even_h Skrevet Juni 11, 2010 Share Skrevet Juni 11, 2010 Da jeg skulle kjøre til skolen i dag tidlig, hadde det kommet noen underlige vibrasjoner i bilen. da bilen står stille virker det som bilen "hopper". Og da jeg kjører mellom 1000RPM og 2500RPM rister det i hele bilen. da lurer jeg på hva kan være galt? og hva kan jeg sjekke for å finne ut hva som er galt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 11, 2010 Share Skrevet Juni 11, 2010 Feil tenning på motor, sjekk tennplugger eller coiler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hevart Skrevet Juni 11, 2010 Share Skrevet Juni 11, 2010 Har du sjekket at dekkene sitter skikkelig fast, første bud! Har selv mistenkt langt verre ting og funnet ut at dekkene ikke sitter skikkelig fast. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
even_h Skrevet Juni 11, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 11, 2010 har sjekket hjulene ja...... det var det første jeg sjekket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 12, 2010 Share Skrevet Juni 12, 2010 Siden bilen vibrerer "hopper" når den står stille med motoren igang er ikke bevegelige deler i drivverket problemet. Kraftige vibrasjoner i motoren kan komme av feiltenning og/eller et ødelagt svinghjul. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
even_h Skrevet Juni 12, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 12, 2010 da har jeg sjekket coiler, byttet plugger og plugg ledninger. men bilen vibrerer fortsatt. og det virker som bilen mangler krefter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 12, 2010 Share Skrevet Juni 12, 2010 da har jeg sjekket coiler, byttet plugger og plugg ledninger. men bilen vibrerer fortsatt. og det virker som bilen mangler krefter Kan være Veivsensor, er den treg å starte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
even_h Skrevet Juni 12, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 12, 2010 nei den starter lett, så tror ikke at det er veivsensoren som er ødelagt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 12, 2010 Share Skrevet Juni 12, 2010 Hvordan har du sjekket coilene da? tror ikke det nytter å bare se på de, for å si det sånn, men det beste er nå uansett å ta en diagnose om du har diagnose apparat, om ikke så burde du skaffet deg ett, billig og greitt, de selger på Dealextreme for eksempel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
even_h Skrevet Juni 12, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 12, 2010 Så ikke bare på de ohmet de, og vasket og renset de. Fungerer det de har på biltema? tenker det går fortere å kjøpe der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juni 12, 2010 Share Skrevet Juni 12, 2010 nei. jeg prøvde biltema sitt på forksjellige obd2 biler, ford, bmw, opel (obd).. fungerte ikke på noen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
even_h Skrevet Juni 16, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 16, 2010 er det mulig at det er luftmengde måleren? Prøvde å kjøre litt uten den og bilen oppførte seg ikke noe anderledes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jorgnils Skrevet Juni 17, 2010 Share Skrevet Juni 17, 2010 Har du sjekket at gummibelgen mellom luftmengdemåler og innsug er tett og slangeklemmer skikkelig fastskrudd? Hadde lekkasje på min og bilen ble helt "bananas" både på tomgang og lavt turtall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå