Gå til innhold

Wickys E65 Saga Ends... Life will never be the same again!


 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Egentlig ganske lite.. E39 er ett alternativ ja.. men man får en god B-klasse til 100k.. den er relativt ny, med garanti fra forhandler så er det lite som kan gå galt.. Hadde en b-klasse på lån ifjor høst før jeg kjøpte alfaen, og den gikk på rundt 0.6 på mila...En e39 gjør vel ikke det? En annen ting er å nedgradere seg fra e65 til e39..da er det bedre å kjøpe b-klasse og skylde på at man skulle ha en nyere billig familiebil :P

Men som sagt.. ett nytt bilkjøp er vel ikke i planene før til sensommern..tar vel tid å få solgt bilene.. Merca er dog solgt... blir hentet på mandag om alt går etter planen..vært enorm interesse for den faktisk.. sjuern tror jeg at jeg kommer til å slite med å få solgt fort nok egentlig selv om den er meget billig.... Jaggen har det ikke vært noe interesse for selv om prisen er riktig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... det er lett å forstå at Mercedesen er populær. Det skal ikke mye til for å gjøre den kjempefin og nettopp C123 er ettertraktet som samlerobjekt. Det ble ikke bygget flere enn ca. 30000 stk. 230CE ut av totalt 2,7 millioner W123.

Personlig liker jeg Jaguaren bedre enn E65, men det er ingen tvil om at 7´ern er en formidabel kjøremaskin. Man får utvilsomt svært mye BMW for pengene og det er en skam at en gammel 3-serie er mer populær. Dette forteller etter min mening mer om hva slags folk som kjøper BMW enn om hva som evt. er galt med E65.

Jeg tror også at en Mercedes B-klasse kan være et godt kompromiss... med mindre du skulle komme over en fin E60 til "løp og kjøp" pris... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har vært en enorm interesse for den...veldig mange godt voksne som har ringt... men jeg har vært selektiv med hvem som kan kjøpe den..en som ringte og skulle bruke den som delebil...jeg sa dessvere den er solgt :) HUN som skal ha den nå skal pusse den opp så blir nok bra...Hun hadde 1994 280SL i garasjen, 2002 S320, en Harley og en golf.. :P Så tror den ender i ett godt hjem..

Ja jaggen gir en annen utstråling enn sjuern.. Jaggen oser mer kvalitet og over-klasse-eleganse, selv om den er veldig gammel.. Og ja..det er rart at en e60 faktisk er mer lettsolgt enn e65 selv om prisen er lik.. menmen..markedet bestemmer..

Ja B-klassen er ett godt kompromiss, og en E60 til løp og kjøp pris har vel ikke soltak eller skinn heller... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er jo den nyeste b klasse på bilde den gammle er litt mindre.

Kjøp e39 520D konge. den er billig i drift.

uke siden lekte jeg litt med tanker og fikk lyst på 745i. stappet med utstyr for kun 220k .

E60 525 uten utstyr koster mye mer. e65 er mye MYE bil for penger, men jeg er bare lkitt skeptisk til pre face, kjenner minst 5 eiere som griner pga elektonik osv.

foresten eldre passat er absolut bra valg, ikke samme kvalitet som du er vant til men er ikke dårlig. 1,9tdi(fysisk størelse på liten generator :lol: ) har jeg veldi god erfaring med. lås og vindus mekanisme er svakpunkt på de :wink: . får et fint eksemplar til 30k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hvite på bildet er faktisk "den gamle" versionen... den nye er bare stygg... Og nei e39 blir feil for meg selv om de er billige... E65 eiere som griner av elektronikkfeil har kjøpt seg feil bil...rett og slett :P Passat blir det aldri på meg..for stygg og ekkel... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags fornuftige alternativer har man egentlig med et slikt budsjett i Norge... altså som en nogenlunde driftsikker og sikker bil (les: nyere)?

Vel... skal man være snusfornuftig så får man jo en grei Corolla for ca 60 000. For ikke å snakk om Kia :wink: Men jeg tror ikke dette er helt Wicky sin stil :lol:

For rundt 100 000,- så ville jeg valgt en så ny som mulig E39 528I. Kanskje strukket meg litt lenger å fått tak i en middelmådig E39 535I 8) For rundt 50 000,- så ville jeg nok funnet meg en strøken E34, gjerne en 525IX eller 530I. Hadde jeg skulle kjøpt billigbil så hadde jeg aldri på toppen av det igjen orket å kjøre noe kjipt, så jeg hadde nok ikke valgt det mest fornuftige :wink:

B-klasse er sikkert en grei bil men personlig så synes jeg den er like spennende som en pakke knekkebrød, ser ut som ett framhjulsdrevet bikkjehus på hjul som en kompis sa :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drivstoff økonomi er nøkkelen ved kjøp av neste bil (om 10år..sikkert den tiden det tar å selge bilene mine..) gi meg en bil som er "ny", diesel, auto og velutstyrt og komfortabel til under 100k? E34 er uaktuelt, samme med e39 med mindre det kommer ett megakupp min vei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...