betydelig mer moderne, bedre og raskere porsche enn 993, og representerer derfor fantastisk value for money ( i den grad det kan sies om porsche... ), for de som vil ta steget og begi seg inn i hekkmotorenes verden :)

Skrevet

Carrera S PDK er faktisk raskere enn 996 turbo manuell fra 50-250... utviklingen går videre..

Jeg er enig i det du skriver Fredrik, men for min del synes jeg det er utelukkende positivt for alle oss andre enn hardcore porschefans, ettersom inngangsbilletten til en 996 blir hyggeligere og hyggeligere..summa summarum kan man nemlig ikke stikke under en stol at 996 er en betydelig mer moderne, bedre og raskere porsche enn 993, og representerer derfor fantastisk value for money ( i den grad det kan sies om porsche... ), for de som vil ta steget og begi seg inn i hekkmotorenes verden :)

997 Carrera S har tross alt hele 385 HK så forskjellen opp til 996 Turbo´s 420 HK er ikke så stor. Jeg er faktisk mest av alt imponert over at en standard Boxster med kun 255 HK idag klarer 0-100 Km/t på 5,6 sekunder med PDK Sport+. Det er på nivå med E36 M3 (3,2 liter) og det er ikke mye "billig" Porsche over en slik akselerasjon.

Jeg er ellers helt enig med deg i at 996 representerer mye Porsche for pengene, men jeg tror faktisk at jeg heller hadde spart videre så en Cayman S (987c) kommer innen rekkevidde. I min bok er nettopp Cayman S kanskje det beste kompromisset når det gjelder Porsche. 320 HK og 370 Nm er nok til at den med PDK Sport+ klarer 0-100 Km/t på 4,9 sekunder og en topphastighet på 275 km/t. Det holder i lange baner for min del... :D

Skrevet
Hva er den fascinasjonen med pårsje? Fatter det ikke jeg,men hver sin smak..

Ser ut som en folkevogn noen har tråkket på. :P

Jeg er i grunnen enig der, jeg liker absolutt Porsche men skulle jeg kjøpt meg sportsbil til 1,8 mill så hadde jeg ikke kjøpt Porsche. Da hadde jeg kjøpt en 04-05 Bentley Continental GT som er min uoppnålige drømmebil, den er bare herlig fantastisk.

Når det gjelder Porsche så er det i grunnen kun Cayenne jeg virkelig kunne tenke meg å ha fordi du finner ikke noe liknende, den har liksom en slags råskap i seg som man ikke finner i ML 63 AMG eller X5 M :) De andre Porschene er også blitt så vanlige, du ser dem jo over alt og særlig i storbyene.

Skrevet

Jeg er i grunnen enig der, jeg liker absolutt Porsche men skulle jeg kjøpt meg sportsbil til 1,8 mill så hadde jeg ikke kjøpt Porsche. Da hadde jeg kjøpt en 04-05 Bentley Continental GT som er min uoppnålige drømmebil, den er bare herlig fantastisk.

Når det gjelder Porsche så er det i grunnen kun Cayenne jeg virkelig kunne tenke meg å ha fordi du finner ikke noe liknende, den har liksom en slags råskap i seg som man ikke finner i ML 63 AMG eller X5 M :) De andre Porschene er også blitt så vanlige, du ser dem jo over alt og særlig i storbyene.

To ting: Bentley Continental GT er ikke en sportsbil, men en Grand Tourer (GT). Cayenne er ikke en Porsche, men en Volkswagen Touareg.

Porsches konsept med 911 er unikt, men det krever åpenbart litt ekstra å forstå hva som er poenget med konseptet. Få biler om noen er mer fokuserte enn nettopp Porsches GT3 modeller. Ingen turbo, ingen kompressor... kun 435 ekstremt villige hestekrefter ved 7600 rpm. 0-100 Km/t går løs på 4,1 sekunder og topphastigheten er 312 km/t.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...